Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Mat til kresen 11-åring

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 21:37   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Mat til kresen 11-åring

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg er litt overrasket over hvor lett det er å dra "omsorgssvikt"-kortet, jeg. Er det en eventuell fortvilelse hos en mor som skal definere om noe er omsorgssvikt eller ei? Hvor ofte kan man spise potetmos og pølser til middag før det blir omsorgssvikt? Men det er klart - det er jo mulig at du har en mye lavere terskel for å omtale noe som omsorgssvikt enn det jeg har?

Hvis en unge er svært kresent, ja så er det det. Såfremt barnet ikke begynner å vise tydelige kroppslige tegn på at det er feil- eller underernært, så syns jeg man skal være veldig veldig forsiktig med å dømme foreldre. Og selv da kan man som foreldre stå fullstendig maktesløs.

Nå er det jo slik at 11-åringen det er snakk om her, faktisk spiser ganske så variert når det gjelder pålegg på brødskiva. Det virker ikke på meg som om ungen lider noen nød.

Dersom et barn spiser pasta med kun ketchup og potetmos med kun ketchup og som jeg presiserte heller ikke til de andre måltidene får mat med næringsverdi så er det omsorgssvikt. Det å ikke gi og ikke forsøke å tilby eller jobbe med å sørge for at barn får i seg næring er omsorgssvikt. Det ble poengtert at dersom barnet ellers får i seg det som trengs så er det ikke omsorgssvikt.

Jeg for min del er overrasket over hvor lett folk føler seg anklaget for omsorgssvikt, og hvor inn i helvete umulig det er få de samme folkene til å lese hele uttalelsen man hadde.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.