Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 13:22   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Den easywalkeren - det forhjulet der kan da ikke være særlig godt når det er litt snø? Her vi bor tar det gjerne litt tid før gangveiene måkes.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:22   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå vet jeg ikke om du mener den med tre eller fire hjul, men hjulene kan låses altså.

Gammel 02-01-11, 13:23   #23
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

SF - jeg tror det nye forhjulet kan låses slik at det blir helt stabilt fremovervendt slik det er i classic´en. Classic´en er helt suveren å komme seg frem med i alt slags føre. Jeg jogget med den i mye nysnø her om dagen. Det var riktignok litt tungt...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:24   #24
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Er det bare jeg som ikke liker tre-hjulinger? Jeg syns de er håpløs opp og ned fortauskanter, og har man en hullete grusveg skal man virkelig passe seg så vogna ikke velter. Jeg slår et slag for emmaljunga jeg. Citycross feks.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:25   #25
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ååååh! Er du gravid? Er du det? Er dette noe alle vet? :in the loop:

Gammel 02-01-11, 13:26   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mex, da tror jeg ikke du har trillet de riktige trehjulingene. Jeg tenkte som deg - helt til jeg fikk OTH. Den har jeg trillet jevnlig både på grove grusveier og i snø. Mye bedre enn Brio-firhjulingen vi hadde før. MYE bedre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:26   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man tilbringer tid enten i butikker, skal ha bilen inn og ut av bil osv, så er trehjuling genialt. Vi hadde Emmaljunga til storebror. Jeg var så opptatt av å ha en stor og romslig vogn og glemte helt at jeg ikke er spesielt stor selv.

Gammel 02-01-11, 13:27   #28
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

http://www.emmaljunga.com/se/Barnvag..._Cross-23.html

Gammel 02-01-11, 13:27   #29
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri hatt problem med opp og ned på fortauskanter eller hull i veien. Aldri følt at vognen er ustabil i hele tatt. Skjønner ikke hvordan man kjører om det skal være problem med fortauskanter. Man kjører bare på bakhjulene ned. Må man ha fremhjulet først opp så kjører man bakhjulene opp når man kommer helt inntill men som oftes så går det jo bra å snu og da den opp på bakhjulene.

Jeg har hatt 4hjuling og skal ikke tilbake. Ikke som hovedvogn ihvertfall.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:29   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Ååååh! Er du gravid? Er du det? Er dette noe alle vet? :in the loop:

Ja, altså, de som leser det jeg skriver vet det jo da.
(Jeg fortalte det i adventskalenderen.)

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:29   #31
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Mei: jeg har ikke prøvd oth, mulig den er mer stabil enn tre-hjulingen vi har. En jeep sak, og den er rett og slett skummelt ustabil.

Gammel 02-01-11, 13:29   #32
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er stor forskjell på trehjulinger.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:30   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men alle disse små hjulene - de er gode på snø altså?
Jeg hadde Brio sportsvogn med hjul i ca sånn størrelse da gutta var små - og den var da skrekkelig på snøføre?

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:30   #34
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer så mye! Jeg var nesten ikke på nett i desember jeg sjø. Dette hadde gått meg hus forbi. Falt nesten av stolen her.

Gammel 02-01-11, 13:31   #35
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde ingen problemer på snøføre hvertfall, kom oss frem overalt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:36   #36
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OTH og TFK stiller litt i samme kategori for meg, bare at OTH er penere og har mindre bag enn TFK. Og TFK blir mye mindre sammenlagt. TFK kan testes ut hjemme hos meg, jeg har en veldig pent brukt en stående i garasjen. EW er jeg ikke spesielt fan av, mest fordi lillesøster satt som en potetsekk i den.

Gammel 02-01-11, 13:36   #37
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi byttet ut OTH med TFK og har vært strålende fornøyd med valget. Har hatt en del vogner, og TFK er den vi har vært mest fornøyd med. Med unntak av Stokke Xplory, som ikke akkurat er en terrengvogn. TFK blir mindre sammenlagt og er lettere å håndtere inn og ut av bil. OTH ble for kort til vårt dagsovebarn (barnehagen klaget), TFK har bedre lengde på soveplassen. Hvordan bagen til TFK er vet jeg ikke, men slik så Pjokken (ikke enda fylt 3 mnd!) ut i OTH-bagen. Beklager stort bilde, jeg har ikke fått helt dreisen på Photobucket enda. Ikke quote bildet.

Gammel 02-01-11, 13:37   #38
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

De hjulene bak er en del større. Har ikke hatt noe problem på snø. Tenk at det er 1 hjul mindre som skal igjennom snøen :P

Gammel 02-01-11, 13:38   #39
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Brio Happy vogn, først med bag, siden med sportsdel. Velg "telescope light" understellet, veldig lett og god å trille, legges sammen i en del, det følger med stormtrekk, god plass til ungen med pose i sportsdelen, en av vognene jeg har vært mest fornøyd med. Gjerne i kombinasjon med OTH, omd ere nå skal gå for to vogner.
Og ja, jeg har prøvd det meste. Jeg sluttet å telle når vi passerte 20 tallet med vogner.

Gammel 02-01-11, 13:39   #40
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg har målt TFK til 104cm liggelengde i sittedelen. + at den er ganske brei så har god plass til poser ol.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.