Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 21:50   #41
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?

Opel zafira har ikke god plass. Den utgikk med høye kneløft hos oss, å få inn tre unger i baksetet med tilhørende seter var ulaseggjørlig. Men god å kjøre var den.

Gammel 02-01-11, 21:52   #42
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Touranen er større og enklere i bruk enn versoen. Sjekket ut før vi kjøpte vår touran. Vi er en familie på 5. 3 barneseter på midtre rad, en beltestol og 2 bakovervendte stoler. Jeg savner litt mer benplass i passasjersetet + litt mer bredde i baksetet. Vi har alikevel klart oss bra på langturer og selv 14 dager i danmark tvang oss ikke til innkjøp av takboks. Vi fikk pakket rubbel og bit i bagasjerommet samt trukket over bagasjeromstrekket.
S-max er hakket større og hakker mer komfortabel så går for den neste gang.

Gammel 02-01-11, 21:54   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opel er ikke sånn tysk det heller.
Vf- jeg nekter fransk bil etter et langt liv som bilinteressert. Jeg trenger slett ikke prøve en til for å se. Og boda, jeg skal si meg enig i at Berlingo var en søt, liten genistrek av en bil, men fransk er likevel uaktuelt i bil.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:54   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også en touran-kjører som er greit fornøyd, men som skal kikke på s-max neste gang.

Gammel 02-01-11, 21:55   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Touranen er større og enklere i bruk enn versoen. Sjekket ut før vi kjøpte vår touran.

Jeg har en Verso og har kjørt mye Touran. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hva som er forskjell på dem når det gjelder størrelse og type fleksibilitet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:56   #46
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Mazda 5? Er japansk da *liker japanske biler*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:13   #47
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Opel er ikke sånn tysk det heller.
Vf- jeg nekter fransk bil etter et langt liv som bilinteressert. Jeg trenger slett ikke prøve en til for å se. Og boda, jeg skal si meg enig i at Berlingo var en søt, liten genistrek av en bil, men fransk er likevel uaktuelt i bil.

Jeg har også et langt liv som bilinteressert og har sett at mange av dagens franske biler har en byggekvalitet helt på linje med tyske og vel så det og en komfort som overgår det aller meste fra tyskland og ihvertfall japan. Så jeg har kjøpt ny fransk. Det er forskjell på nye og tidligere modeller.
Nye koreanske (Hyundai) har også veldig bra kvalitet. Og Opel siden 2006 er blant de aller mest feilfrie tyske bilene som finnes. Det er allerede solid dokumentert i TUV og DEKRA. Ting er ikke som de alltid har vært. Det er så mange som er så bråkjekke overfor merker som har hatt problemer tidligere. Og som selv aldri har sittet i akkurat de modellene de kritiserer. . I skandinaviske autoindexen for modeller 2006-09 er f eks. Espace-eiere mer fornøyde enn Smax.

Men du skal selvsagt ikke prakkes på en bil du ikke ønsker! Jeg tror en Smax er tingen for deg. Strekker du deg litt over 400 får du Powershift automatkasse. Vel verdt hver eneste xtra kr. Ikke minst med tanke på 2.håndsverdien.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=24198346

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 00:40   #48
Slettet bruker
Passiv

Standard

Joda. Men skal jeg spandere opp mot en halv million kroner så ønsker jeg å kjøpe noe jeg faktisk har lyst på. Og jeg vil altså ikke bli sett død i en fransk bil registrert i mitt navn.

Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 02:02   #49
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Smalt baksete og ikke noe god løsning for å laste høyt. Heller ikke en bil som funger om man skal bruke syv seter og samtidig ha plass til bagasje.

Gammel 03-01-11, 02:04   #50
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hva med Mitsubishi Outlander? 5+2-seter, 4x4, stilig design... For 400K får man vel en nesten ny....
Ulempen er at "nødsetet" er "2-i-1" - altså kan man ikke sette den opp med 6 seter.

10" sub i bagasjerommet er forresten stnadard ;-)

Også har de stjålet grilldesignet fra Audi ;-)

Jeg ser egentlig ikke på Outlander som SUV - kan like mye være en flerbruksbil. Riktignok, bredden i baksetet er ikke den beste.

Gammel 03-01-11, 07:32   #51
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hva med Mitsubishi Outlander? 5+2-seter, 4x4, stilig design... For 400K får man vel en nesten ny....
Ulempen er at "nødsetet" er "2-i-1" - altså kan man ikke sette den opp med 6 seter.

10" sub i bagasjerommet er forresten stnadard ;-)

Også har de stjålet grilldesignet fra Audi ;-)

Jeg ser egentlig ikke på Outlander som SUV - kan like mye være en flerbruksbil. Riktignok, bredden i baksetet er ikke den beste.

