|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg trenger ferietips!Jeg trenger tips til å finne et feriereisemål for familien på fem ("barna" er 17, 15 og åtte). Vi skal reise i slutten av juni og være borte i to uker. Vi har helt sikkert en del preferanser, uten at jeg helt klarer å uttrykke så mange av dem nå.
|
|
|
#2 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger ferietips!Kreta, Chania-kysten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Jeg trenger ferietips!Takk for tips. Akkurat på Chaniakysten har hele familien vært før. Ettersom det absolutt er nok av plasser vi ikke har vært på, velger vi nok et av dem. Hellas er absolutt aktuelt, altså. Det samme er Italia, Spania og Frankrike, men jeg trenger som sagt litt mer konkrete tips.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Jeg trenger ferietips!Vi var på Naxos og det var ordentlig fint, men det er jo en ganske lang båttur dit, fem timer fra Athen. (Pireus.) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Jeg trenger ferietips!
Det er i grunnen lenge siden jeg har forsøkt meg på lange båtturer. Jeg har ikke tenkt på at det faktisk er lugarer på noen av disse båtene.
|
|
|
#6 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger ferietips!Vi skal til Dubrovnik, 6 dager i juni. Tre timer med fly, og 15 minutt fra flyplassen, pga dårlig rygg.
|
|
|
|
#7 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger ferietips!Vi har sett litt på Fig tree bay på Kypros, det skal være veldig familievennlig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tåler regn
|
Sv: Jeg trenger ferietips!Vi reiste til Tyrkia i fjor med Nazar. Vi var på Pegasus world. All Inclusiv. Vi var 2 familer, hvor barnas alder var fra 5-13 år. Vi var superfornøyd! (kunne vært litt bedre underholdning på kveldene) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Håpefull eller håpløs....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger ferietips!Alcudia , Mallorca.
|
|
|
|
#10 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Jeg trenger ferietips!Takker for tips!
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Hit har vi så lyst til å reise, men finner ikke noe reise for oss med fire barn. Vet du noe om det, om det FINNES noe alternativ for oss? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Dere må ha to leiligheter. Såvidt meg bekjent så har ikke Nazar. Nazar synes jeg har helt hinsides priser i skoleferiene, men de har kjempefine anlegg. For oss 5 koster som såvidt får plass i en leilighet så skal de ha 50 000,- i slutten av juni for 14 dager. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tåler regn
|
Sv: Jeg trenger ferietips![quote=Elisabet;2594215] Nazar synes jeg har helt hinsides priser i skoleferiene, men de har kjempefine anlegg. For oss 5 koster som såvidt får plass i en leilighet så skal de ha 50 000,- i slutten av juni for 14 dager. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Boler'o?
Hvor: The edge of glory
var i Lido de Jesolo, en badeby utenfor Venezia, i '88 tro? Det var koselig såvidt jeg husker. Foreldrene mine bare kjørte dit og leide en leilighet, tror ikke de bestilte noe på forhånd.
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Det er veldig stor forskjell på 1 barn og 3 barn dessverre når det gjelder ferieutgifter med charter i skoleferien. Det merker en først når en får dem. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
For Italia tips kan du bruke denne nettsiden www.initalia.dk, det er leilighets formidling og gode beskrivelser av områdene. Vi har leid av de flere ganger, veldig greit og ryddig. Et eks. http://www.in-italia.dk/resortr_2466.asp
Sist redigert av Lavender : 27-12-10 kl 09:45. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
med tunga på styret
Sv: Jeg trenger ferietips!Vi har bestilt til Sardinia. 3 timer med fly, 5 minutter med buss. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Anbefales! Tok fly til Olbia på Sardinia, direkte med Norwegian. Ca en mil til leiligheten 400 meter fra stranden. Leide med byrået jeg tipset om over.
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jeg trenger ferietips!Henger meg på tråden for å få tips. |
|