Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruke broddar

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Brukar du broddar når det er glatt?
Ja 45 40,18%
Nei, men det var kanskje ein god ide! 48 42,86%
Nei, det kunne aldri fall meg inn 18 16,07%
Enda ein dustepoll 1 0,89%
Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 13:19   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruke broddar

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

"Broddene er enkle å ta av og på, og de skal ikke brukes inne" står det på de du linker til. Da må de vel likevel tas av når du går inn?

Det er jo det jeg anser som mest kavete sånn på en morgen som i dag... Jeg gikk først fra døra til bilen. Det gikk relativt greit, guttungen falt, men jeg gikk stødig nok. Så er det bilkjøring, og det skjer vel ikke med brodder? (og ut av bilen for å lukke garasjen, og inn i bilen igjen...) så kjørte jeg altså til barnehagen, og vi klorte oss fast som best vi kunne over parkeringen og den asfalterte lekeplassen der, det var glatt og ekkelt. Men det var jo tross alt ikke sååå langt, så altså inn på barnehagen, kle av gutten, pakke ut skifttøy (første dag etter ferien, så litt frem og tilbake, fylle beliehylle, henge opp dress, legge bodyer og bukser i boksen på plassen, følge guttungen bort til avdelingen og få hadeklem etc.. sikkert ikke populært med brodder på gulvet deres, og så altså ut i bilen igjen. Kjøre til stasjonen. Gå forsiktig, forsiktig over parkeringen på togstasjonen, så sitte på toget (kan man ha brodder på toget?) Så altså gå fra togstasjonen til jobb, det er det lengste stykket, rundt ti minutter på relativt normalt føre, jeg brukte vel sikkert et kvarter i dag..., men der er til gjengjeld sentrumsfortauene en del saltet og skrapet så det var en del bar asfalt...

Det virker liksom så mye bal med brodder fordi de bare skal brukes ute på isen? Der er vel kanskje derfor jeg ikke har rotet meg til å skaffe dem.

Da jeg var avisbud i riktig gamle dager, fikk vi utdelt noen brodder som bare besto av et metallstykke med tagger i kantene (bøyd nedover) og en bred strikk til å ha rundt skoa. De er ekstremt enkle å ta av og på, og kan kanskje være tingen å ha i veska/lomma til sånne dager som du beskriver. Jeg vet dog ikke hvor man får kjøpt akkurat slike, da. De jeg jogger med, er veldig styrete å ta av og på, det må jeg si. Men de har ikke pigger, så de vil ikke ødelegge gulv i like stor grad. De vil jo kunne ripe opp parkett, men inne på tog og buss tror jeg de går greit. Men det kan jo bli glatt (ironisk nok) med slike innendørs, så da må du sitte på toget, i så fall.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.