Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruke broddar

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Brukar du broddar når det er glatt?
Ja 45 40,18%
Nei, men det var kanskje ein god ide! 48 42,86%
Nei, det kunne aldri fall meg inn 18 16,07%
Enda ein dustepoll 1 0,89%
Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 12:54   #21
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruke broddar

Nei, men etter dagens tur over parkeringsplassen til barnehagen så er det absolutt å vurdere til både meg og ungene.

Gammel 04-01-11, 12:56   #22
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde brodder da poden brukte vogn, det er så og si umulig å holde igjen en 30 kilos bikkje på isen, mens man i tillegg skal manøvrere en stor vogn. Bruker det noen ganger innimellom nå, men bare når det er speilblankt ute.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 12:59   #23
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hatt et par goretex sko med ispigger under. De var geniale å bruke. brukte de før jeg fikk snoopy og mens hun var lita.Men skoene gikk i stykker.

Brodder har vi ikke,fant jeg ut.Men har ikke vært spes glatt. men turbo skulle kanskje ha hatt det.
Selger de brodder til unger?

Gammel 04-01-11, 13:01   #24
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jepp, har samme type som journalisten i saken har. Geniale på glatten.

Gammel 04-01-11, 13:01   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Når du er høygravid med et dårlig bekken er det direkte idiotisk å ikke ha brodder. De har på alle skobutikker.

I know.

Men bekkenet er liksom ikke sååå dårlig (bortsett fra rett etter fallet... som altså var på vei inn til jm-kontroll, så "bekkensmerter" er påført helsekortet ja...og jm var bekymret for at jeg hadde falt.), så det gikk overraskende bra, men jeg burde absolutt hatt brodder, nettopp fordi et er skummelt å ferdes ute for tiden.

Gammel 04-01-11, 13:06   #26
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja. Kjøpte de når jeg var gravid og gikk til jobb, og har fortsatt å bruke dem. Det er sånne i gummi som HV viser. Men jeg tenker å kjøpe sånne, så jeg slipper å ta de av på butikker etc.

Gammel 04-01-11, 13:10   #27
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ikke flaut å bruke brodder, det er smart...

Jeg falt og brakk halebeinet på blank-is med nysnø over, og hadde plager et år etterpå...

Så, ja -jeg bruker brodder.

Gammel 04-01-11, 13:11   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Ja. Kjøpte de når jeg var gravid og gikk til jobb, og har fortsatt å bruke dem. Det er sånne i gummi som HV viser. Men jeg tenker å kjøpe sånne, så jeg slipper å ta de av på butikker etc.

De der har jeg til å jogge med. Jeg har ikke brukt dem til vanlig til-og-fra-t-bane-bruk, til det har det ikke vært særlig glatt ennå, og rågummmisålene mine er overraskende sklisikre inntil et visst punkt. Men det er ikke umulig at jeg tar dem på hvis det blir speil-holke.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 13:11   #29
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker piggsko hvor broddene kan snus inn og brukes som fjellstøvler.
Uten disse har jeg ikke tort å lufte hundene.

IMG_3390b.jpg

Sist redigert av kisha : 04-01-11 kl 13:24.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 13:13   #30
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

"Broddene er enkle å ta av og på, og de skal ikke brukes inne" står det på de du linker til. Da må de vel likevel tas av når du går inn?

Det er jo det jeg anser som mest kavete sånn på en morgen som i dag... Jeg gikk først fra døra til bilen. Det gikk relativt greit, guttungen falt, men jeg gikk stødig nok. Så er det bilkjøring, og det skjer vel ikke med brodder? (og ut av bilen for å lukke garasjen, og inn i bilen igjen...) så kjørte jeg altså til barnehagen, og vi klorte oss fast som best vi kunne over parkeringen og den asfalterte lekeplassen der, det var glatt og ekkelt. Men det var jo tross alt ikke sååå langt, så altså inn på barnehagen, kle av gutten, pakke ut skifttøy (første dag etter ferien, så litt frem og tilbake, fylle beliehylle, henge opp dress, legge bodyer og bukser i boksen på plassen, følge guttungen bort til avdelingen og få hadeklem etc.. sikkert ikke populært med brodder på gulvet deres, og så altså ut i bilen igjen. Kjøre til stasjonen. Gå forsiktig, forsiktig over parkeringen på togstasjonen, så sitte på toget (kan man ha brodder på toget?) Så altså gå fra togstasjonen til jobb, det er det lengste stykket, rundt ti minutter på relativt normalt føre, jeg brukte vel sikkert et kvarter i dag..., men der er til gjengjeld sentrumsfortauene en del saltet og skrapet så det var en del bar asfalt...

Det virker liksom så mye bal med brodder fordi de bare skal brukes ute på isen? Der er vel kanskje derfor jeg ikke har rotet meg til å skaffe dem.

