|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barnehage fører til omsorgssvikt? (VG)http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=177734 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)Det er jo klart at flere barn i barnehage øker sjansen for at omsorgsvikt blir oppdaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)
Nettopp!
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Selvfølgelig, men de konsekvensene ligger hovedsaklig på kommunenes side, det er deres tilbud som blir for dårlig, ikke foreldrene som blir dårligere. Det er kommunene og staten som har lukket øynene for utviklingen og ikke satt i gang utbygging i tide, ikke sørget for at det har vært mer attraktivt å utdanne seg til barnevernspedagog og førskolelærer, bygget ut leiligheter, men ikke supplert med barnehage- og skoleplasser osv.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)Om det er omsorgssvikt i hjemmet må det jo bare være positivt at barnet er i barnehagen. For der kan det lettere bli oppdaget, pluss at barnet blir godt tatt vare på og får sine behov dekket. Ergo er barnehage utelukkende et positivt tiltak for barn som ikke har det godt hjemme.
Tøs Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre. Sist redigert av Sitron : 24-02-07 kl 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Helt enig!
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)Jeg blir stum. Hvor tar hun problemstillingen fra?
![]() |
![]() |
#9 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)For det første må det jo være posetivt at omsorgssvikt tilfeller oppdages, og de tilfellene ville nok vært der om barna gikk i barnahage eelr hos dagmamma elelr bare var hjemme med mor eller far.
![]() |
#10 |
Helt konge
|
![]() Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)Jeg undrer meg ofte over utsagnene til en del politikere. Jeg lurer oppriktig på hvordan de klarer å komme frem til det disse tankene. Jeg ser for meg tung rødvinsfyll og røyking av skumle urter, sure sokker og jeg-vet-ikke-hva! Resultatet er i alle fall skremmende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
Kunne ikke blitt mer enig med Sitron enn hva jeg er her!
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)Ja, man kunne jo faktisk forventet at de en gang innimellom kunne brukte den der greien de har fått utdelt. Hva heter det nå igjen. Å, jo; hjernen!
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
En ting er å bruke hjernen... Men de må jo også lære seg å se litt framover - sånn ca noen meter lenger fram enn nesetippen.
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)Det er visst ikke grenser for hva enkelte politikere er i stand til å lire ut av seg for å få mor tilbake til kjøkkenbenken. Jeg kan ikke se hva annet dette kan handle om, for det er jo ikke noe fornuft i det hun sier. Veldig fint å dynge mødre ned med enda mer dårlig samvittighet ved å kalle dem omsorgssviktere som har barnehagebarn. Det er så oppbyggende.
![]() |
#20 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bare må spørre: Er denne hetsen bedre enn annen hets? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|