|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblem
Kunne egentlig bare signert denne.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Avhengighet handler om avhengighet. Om å være tett i nesen grunnet misbruk. Ikke om å bruke den når man er forkjøla etc, men om å bruke den hver dag, fordi man er tett, fordi man misbruker nesespray. Om å trenge den. Rett og slett fysisk avhengighet av nesespray, for en situasjon som ikke handler om ordinær sykdom, men altså selve nesesprayen. Å bruke den fordi man er tett vedsykdom er bruk. Å bruke den hver dag i uke etter uke etter måned etter år... det er misbruk og avhengighet.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemJeg er periodemisbruker. |
|
|
|
#24 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemJeg tror forresten ikke jeg er avhengig, bare når jeg er forkjøla. Da blir jeg skikkelig sint hvis "noen" har rota bort nesesprayen siden sist, og kan absolutt finne på å kjøre lange veier for å få tak i mer. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblem14 dagers opphold før man begynner på ny tidagersperiode, leste jeg nettopp i et eller annet pakningsvedlegg.
|
|
|
#26 |
|
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemJeg har ikke lest mer enn HI, men nesespray for barn finnes ikke i USA, bare saltvann. Når vi var på Heathrow så fant vi ikke heller nesespray for barn der. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemNå som jeg tenker over det så fikk jeg jo faktisk The Blikk da jeg var på apoteket og skulle ha spray med olje sånn at det ikke gjorde vondt å ta nesespray. Jeg fikk formaningen også - jeg hadde bare glemt det siden jeg var så syk at jeg hadde ignorert det om dama så sto der naken. Men hun sa faktisk at jeg ikke måtte bruke så mye nesespray. Jeg svarte at det er en eller to ganger i året - tre dager per gang - og at jeg anser det som tortur. Da ga hun seg. Men det var nok under tvil. |
|
|
|
#28 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemDe har det i England. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
villende
|
Jo da, jeg ser den. Men jeg kjenner også et par stykker som er så engstelige for nesesprayavhengighet at de heller lider seg gjennom de første 3-4 supertette forkjølelsesdagene enn å bruke spray, fordi det er så skummelt. Det syns jeg blir litt ekstremt den andre veien (men så skal det sies at når jeg først er forkjølelsestett så må jeg få åpnet bihulene, hvis ikke er jeg nesten garantert å få bihulebetennelse.) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Stiv
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemKlarer slimhinnene å reparere seg selv når man bruker det mer enn 10 dager i strekk og når det går mange måneder mellom hver økt?
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det er for ille den andre veien ja.
|
|
|
#34 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemJeg har fått sånn fin kortisonspray til min kronisk tette midd og støvalleginese. Fine greier og åpne luftveier.
|
|
|
#35 |
|
Trøtt
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemMyrsnipa: jupp, en venninne av meg hadde fullstendig ødelagte slimhinner og ødelagte bihuler etter flere år med nesespraybruk. Først måtte hun operere en gang, men operasjonen var ikke fullstendig vellykket så de måtte gjøre det om igjen. (i mellomtiden hadde hun blitt avhengig av nesespray på ny, og måtte avvendes igjen)
|
|
|
#36 |
|
ctrl+z
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemMannen fikk visst med seg noen ord på veien da han heseblesende kom ramlende inn på apoteket sekunder før stengetid på nyttårsaften og rasket med seg rubbel og bit i nesespray-reolen. Han var alvorlig lattermild når han kom tilbake.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemDere som bruker nesesparay under forkjølese burde prøve å unngå det og sammenlikne hvor lenge dere sliter med tett nese da ift når dere sprayer. Mitt tips er at spray bare haler ut forløpet.
|
|
|
#39 |
|
Ekvilist
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemJeg hoppet glatt over alle svarene her, jeg livredd for at noen skal komme å si at man får kreft eller noe sånt av nesespray.
|
![]() |
|
|