Den var veldig fin! Den ser jo ut som en BIL!
Jeg skal jammenmeg prøvekjøre en sånn 10" sub-maskin!

Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 08:18   #52
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og jeg vil altså ikke bli sett død i en fransk bil registrert i mitt navn.

Jøss, det var da voldsomt..?! Er franske biler så lite sikre?

Når det gjelder fransk , tysk , japansk etc. så skal jeg si deg at det blir mindre og mindre forskjeller mellom merkene. De samme underleverandørene benyttes, motorer utveksles (f eks sitter det fransk dieselmotor i Volvo) og det benyttes mange av de samme produksjonsteknikkene og konstruksjonene. Idag altså. Ting er ikke som de var.

Jeg skal gi deg ett eksempel. Outlander som nå er foreslått og som du virker interessert i: visste du at den er identisk med Peugeot 4007 og Citroen C-Crosser? Altså: to blad fransk og ett blad japansk.
Det er de samme bilene med forskjellig logo.

En vettug diksusjon ang dette fant jeg på et forum i vårt grannland i öster: http://www.vibilagare.se/node/27343

Jeg blir alltid fascinert av fordommene mot franske biler her på bjerget. Mange uttaler seg skråsikkert om dagens modeller selv om de aldri har sittet i en. Alt koker ned til skrekkhistorier fra gamle åragnger. Selv om tidligere VAG, Sharan, Galaxy og t.o.m. Merce hadde sine ting.
Franske biler selger veldig godt og er veldig populært i alle andre europeiske land unntatt Norge. Det er vel Peugeot og Citroen som er mestselgende i Danmark. Renault har to modeller på topp10listen i 2010.
Men nordmenn er konservative, sånn er det. Trenger ikke være negativt det i og for seg, men det er bare et faktum.

Du får uansett ha lykke til med bilvalget, står vel fortsatt fast på at Smaxen jeg linket til vil være et godt valg.
Regner selvfølgelig ikke med at du vil vurdere amerikansk men en bekjent av meg er veldig fornøyd med sin Dodge Journey.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=26090741

Sist redigert av vestlandsfanden : 03-01-11 kl 08:49.
vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:47   #53
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Toyota Previa.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:49   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

VF - jeg har fasktisk tittet litt på Journeyen. Den ser veldig fin ut, men jeg vet veldig lite om amerikanske biler. Der er jeg dog - i motsetning til franske - villig til å se mer før jeg gir opp.

Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:57   #55
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=26058881

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:57   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner deg godt jeg, Smilefjes. Ikke ti ville hester får meg til å vurdere Ford. Av samme snodige grunn som du ikke vurderer fransk. Men jeg klarer å innse at argumentasjonen min ikke helt holder vann.

Gammel 03-01-11, 10:20   #57
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med en engelsk bil?

En amerikaner, en koreaner, en mæsje eller en japaner.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 10:39   #58
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Mazda 5 har i praksis bare 2 + 2 bakseter. Det tredje baksetet er altfor smalt til at noen får plass der.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 10:42   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Mazda 5 har i praksis bare 2 + 2 bakseter. Det tredje baksetet er altfor smalt til at noen får plass der.

Dette er et viktig poeng. Da vi så etter bil, var det jammen ikke mange som faktisk har plass til to barneseter og en passasjer i baksetet. Man bør ikke basere seg på å være nødt til å bruke setene aller bakerst på permanent basis.

Gammel 03-01-11, 11:36   #60
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er et viktig poeng. Da vi så etter bil, var det jammen ikke mange som faktisk har plass til to barneseter og en passasjer i baksetet. Man bør ikke basere seg på å være nødt til å bruke setene aller bakerst på permanent basis.

Et element er jo også komfort. F.eks. Mazda 5 er ikke bare smal i baksetet, men blir sittende på "en hump". F.eks. i Touran er det mer et skikkelig sete i midten. Har ved noen anledninger sittet i baksetet, som er ganske komfortabelt. Man kan også justere seteryggen bak - har vært greit også å kunne lene seg litt tilbake.

Jeg synes i en del tester at de har hengt seg vel mye opp i hvor "upraktisk" baksetet i Touran er i henhold til å legges ned. For å få maksimal plassutnyttelse må setene tas ut av bilen - og at da setene er tunge. Det klarer jeg i hvert fall helt greit de par gangene i året jeg har behov for det. Som regel klarer jeg med med at setene vippes fram slik at de blir stående bak forsetene. At setene er tunge er kanskje også noe som er med på å avgjøre at de også er ok å sitte i, og virker solide...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.