Gammel 04-01-11, 13:19   #31
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

"Broddene er enkle å ta av og på, og de skal ikke brukes inne" står det på de du linker til. Da må de vel likevel tas av når du går inn?

Det er jo det jeg anser som mest kavete sånn på en morgen som i dag... Jeg gikk først fra døra til bilen. Det gikk relativt greit, guttungen falt, men jeg gikk stødig nok. Så er det bilkjøring, og det skjer vel ikke med brodder? (og ut av bilen for å lukke garasjen, og inn i bilen igjen...) så kjørte jeg altså til barnehagen, og vi klorte oss fast som best vi kunne over parkeringen og den asfalterte lekeplassen der, det var glatt og ekkelt. Men det var jo tross alt ikke sååå langt, så altså inn på barnehagen, kle av gutten, pakke ut skifttøy (første dag etter ferien, så litt frem og tilbake, fylle beliehylle, henge opp dress, legge bodyer og bukser i boksen på plassen, følge guttungen bort til avdelingen og få hadeklem etc.. sikkert ikke populært med brodder på gulvet deres, og så altså ut i bilen igjen. Kjøre til stasjonen. Gå forsiktig, forsiktig over parkeringen på togstasjonen, så sitte på toget (kan man ha brodder på toget?) Så altså gå fra togstasjonen til jobb, det er det lengste stykket, rundt ti minutter på relativt normalt føre, jeg brukte vel sikkert et kvarter i dag..., men der er til gjengjeld sentrumsfortauene en del saltet og skrapet så det var en del bar asfalt...

Det virker liksom så mye bal med brodder fordi de bare skal brukes ute på isen? Der er vel kanskje derfor jeg ikke har rotet meg til å skaffe dem.

Da jeg var avisbud i riktig gamle dager, fikk vi utdelt noen brodder som bare besto av et metallstykke med tagger i kantene (bøyd nedover) og en bred strikk til å ha rundt skoa. De er ekstremt enkle å ta av og på, og kan kanskje være tingen å ha i veska/lomma til sånne dager som du beskriver. Jeg vet dog ikke hvor man får kjøpt akkurat slike, da. De jeg jogger med, er veldig styrete å ta av og på, det må jeg si. Men de har ikke pigger, så de vil ikke ødelegge gulv i like stor grad. De vil jo kunne ripe opp parkett, men inne på tog og buss tror jeg de går greit. Men det kan jo bli glatt (ironisk nok) med slike innendørs, så da må du sitte på toget, i så fall.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 13:22   #32
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tenker på piggene når det kommer til "innebruk". Glatt/usikkert å gå med de på flis-/steingulv inne på butikk. Og de ødelegger tregulv. Spiralene er bedre sånn sett.

Gammel 04-01-11, 13:23   #33
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg sitter på toget.
Jeg tar toget på en tross alt relativt greit bemannet bane, og somregel det toget som bare går frem og tilbake mellom to stasjoner, så jeg sitter på toget, jeg får plass til det. Så akkurat den delen er grei da. Det er mer all bilkjøringen, og barnehagegarderoben som kanskje er vanskeligere?

Gammel 04-01-11, 13:28   #34
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig bruker jeg brodder på hålkeføre.

Gammel 04-01-11, 13:31   #35
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har, men bruker dem svært sjelden.

Gammel 04-01-11, 13:40   #36
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har og bruker brodder (sånne som Harriet Vane viste), men de er utslitt, så jeg må kjøpe nye.
Jentene har ofte lånt en hver til bruk på skoleveien. De ønsker seg faktisk egne brodder!

Gammel 04-01-11, 13:52   #37
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brodder som går fint å gå med inne, og som også er lette å hekte av seg og har en fin liten pose som de kan bo i dersom en vil ha dem med seg i vesken. De kan du fint bruke inne på toget og i barnehagen og whatnot, Malama, og de er gode. Husker ikke merket i farten, men de har dem på alle skobutikker i hvert fall.

Gammel 04-01-11, 13:54   #38
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg har brodder som går fint å gå med inne, og som også er lette å hekte av seg og har en fin liten pose som de kan bo i dersom en vil ha dem med seg i vesken. De kan du fint bruke inne på toget og i barnehagen og whatnot, Malama, og de er gode. Husker ikke merket i farten, men de har dem på alle skobutikker i hvert fall.

DET hørtes ut som noe for meg.

Gammel 04-01-11, 14:00   #39
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte da jeg var gravid med lillebror med termin i februar. Brukte dem mye den vinteren og hans neste vinter, det var praktisk å ha dem på opp og ned bakken til barnehagen når jeg måtte ha ham på armen siden han ikke lærte seg å gå før snøen gikk.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:01   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sånne det er meningen man skal kunne jogge med. Og bruker dem når det er som glattest. Ikke nå. Litt glatt takler jeg fint, men på blankisen bruker jeg brodder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.