Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kjøpe ny ds nå eller vente på nyere utgave?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: Nintendo Ds - ville kjøpt:
Dslite 3 10,34%
DSi ( den med kamera) 13 44,83%
DSi XL 3 10,34%
Den nyeste med 3D når den kommer 4 13,79%
Den som koster minst! 4 13,79%
Dustepoll 2 6,90%
Deltakere: 29. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-10, 00:31   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpe ny ds nå eller vente på nyere utgave?

Hører det er en ny Nintendo DS på gang...stemmer? en som har 3D vist...?

Kjøper man DSi, eller venter på den nye med 3D? ( og den er ikke til oss voksen nei).

Eller hva?

Sist redigert av ItsOnlyMe : 28-12-10 kl 00:37.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 00:44   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe ny ds nå eller vente på nyere utgave?

Jeg ville kjøpt Dsi XL. Den er akkurat lik som DSi bare at den har dobbelt så stor skjerm i tillegg. Den har også kamera. Den nye DS'en har vel bare vært snakk, så lenge det ikke ligger noe realeasedato hadde jeg ikke ventet på den. Regner med at det er en av ungene som skal ha? Skal den da vente helt til kanskje neste jul?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 00:47   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Tror jeg vel ville ventet på den nye modellen. Et spørsmål er jo hva prisen blir også naturligvis. Det er vel ganske kort tid til den nye kommer?

Gammel 28-12-10, 01:24   #4
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

den nye med kamera og 3D (uten brille!!), det er snakk om den kommer i mars.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 02:02   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Man venter, den nye kommer i mars-april engang. Spillene som utvikles nå, utvikles for den nyeste 3-D konsollen, å kjøpe gammel modell som man vet utrangeres om bare 3-4 mnd blir bare for dumt synes jeg.

Gammel 28-12-10, 02:19   #6
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Det vil jo alltid komme noe som er nyere og "bedre", så det er vanskelig å si synes jeg. Har ikke sett noe om hvordan den nye blir da, men den i XL str er jo super synes jeg.

Gammel 28-12-10, 09:39   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmålet er om du trenger en DS nå eller om du skal ha ny. Hvis det siste er tilfellet, venter du. Hvis det er NÅ det er behov, kjøper du en dsi.

Gammel 28-12-10, 11:30   #8
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hørt at den nye skal komme 3.mars.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 11:31   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor gammelt er barnet som vil ha ny DS?

Hvis barnet er gammelt nok til å mene noe fornuftig om det hadde jeg latt barnet uttale seg, og så hadde jeg som voksen blitt (forhåpentilgvis) enig om avgjørelsen , med barnet, og kjøpt en....

Min første tanke er at DS i er bra nok som det er nå, de selges for under tusenlappen flere steder, og jeg har forstått det sm at XL ,-varianten er spesielt tilpasset Super Mario-spilling?
Minsten her i huset fikk DS i til jul, og jeg visste ikke at det er 4 forskjelige typer DS ute på markedet nå, enda mindre at det er enda en på vei. :matt: Jaja, min niåring må ha ny, og jeg tror ikke vi gidder vente til ny DSmodell kommer... :enkel:

Gammel 28-12-10, 12:16   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Enda fler valg, altså.

Vi skal kjøpe til hun som blir ni i januar. Da blir det jo dumt å vente med bursdagsgaven tre måneder. Men bør vi satse på XL-varianten? Vi har wii og hun elsker mario der. Jeg ante jo ikke at XL fantes og tenkte at DSi var tingen. *misbruker tråden*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 12:49   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det jo mange 3D-spill til 3DSi under oppseiling i forbindelse med lanseringen, og disse spillene vil ikke kunne spille på dagens DS/DSi/DSiXL konsoller. Å kjøpe en utrangert konsoll akkurat nå virker litt snlt på meg, det er jo meningen en slik dings skal vare en stund, og da er det ikke like gøy når det slutter komme nye, kule spill til den. Kjenner jeg Nintendo rett, vil samtlige egenproduserte spill (Mario, Zelda, Pokemon osv) kun komme i 3D heretter. Men selvsagt, er man fornøyd med utvalget av spill som finnes på markedet i dag, er DSi mer enn godt nok altså.

Gammel 28-12-10, 13:07   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du sikker på det?
Jeg spurte i butikken, og fikk til svar at alle DS-spill vil kunne brukes på alle DS-modeller.
Jeg tør ikke være påståelig, men det var iallfall det svaret jeg fikk...

