|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillesøster skal snus!Jeg ville aldri brukt det sete som beltestol. Som mange sier så er det lovlig, det er og fult mulig. Men det er ikke bra. Kjøp heller en god beltestol om du absolutt må snu henne. De er ikke så dyre og brukes til 36kg så hun har den ut bilsikkringsperioden. Vi har Britax Kid til de få gangene vi MÅ ha han fremover. (mini morris 1970 modell. Jeg har prøvd å få TWE inni bakovervendt men måtte gi meg) |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lillesøster skal snus!
Nå har jeg brukt mye tid på å lete, men jeg finner det ikke på noen nettside.
|
|
|
|
#24 |
|
etterpåklokest
|
Takk for svar, tror jeg må se litt mer på dette. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lillesøster skal snus!Dette har jeg også lest Tjorven. Derfor så flyttet vi junior over i en Britax beltestol. Veldig god sidestøtte og han sitter veldig bra i stolen. Han blir tre i april, men er ca 18 kg. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillesøster skal snus!Btw... ungene kan krangle like mye enten de sitter ene eller andre veien *erfart*
|
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Lillesøster skal snus!Hvis problemet koker ned til beinplassen, finnes det bakoverstoler som gir bedre beinplass enn gracoen. All annen krangling tror jeg du må påregne at fortsetter også etter snuingen. Skal du først snu, kjøp en beltestol. Den trenger du etterhvert uansett og er mye greiere å bruke fremover enn en cosmic.
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men jeg kjenner Calisch irriterer meg litt også. Han var selv en gang på tv og viste frem hvor god plass det var i bilen hans selv med en 5-åring sittende bakovervendt. Han kjørte en GEDIGEN bil. Ikke alle har råd til sånne biler; virkelig ikke.
|
|
|
|
#30 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillesøster skal snus!Jeg er "dårlig mor", og har snudd frk som ikke er fylt 3 enda. Hovedgrunnen var at det ikke var benplass lenger, og ungen protesterte vilt!! Nå er stemningen under bilturene mye bedre! Har også en acta graco, men den er snart forliten virker det som. Bruker stolens seler på gracoen. Viste ikke at denne kan festes med bilens seler? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Øyboer
Sv: Lillesøster skal snus!Vi sliter litt med beinplass i ene bilen vår for tiden. Tror jeg skal bytte om på setene. Siden Zento og TWE bygger på forskjellige måter. Hadde håpet på 1år til bakovervendt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Bullshit til deg også. I min verden er den bilen gedigen. Vi kjørte Skoda Fabia, og da snakker vi liten bil. Vi hadde ikke råd til å bytte den ut på det omtalte tidspunkt.
|
|
|
|
#35 |
|
Hjuleglede
Som sagt, den er kanskje gedigen utvendig, men bakseteplassen er ikke det. Og da duger ikke argumentet om at "vi har ikke råd til en sånn gedigen bil", for du får faktisk bedre bakseteplass for en brøkdel av prisen. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men de sier jo ikke det engang. Trygg Trafikk svarer at de er usikre på hva som er best for en som er 3 år og 14 kilo (altså egentlig for lett for beltestol). Hva med 5-åringer som veier 17 kilo; er de best sikret i beltestol eller bilstol med integrerte seler?
|
|
|
|
#37 |
|
Hjuleglede
Sist redigert av Sonja Sockersöt : 26-02-18 kl 14:56. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hvorfor det?
|
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Greia er vel at det er fantastisk lite undersøkelser på dette området som faktisk er bra nok til at man kan trekke noen konklusjon. Det eneste man egentlig vet er at bakovervendt slår forovervendt ned i støvlene i hvertfall til 4-5-års alder, sannsynligvis lenger. Og man vet noe om at komplisert montering øker sannsynligheten for brukerfeil. Det meste annet blir mer eller mindre kvalifisert synsing og sammenligning av middelmådige tester som egentlig tester helt andre parametre enn de man har bruk for til å si noe om det der.
|
![]() |
|
|