Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Omgangssyke og matlaging (poll)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Barnet vårt har omgangssyken, så vi kan ikke komme. Men jeg kan ordne maten likevel.
Ja takk! 1 0,78%
Takk, men nei takk! 120 93,75%
Du kan komme med ingrediensene, men vi tilbereder maten selv. 6 4,69%
Annet. 1 0,78%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 10:20   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omgangssyke og matlaging (poll)

Jeg har tatt en avgjørelse her, men er nysgjerrig.

Du skal ha nyttårsselskap med barnefamilier og et gravid par, totalt 18 personer. Dere har fordelt oppgaver, slik at alle bringer med litt til selskapet. Likevel er har du en del oppgaver og organisering å gjøre.
Dagen før selskapet, sent på kvelden, melder én familie avbud fordi det ene barnet deres har fått omgangssyken (det andre barnet har hatt omgangssyken noen dager tidligere).

Denne familien skulle stå for både waldorfsalat og saus til selskapet. De tilbyr seg å tilberede maten og bringe den opp til selskapet til avtalt tid, og presiserer at de vil være nøye med håndhygiene etc. Hva svarer du?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 10:22   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omgangssyke og matlaging (poll)

Jeg svarer nei takk, men takker for tilbudet og sier god bedring.
Rett og slett.

Omgangssyke er det verste jeg vet. :kvalm:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 10:29   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

No way.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 10:33   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, men nei takk. Jeg hadde nok også tenkt at det kunne være greit for dem å slippe matlaging oppi all sykdommen.

Gammel 31-12-10, 10:34   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, men nei takk. Både for å ikke få smitte i hus, og for at de skal slippe å styre med ekstra matlaging når de har sykt barn. Å be dem komme med ingrediensene virker smålig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 10:36   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk, men nei takk. Både for å ikke få smitte i hus, og for at de skal slippe å styre med ekstra matlaging når de har sykt barn. Å be dem komme med ingrediensene virker smålig.

Men hva om de sier at de allerede har gjort innkjøpene, slik at de like gjerne kan komme med frukt/grønt og noen bokser fløte? Når initiativet kommer fra dem? Ville du vært bekymret for å få smitte i hus via druer og valnøtter?

Gammel 31-12-10, 10:37   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde takket nei, men ikke fordi jeg tenkte på smitte. Jeg hadde tenkt at de med syk barn skulle slippe å tenke på mat til andre. Det er slitsomt nok å ta seg av oppkast og slitne unger.

Gammel 31-12-10, 10:38   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde i utgangspunktet prøvd å overtale paret til å droppe heile greia - ser ikkje kvifor dei skal bidra med mat når dei ikkje skal vere med på festen. Men om dei insisterte på å bidra med sitt, ville eg tatt imot maten og laga det sjølv - så slapp dei å lage maten i alle fall. Men altså - ser ikkje kvifor dei må bidra med mat.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 10:39   #9
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde takket nei, men ikke fordi jeg tenkte på smitte. Jeg hadde tenkt at de med syk barn skulle slippe å tenke på mat til andre. Det er slitsomt nok å tanseg av oppkast og slitne unger.

Akkurat det er ikke noe problem. Nå høres jeg kanskje slem ut, men det er altså vi som er den familien som ikke kan dra i selskap. Lillemor kastet opp i går kveld og noe i natt, men hun er i grei form nå. Så det skal ikke stå på det. Det føles så ubehagelig at det faller ekstra på vert/vertinne nå på tampen, men jeg vil jo ikke spre smitte. Og venninna mi er så høflig at jeg egentlig ikke vet hva hun mener, altså om hun ønsker at jeg skal komme med mat eller ikke.

Gammel 31-12-10, 10:40   #10
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Men hva om de sier at de allerede har gjort innkjøpene, slik at de like gjerne kan komme med frukt/grønt og noen bokser fløte? Når initiativet kommer fra dem? Ville du vært bekymret for å få smitte i hus via druer og valnøtter?

Jeg hadde ikke vært bekymra for smitten nei, ville mere tenkt at de skulle slippe arbeidet med å lage når de har sykt barn i hus. Men om de syns det er greitt å komme innom med ingredienser som allerede er kjøpt inn hadde jeg takka ja til det.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 10:40   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis indgrediensene allerede var kjøpt inn hadde jeg tilbudt meg å kjøpe dem, tror jeg.

Gammel 31-12-10, 10:42   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker det er slikt man tilbyr seg, men som det ikke takkes ja til. Ingrediensene er såpass basic at jeg tenker de kan benytte seg av frukten og nøttene selv, jeg sier selvsagt at de ikke trenger å styre med det. Om druene er smittebærere kommer jo helt an på om noen har tatt på dem eller ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 10:44   #13
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, men nei takk. Ikke så mye for at jeg ville vært redd for smitte, som at jeg hadde følt meg veldig gnien om jeg tok i mot mat (eller ingredienser) fra noen som ikke skulle i selskapet. Butikkene er åpne i dag, vertskapet klarer å organisere det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 10:55   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde takket nei!

Gammel 31-12-10, 10:58   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, men nei takk. For det første på grunn av eventuell smitte, for det andre synes jeg det virker småteit å levere mat til et selskap man ikke skal i selv.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 11:01   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Takk, men nei takk. For det første på grunn av eventuell smitte, for det andre synes jeg det virker småteit å levere mat til et selskap man ikke skal i selv.

Teit? Det er da ikke teit når man i utgangspunktet skulle levere maten. Jeg synes det er ganske høflig å tilby seg å komme med maten allikevel, selv om det takkes nei til. Har man lovet å ta med mat i et selskap og ikke kan komme, synes jeg det er normal folkeskikk å tilby seg å levere maten allikevel, om det er mulig.

Gammel 31-12-10, 11:15   #17
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Enig i denne. Dette hadde jeg ordnet selv, ikke fordi jeg er så redd for smitte, men de får ikke vært med og har sykdom, så det kan de få slippe å styre med.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 11:46   #18
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Takk, men nei takk.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 11:57   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, men nei takk.

:hysterisk:

Gammel 31-12-10, 11:57   #20
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hadde nok laget det selv, ja. Orker ikke og ta sjangsen, vi har jo allerede vært syke i to uker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.