|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
De beste bøkene du leste i 2010?Jadda, her røyser det på med boktråder. Det jeg er nysgjerrig på nå er hvilke bøker (eller bok) du leste i 2010 som du likte best.
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?Jeg hadde planer om å be om topp tre på samme måte som i fjor, men innså at det ble litt for få å trekke fram for min del. Jeg kopierer fra boktråden. *lat*
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?En av de beste bøkene jeg leste i 2010var det Henrik Langeland som skrev, Verdensmesterne. Anbefales på det sterkeste. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?Tja. Jeg leser så å si bare bøker jeg liker, så noen skuffelser har jeg ikke å advare mot. De beste jeg leste må ha vært de to Cormac McCarthy-bøkene, tror jeg, og så den nydelige Graveyard Book. Dessuten likte jeg Shades of Grey veldig godt, selv om den var langt rarere enn de andre bøkene jeg har lest av Jasper Fforde. Jeg tror ikke jeg påtar meg å si hvilken av de fire som var den beste.
|
|
|
#5 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?Leseåret 2010 - de beste: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?De 3 beste jeg leste i fjor var:
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?Jeg har ikke delt ut noen seksere i år, men følgende bøker har fått 5:
|
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?
Du er rå på dokumentering altså! :imponert: Har lurt litt på om jeg skal lage en liten statistikk over kategorier selv, jeg aner ikke hva jeg har lest mest av. Bøker med (samfunns)politisk innhold kanskje? Jeg har iallefall lest 0% engelske bøker og 0% krim. Krim har jeg aldri noen sinne lest, faktisk. Så jeg vet ikke helt hva det er.
|
|
|
#10 |
|
intro
|
|
|
|
|
#11 |
|
One of These Days
|
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?Elinblu, bøyer meg i støvet over Excel-arket ditt! Jeg som ikke engang klarte å føre opp bøkene jeg leste hele året en gang. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?Jeg har lest skarve 24 bøker i 2010, men mange bra, vil jeg si. Det var jo dårlig gjort av Skilpadda å poste før meg, for jeg skulle også si The Road, No Country for Old Men og The Graveyard Book.
|
|
|
#14 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?De beste fra fjoråret var nok Knausgård for meg. Jeg leste de fem bindene på litt over en uke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
sukk
Så forskjellige man kan være! Jeg likte Kollektivt selvmord veldig godt, jeg syntes den var dødsmorsom. Jaja. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
sukk
Det ser man. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?Jeg velger to serier som de beste i bøkene fra 2010; A Game of Thrones av George R.R. Martin og The Hunger Games av Suzanne Collins. Sistnevnte serie er ungdomsbøker, og hvis jeg skal nevne en enklet stående bok s Sist redigert av Vind : 03-01-11 kl 03:56. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste bøkene du leste i 2010?Min Kamp-bøkene var helt klart fjorårets store höjdare! |
|
|
|
![]() |
|
|