Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 14:43   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Får jeg lov til å henge meg på med ett spørsmål i samme gata?
Det sies gradvis, forsiktig innføring av gluten mens man fortsatt ammer. Vel, hva med når man ikke ammer da? Og hva er egentlig gradvis og forsiktig? Blande i glutenholdige kornsorter(grøt altså) i den glutenfrie?

Gammel 03-01-11, 14:46   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Det sies gradvis, forsiktig innføring av gluten mens man fortsatt ammer. Vel, hva med når man ikke ammer da? Og hva er egentlig gradvis og forsiktig? Blande i glutenholdige kornsorter(grøt altså) i den glutenfrie?

Når man ikke ammer, antar jeg man bare må innføre det gradvis?

Med gradvis forstår jeg det som at man ikke går rett på bare grøt med mye gluten. Variere med de glutenfrie, og bruke grøt som har kornsorter med lavt gluteninnhold, eventuelt blandet med hvete som har høyt. Med 2 grøtmåltider daglig praktiserer jeg dagsrotasjon av type:

Dag 1
Frokost: Risgrøt
Kveldsmat: Havregrøt med hvete

Dag 2
Frokost: Havregrøt
Kveldsmat: Hirsegrøt

Dag 3
Frokost: Grøt med ris, havre, hvete
Kveldsmat: Risgrøt med pasta (hvete)

Etterhvert faser jeg inn mer grøt med større mengder hvete, men fortsetter hele tiden variasjonen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.