|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hevner du gaver?Nei, jeg gjør det ikke til de som får julegaver fra meg nå,
|
|
|
|
#22 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hevner du gaver?
Er det? Den ser jeg ikke, men mindre man har bare ett stort åpent rom i huset man bor i. Storesøster har PetShoper, miniatyrhester og smådukker med tilhørende smykker, små kammer, sko osv., og kjæledyra til dukkene (jeje) har små skåler og halsbånd og hva_har_du, og de to eldste simpelthen elsker å leke med dette. Det oppbevares på rommet, hvor lillebror ikke har tilgang, og det høres rart ut for meg å nekte de største leker de liker å leke med fordi bitene er små?
|
|
|
#23 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hevner du gaver?Flere av mine tanter og onkler holdt på sånn da mine søsken var små, så ja, jeg kjenner til fenomenet... Men jeg husker også at jeg syns det var en litt trist utvikling av hele gavegreia, at jeg bestemte meg for at sånn ville ikke jeg ha det når jeg ble voksen/fikk barn osv... Og mine søsken har heldigvis også mye av de samme minnene og tankene, så de er faktisk veldig omsorgsfulle og omtenksomme når de kjøper gaver til mine barn (bare jeg som har barn i min søskenflokk foreløpig). De VET at det er bortkastede penger om de kjøper ræva bråkeleker, pluss at de som sagt husker den kjipe stemningen når våres tranter og onkler holdt på som barnsligst...
|
|
|
#24 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hevner du gaver?Nei, hevnegaver gir vi ikke. Men jeg gav nevøen min en rosa dukkevogn som han ønsket seg VELDIG som hans far nektet å kjøpe til han. Men ikke som hevn, men fordi HAN ønsket seg den. Det var ett lite stikk til min svoger, men ikke ondsinnet. Eller var det kanskje det?
|
|
|
#25 |
|
can-jur
|
Nå tror jeg du misforsto konseptet her?
|
|
|
|
#26 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hevner du gaver?Jeg for min del sliter med å se hvordan Lego og ordentlig verktøy skal være en belastning for foreldrene, jeg da. Og personlig har jeg ikke noe i mot (gode) barneleker med lyd heller. Man kan da bare lukke ørene eller be ungene ta med seg leke på rommet sitt. Eller ta ut batteriene, hvis det blir for ille. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hevner du gaver?Vi har noen venner der vi i mange år har gått inn for å finne gaver med underholdningsverdi. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hevner du gaver?Jeg har et par venninner som foreløpig er barnløse, og de skal det hevnes litt på når de ikke lenger er barnløse ja.
|
|
|
#29 |
|
Leser
|
Sv: Hevner du gaver?Jeg synes slike practical jokes er fantastisk morsomme, og ler godt av denne typen gaver.
|
|
|
#30 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hevner du gaver?Storebror elsket lego og han fikk masse, masse lego til jul det året han var 6 år og mellomsøster var 6 måneder. Det kunne ikke falle med inn at han ikke skulle få ønske seg lego eller at dette var ubetenksomme gaver selv om mellomsøster ver en liten "støvsuger" som puttet alt i munnen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Hevner du gaver?Det barnløse venneparet som først gav datteren vår trommesett, så hoppeslott, og siden har fulgt på med de mest bråkete lekene de kan finne, får igjen i fullt monn nå som de selv har blitt foreldre ja!
|
|
|
#33 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hevner du gaver?Nei. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Får følge opp med link: |
|
|
|
|
|
#35 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hevner du gaver?Ehm. jeg kom på en gave jeg har gitt... En i nær familie (godt voksen) knakk en tann etter å ha spist harde karameller, julen etter fikk vedkommende en sølveske som man gjerne gir i dåpsgave, inngravert med "Min siste tann".
|
|
|
#36 |
|
Leser
|
*ha* *ha* Det beste var jo url-en "enklere liv", ja en slik jordbærstilkfjerner vil nok ha gjort min liv MYE enklere.
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#38 |
|
maler
|
Sv: Hevner du gaver?Joda. Det har jeg vel gjort. Men bare humoristisk, ikke slemt. Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler nå dog, men det ligger absolutt til meg å gjøre det.
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hevner du gaver?Nei jeg gir ikke hevn gaver, men jeg har spøkt om det ovenfor fadderene til yngste jenta som til bursdager og jul gir dem værst tenkelige og mest bråkete lekene som dem tydeligvis klarer og finne opp. Nå har dem ikke egene barn så tror det er der det ligger men hun får også noen annet ved siden. Jeg kommer ikke til og gjøre det bare erter litt med det. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hevner du gaver?Broren min og kona hans har vært "fæle" til å kjøpe bråkete gaver til ungene våre over flere år, så til jul i år fikk jenta deres mikrofonstativ med innebygde høytalere. Jenta er kjempeglad i å synge - og det er vel litt av meninga med "hevngaver": mottakeren skal bli kjempeglad, foreldrene; ikke fullt så glade.
|
|
![]() |
|
|