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Nå er det jo mange 3D-spill til 3DSi under oppseiling i forbindelse med lanseringen, og disse spillene vil ikke kunne spille på dagens DS/DSi/DSiXL konsoller. Å kjøpe en utrangert konsoll akkurat nå virker litt snlt på meg, det er jo meningen en slik dings skal vare en stund, og da er det ikke like gøy når det slutter komme nye, kule spill til den. Kjenner jeg Nintendo rett, vil samtlige egenproduserte spill (Mario, Zelda, Pokemon osv) kun komme i 3D heretter. Men selvsagt, er man fornøyd med utvalget av spill som finnes på markedet i dag, er DSi mer enn godt nok altså.

Gammel 28-12-10, 13:51   #13
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Er du sikker på det?
Jeg spurte i butikken, og fikk til svar at alle DS-spill vil kunne brukes på alle DS-modeller.
Jeg tør ikke være påståelig, men det var iallfall det svaret jeg fikk...

Det høres rart ut at de nye 3Dspillene skal kunne spilles på konsoller uten 3D. Jeg har ikke så mye erfaring med 3D annet enn på kino og det imponerte meg ikke. Vondt i huet fikk jeg også. Er disse konsollene laget på samme måte? Blir disse 3D spillene dyrere på pris enn de vanlige spillene mon tro? Jeg syns nemlig spillene er dyre nok.

Gammel 28-12-10, 13:52   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hvor gammelt er barnet?
Min snart 6-åring fikk DSI-en med kamera, og er strålende fornøyd!!

Gammel 28-12-10, 14:47   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle som ser ut til å ha litt peiling på dette på diverse spilleforums etc sier at 3ds-spillene ikke vil la seg spille på ds og dsi, men at dagens spill vil kunne spilles på 3ds.

Gammel 28-12-10, 15:00   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Kommer an på barnets alder.
Min erfaring er at mindre barn ikke er særlig begeistra eller opptatt av 3D. Mine 5-åringer ville i alle fall valgt uten. 11-åringen, derimot, ville nok venta på 3D og 14-åringen ville tatt det hun fikk først...
Jeg ville valgt bort lite, og tatt en DSi eller DSi XL.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 18:24   #17
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Ok, da har jeg gjort litt hjemmelekser: hverken El-kjøp eller Spaceworld (2 forskjellige butikker) har fått noe som helst informasjon om hvilke spill som går overens med hvilke DS-varianter i forhold til den nye 3DSen. Jeg tynte til og med en stakkars ansatt å undersøke mer, i håp om å få et svar. Men svaret er altså ikke å oppdrive, i følge den ansatte... Han endte opp med å søke på wikipedia (sannheten TM) og der tolket han seg frem til at de gamle spillene skal kunne spilles på nyere DSer, men da uten 3D-effekt, mens de nye 3DS-spillene trolig ikke kan spilles på eldre DS-varianter. Men dette siste bare trodde han...

Jeg gjetter meg frem til at de nye 3DS-spillene ikke vil bli noe billigere enn DSspillene som finnes på markedet i dag, og hvis det er sånn at DS-spill ikke kan spilles på nye 3DS-konsoller, vil jeg tro at prisene vil gå ned på vanlige DS-spill... :håper:

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Alle som ser ut til å ha litt peiling på dette på diverse spilleforums etc sier at 3ds-spillene ikke vil la seg spille på ds og dsi, men at dagens spill vil kunne spilles på 3ds.

Gammel 28-12-10, 18:36   #18
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg ville gått for DSi, kjøpte den til minsten til jul.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 18:38   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Største tulla mi kjøpte seg Dsi XL i dag, som er helt lik som Dsi bare større skjerm. Det var veldig stor forskjell på skjermen, så jeg hadde kjøpt den isteden for vanlig Dsi i alle fall. Mye bedre å spille Mariospill og andre spill på den.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:51   #20
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det stemmer. På samme måte som at GBA-spillene var kompatibel med NDS, mens man ikke kunne spille NDS på GBA. Det skulle bare mangle, Nintendo er jo en bedrift som ønsker å tjene penger på den nye konsollen sin, det ville være dårlig butikk å lage nye spill som er kompatibel med gammel konsoll.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.