Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 18:58   #21
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?

Du vil ikke ha sånn fin bil som jeg har. Bare fordi den er fransk.
Se så fin bil vi:

I den er plass til alt du nevner. Kan til og med si at voksne sitter godt i både i første og andre rekke.

Gammel 02-01-11, 19:04   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Propella - det stemmer. Er den fransk så vil jeg enkelt og greit ikke ha den. Samme søren hva den måtte ha av egenskaper, personlighet eller luksusvaner. :blånekter:

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 19:22   #23
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Svigersøs har Rodius. Den har 7 seter og ganske bra plass ellers.

Fant en på finn til under 400k

Gammel 02-01-11, 19:35   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Nye Sharan eller nye Galaxy. Dog, Sharan begynner vel på rett under 400 med de motorene som er tilgjengelig nå. Kommer noen nye motorer ut på våren som gjør innstegsmodellen billigere.

Sånn ut i fra "liker Audi fra før" vil jeg tro disse to er de som har kjøreegenskaper, interiør etc. som kanskje passer best. På noen område rkan nok Sharan virke "bedre innvendig" enn Galaxy.

Gammel 02-01-11, 19:37   #25
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Svigersøs har Rodius. Den har 7 seter og ganske bra plass ellers.

Fant en på finn til under 400k

De bilene er så stykke at ALDRI hadde gått med på å betale for en... uten tvil noe av det aller styggeste som har vært på markedet i senere år.

Vil tro også at den kan være meget tungsolgt om man skal kvitte seg med den mens den fortsatt har verdi...

Gammel 02-01-11, 19:42   #26
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med Toyota Previa da?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 19:42   #27
mrc

mrc sin avatar

Standard

S-Max har litt bedre plass enn Touran, Zafira o.l., men stor plass bak som 7-seter er det ikke.

Mitsubishi Grandis kan kanskje også være en mulighet. Ikke like "personbil" som Sharan og Galaxy riktignok.

Gammel 02-01-11, 19:45   #28
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hva med Toyota Previa da?

Siste generasjonen som vel ble solgt i Europa gikk vel av markedet for 5 år siden elns, så det blir jo ganske "gamle" biler allerede. Men de har for så vidt holdt seg bra i pris.

Gammel 02-01-11, 19:47   #29
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Siste generasjonen som vel ble solgt i Europa gikk vel av markedet for 5 år siden elns, så det blir jo ganske "gamle" biler allerede. Men de har for så vidt holdt seg bra i pris.

Det hadde jeg ikke fått med meg gitt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 20:22   #30
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Ford S-max! Faktisk ganske moro å kjøre selv om den er praktisk og romslig, ikke buss i det hele tatt. Og veldig god plass i baksetet, mye bagasjeplass hvis du ikke bruker 3. seterad. Hakket større enn VW Touran (som er ganske trang for en familie på 5), noe mindre enn Ford Galaxy (som er mye mer buss, selv om det er en fin buss).
Ellers anbefaler jeg som jeg pleier; prøvekjør alle mulige alternativer først, og det kan hende at du, som oss, plutselig forstår hvilken bil du vil ha. S-max, for eksempel.

Synes ikke Touran blir trang for en familie på 5. Bakseteplassen er helt ok og baksetet er bredt nok til at tre stoler går inn greit. Bagasjeplassen dekker i hvert fall våre normalbehov, og det har gått greit når vi har dratt på ferie også - da riktignok med last helt opp til taket (og meget praktisk med bagasjenettløsningen som gjør at man kan laste sikkert helt opp til taket).

Jeg kaller touran er femseter - med to nødseter. Greie nok når det skal være med en ekstra unge hjem fra skole eller barnehage, eller når noen i familien er på besøk. Men trenger man mer enn 5 seter ofte er det klart nok ikke den mest praktiske løsningen.

Gammel 02-01-11, 21:11   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men er ikke Sharan en sånn feilvareklump? Det er jo naturlig nok tyske vagbiler som kjennes hjemme ut. Det er ikke noen hast heller før våren eller tidligsommeren så er det modellbytte kan vi gjerne drøye litt. Den vi har raste jo 150 k i pris da ny modell kom. Det sparte vi masse på.
Mitsubishi har fordommene mine litt bedre følelser for. Det skal jo være dugandes biler.
Det lkan hende jeg prøvekjørte en Ford. Men jeg er veeeldig skeptisk altså.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:12   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er touran vesentlig bredere enn A4?

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:25   #33
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ford S-max

Gammel 02-01-11, 21:25   #34
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi har en Touran og synes den er i trangeste laget, men det går helt greit. Får dog ikke med meg vogna om alle 7 setene er oppe.

