|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Mat til kresen 11-åringEnig med Katta.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat til kresen 11-åring
Det er ikke alltids noe som hun liker ved et måltid. Lager vi pizza med f.eks. tomat, ost, skinke så skal hun ha ananas på. Da lager vi pizza med ananas, selv om hun er den eneste som liker ananas. Vi andre peller da evt. av ananasen. Dersom vi ikke har ananas hjemme, så liker hun ikke pizzaen med tomat, ost, skinke, og da spiser hun ikke.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Mat til kresen 11-åring
Skikkelig kresen hun her skjønner jeg. Sjuåringen min er som sagt samme ulla. Hos oss er det "neinei, liker du ikke, så liker du ikke. Jeg synes jo dette er de beste (og det hjelper hvis man snakker positivt om det før han rekker å kommentere at det ikke stemmer med det han hadde sett for seg i utgangspunktet)". Så får man heller ta seg ei skive da hvis det er så umulig. Man oppfører seg pent, man aksepterer menyen, men ingen kan tvinge noen til å spise.
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Mat til kresen 11-åringjeg tror jeg hadde laget den vanlige middagen som dere lager og latt hun bestemme hva hun vil spise ut av det rett og slett. spiser hun ingenting så får det bare være, men da får du lage en regel som sier at hun må vente til neste måltid med å spise.
![]() |
|
|