Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 18:38   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?

Hva ville du valgt og hvorfor?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:40   #2
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?

Jeg tror jeg ville valgt vindu for å kunne sove i fred, men følger med her for å se om noen har gode argumenter for midtgang siden jeg snart er i samme situasjon selv.

Gammel 05-01-11, 18:41   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger alltid vindu. Fordi da kan jeg sitte i fred uten at noen skal forbi meg, og kan lene meg til veggen og sove. Eller bare sitte og glane ut på landskapet (dersom det ikke er skyer).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:42   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sist jeg reiste lang flytur (10 timer) valgte jeg midtgang både tur og retur, men nå kan jeg plutselig ikke forstå hvorfor.

Gammel 05-01-11, 18:43   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vindu. Det velger jeg stort sett alltid når jeg skal reise uansett hvor lang flyturen er.

Gammel 05-01-11, 18:43   #6
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Hater å klatre over noen for å gå på do, og tar helst midtgangen på langtur.....

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:44   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Stort smil

Vindu. Det er så pes å reise seg for folk som skal forbi. Jeg vil mye heller være til bry for andre.

Gammel 05-01-11, 18:44   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

På to-tre timers flyturer spiller det egentlig liten rolle for meg, bare jeg ikke blir sittende i midten. Ja, også har jeg selskapsblære.

Gammel 05-01-11, 18:45   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på. Om jeg planla å dope meg ned og sove hele veien hadde jeg valgt vindu. I tillegg liker jeg å titte ut innimellom. Om jeg trodde jeg måtte på do søtten ganger og strekke på bena nå og da, så hadde jeg valgt midtgang. Jeg er for øvrig ganske flink til å klatre over sovende personer via armlenene. Den plassen man kanskje blir aller minst forstyrret på er ut mot midtgang på midtrekka. Da har man fri passasje, og kan evt breie seg slik at vedkommende ved siden av klatrer over den på andre siden i stedet.

Forresten, om det ikke er fare for fullt fly hadde jeg valgt midt på midtrekka med tre, og sjanset på at de ikke plasserte andre enslige på hver side av meg. Da kan man nemlig sove tvers over alle tre setene. Men det er et sjansepill, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:45   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tvilt lenge og vel, men ville vel landet på midtgang – jeg har ganske stort behov for å rusle rundt på lange flyturer, og min erfaring er at de aller fleste sover noe helt utrolig mye på sånne flighter og kan være vanskelige å komme forbi.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:46   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Fordelen med midtgang må være hvis man har en stor person ved siden av seg som tar halve ditt sete også. Jeg kom plutselig på en kjip tur jeg hadde.

Gammel 05-01-11, 18:46   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg bestiller ikke plass midt på rekka frivillig. Jeg skal ikke nødvendigvis sove så mye. I allefall ikke ene veien. Hm.

Gammel 05-01-11, 18:47   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Fordelen med midtgang må være hvis man har en stor person ved siden av seg som tar halve ditt sete også. Jeg kom plutselig på en kjip tur jeg hadde.

Oh. Klaustrofobi. Nå begynte jeg plutselig å huske litt av argumentene mot vindusplass.

Gammel 05-01-11, 18:49   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg drar "over dammen" i morgen og har bestilt vindu begge veier. Trives av en eller annen grunn best der.

Gammel 05-01-11, 18:54   #15
Albertine
Passiv

Standard

Alltid vindu. Sitter det feite folk ved siden av meg så gjør det meg ingenting.

Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:56   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Dere sier det stikk motsatte av alle jeg har spurt i RL.

Gammel 05-01-11, 19:01   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vindu. Men det er fordi jeg konsekvent sover på alle flyturer hvis jeg flyr alene og da er det en fordel å ha en vegg å lene seg mot.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 19:03   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Midtgang, definitivt. Det er pyton å sitte innerst og måtte på do når det sitter to stk utenfor deg som sover eller har fanget fullt og må reise seg for at du skal komme forbi. Eller hvis naboen bestemmer seg for å snakke høl i huet på deg uansett hva du signaliserer. Eller er ubehagelig full. Det er bedre å sitte ved midtgangen hvor det er lettere å bevege seg og ta seg små turer.

Gammel 05-01-11, 19:03   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Dere sier det stikk motsatte av alle jeg har spurt i RL.

Hva slags folk har du spurt da? Langskanka mannfolk, eller?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 19:07   #20
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville valgt midtgang, jeg får litt klausfølelse av å sitte innerst og ikke enkelt-penkelt komme meg ut. Jeg liker å kunne strekke på bena, og kunne rusle litt når det passer meg. Vindu er ok, men midtgang er best!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.