Gammel 02-01-11, 21:32   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår nye bil har plass til 3 i baksete helt på ordentlig, med to ekstraseter helt bakerst hvis du skal ha med passasjerer i tillegg. Da er det dog ikke plass til å noe bagasje. Det blir plass til litt mer/vogn om du bare slår opp det ene setet bakerst.

Men sånn bil vil du ikke ha, for vi kjører Peugeot. Men vi fikk helt splitter ny 7-seter for 340'.

Gammel 02-01-11, 21:33   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror også at Ford S-max er det nærmeste du kommer. Den ser ikke så verst ut heller. Litt humørsyk på de lave gearene, det er det eneste. Og de to bakerste setene er uhyggelig trange.

For en bil som møter dine kriterier ville nok Mercedes R ikke vært så ille (dog bare 6 seter), men den er rett og slett svindyr.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:35   #37
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sharan: Det er veldig forskjell på gammel og ny. Problemet med den gamle er at modellen er at den er ca. 15 år gammel. I de første 5 årene var den full av tullefeil, mens de nyere til en viss grad har fått utbedret en del av idjåtfeilene - men da har du "problemet" med at konstruksjonen fremdeles er 15 år gammel, og således ikke har tatt inn over seg de teknologiske nyvinningene som har skjedd ... Den gamle modellen var vel heller ikke i salg i store deler av 2010, mens den nye kom høsten 2010. Eiere av gammel Sharan lider og/eller mekker seg gjennom feil og store serviceregninger fordi det er en enormt praktisk bil - smal, fleksibel (de 5 baksetene kan tas inn og ut, og kan settes opp i nær sagt hvilken som helst kombinasjon fra 0 til 5 bakseter), god bagasjeplass (og har en modell med 4wd).

Om den nye er full av feil vites p.t. ikke, men det er lite som tyder på at den skal være noe verre eller bedre enn en nymotens golf/passat/vw-a-har-du. Den nye er dog bredere og lengre. Og har skyvedører. Og faste seter i rad2 og nedfellbare seter i rad3.

Hvis du IKKE skal ha fransk og ikke Ford og under 400k (Merc R-klasse og Chrystler Grand Voyager) må du kanskje se på Mazda 5 eller Toyota Verso (men disse er nok litt mindre) ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:43   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toyota Verso er kliss lik Touran i størrelse og bruk (og pris). Så hva man eventuelt velger av de to, er bare et spørsmål om hva man foretrekker å kjøre eller om man har mest tro på VW eller Toyota.

Jeg synes det høres ut som både Touran og Verso er en anelse for små til ditt behov, men jeg ville likevel prøvekjørt et av dem for å sjekke om de ikke duger likevel. Begge er veldig hendig størrelse å kjøre, parkere og generelt leve med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:49   #39
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men jeg greier ikke tanken engang på feks fransk bil. Jeg liker biler med litt ekstra på. Som ikke er fra Frankrike eller Korea eller noe sånt rart.

Kan jeg tillate meg å spørre: har du kjørt en av dagens franske biler? Er bare litt nysjerrig, siden du har så sterke meninger om det

Utifra ditt "må ha tysk"-ønske vil jeg anbefale deg å se på en Opel Zafira.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25903362

Problemfri bil med god plass.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:50   #40
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror jeg må kysse en dyp kjærlighet til Audi farvel. Det blir rett og slett for dyrt når vi må ha en stor bil.

Men jeg greier ikke tanken engang på feks fransk bil. Jeg liker biler med litt ekstra på. Som ikke er fra Frankrike eller Korea eller noe sånt rart. Helst skal de være tyske. Og aller helst Audi. :hulk:

Men altså. Behovet sier sitt:
7 seter, trenger ikke være fullverdig syvseter, men må kunne stables inn med syv stk.
Plass til en innmari stor tenåring, en tiåring og et barnesete sånn ellers. Pluss to voksne og litt rot og en barnevogn.

MÅ ha innebygget bluetooth, mp3, skikkelig lyd, gps navisystem, computergreier, gjerne dvd-spiller og stæsj.

Gjerne diesel. Gjerne automat, men ikke noe must.
Må ha isofix.
Ikke gammel. Maks tre år eller noe sånt.
Ikke gått langt. Maks 50.000 km.

Helst ikke over 400 k.
Kan være en ok japaner hvis jeg virkelig, virkelig må vurdere det. :innser nok en gang prisnivået på stor Audi:

Jeg tenker touran ,sånn med en gang,med skiboks, om behovet for mye bagasje er tilstede.
Du kan jo få en helt ny til 400k nå.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.