|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
maler
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Opel zafira har ikke god plass. Den utgikk med høye kneløft hos oss, å få inn tre unger i baksetet med tilhørende seter var ulaseggjørlig. Men god å kjøre var den.
|
|
|
#42 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Touranen er større og enklere i bruk enn versoen. Sjekket ut før vi kjøpte vår touran. Vi er en familie på 5. 3 barneseter på midtre rad, en beltestol og 2 bakovervendte stoler. Jeg savner litt mer benplass i passasjersetet + litt mer bredde i baksetet. Vi har alikevel klart oss bra på langturer og selv 14 dager i danmark tvang oss ikke til innkjøp av takboks. Vi fikk pakket rubbel og bit i bagasjerommet samt trukket over bagasjeromstrekket.
|
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Opel er ikke sånn tysk det heller. |
|
|
|
#44 |
|
maler
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Jeg er også en touran-kjører som er greit fornøyd, men som skal kikke på s-max neste gang.
|
|
|
#45 |
|
Bedreviter
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?
Jeg har en Verso og har kjørt mye Touran. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hva som er forskjell på dem når det gjelder størrelse og type fleksibilitet. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Mazda 5? Er japansk da *liker japanske biler* |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Joda. Men skal jeg spandere opp mot en halv million kroner så ønsker jeg å kjøpe noe jeg faktisk har lyst på. Og jeg vil altså ikke bli sett død i en fransk bil registrert i mitt navn. |
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Smalt baksete og ikke noe god løsning for å laste høyt. Heller ikke en bil som funger om man skal bruke syv seter og samtidig ha plass til bagasje.
|
|
|
#50 |
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Hva med Mitsubishi Outlander? 5+2-seter, 4x4, stilig design... For 400K får man vel en nesten ny....
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#52 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Jøss, det var da voldsomt..?! Er franske biler så lite sikre? Sist redigert av vestlandsfanden : 03-01-11 kl 08:49. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?VF - jeg har fasktisk tittet litt på Journeyen. Den ser veldig fin ut, men jeg vet veldig lite om amerikanske biler. Der er jeg dog - i motsetning til franske - villig til å se mer før jeg gir opp. |
|
|
|
#55 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Jeg skjønner deg godt jeg, Smilefjes. Ikke ti ville hester får meg til å vurdere Ford. Av samme snodige grunn som du ikke vurderer fransk. Men jeg klarer å innse at argumentasjonen min ikke helt holder vann.
|
|
|
|
#57 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Syv seter, plass til vogn baki, max 50.000 km og maks 400 k. Går det an?Hva med en engelsk bil?
|
|
|
#58 |
|
Tidsklemma
|
Mazda 5 har i praksis bare 2 + 2 bakseter. Det tredje baksetet er altfor smalt til at noen får plass der.
|
|
|
|
#59 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette er et viktig poeng. Da vi så etter bil, var det jammen ikke mange som faktisk har plass til to barneseter og en passasjer i baksetet. Man bør ikke basere seg på å være nødt til å bruke setene aller bakerst på permanent basis.
|
|
|
|
#60 |
|
Et element er jo også komfort. F.eks. Mazda 5 er ikke bare smal i baksetet, men blir sittende på "en hump". F.eks. i Touran er det mer et skikkelig sete i midten. Har ved noen anledninger sittet i baksetet, som er ganske komfortabelt. Man kan også justere seteryggen bak - har vært greit også å kunne lene seg litt tilbake.
|
![]() |
|
|