Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta med diarébarn på forelesning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man ta med et diarèsykt barn på forelesninger i flere timer?
Selvfølgelig ikke! 97 92,38%
Ja, hvorfor ikke? 7 6,67%
Dustepoll 1 0,95%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 23:10   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Ta med diarébarn på forelesning?

Er det ok å ta med en diarèsyk 3-åring på høyskole? For at bhg har 48-timers karantene, og for at mor ikke skal miste undervisning.

Jeg bare lurer på hva FP-brukerne mener, og jeg tror jeg vet svaret

Gammel 05-01-11, 23:11   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med diarèbarn på forelesning?

Hvorfor spør du?

Gammel 05-01-11, 23:12   #3
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

For å være helt ærlig hadde jeg vært mer bekymra for lukta enn smitten. Men nå er jeg jo ikke "sånn" som er så veldig redd for sånt.
Jeg tror dessuten det kan bli veldig kjedelig for barnet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:12   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns IKKE det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:13   #5
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Hvorfor spør du?

Fordi jeg har lest at noen vurderer det. Ikke jeg da. Jeg jobber

Gammel 05-01-11, 23:13   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Klart nei herfra.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:13   #7
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

For å være helt ærlig hadde jeg vært mer bekymra for lukta enn smitten. Men nå er jeg jo ikke "sånn" som er så veldig redd for sånt.
Jeg tror dessuten det kan bli veldig kjedelig for barnet.

Lukt? Mange 3-åringer bruker ikke bleie.

Når det er sagt, nei, det er selvsagt ikke greit.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:14   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi snakker smittsom diare nå eller? I såfall er svaret klart nei, både av hensyn til barnet og av smittehensyn med mindre man kan tilgodese barnet med egen do. Hvis det er siste karantenedagen med ellers frisk bleieunge tror jeg at jeg synes det er greit gitt at barnet ikke forstyrrer.

Gammel 05-01-11, 23:14   #9
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi snakker smittsom diare nå eller? I såfall er svaret klart nei, både av hensyn til barnet og av smittehensyn med mindre man kan tilgodese barnet med egen do. Hvis det er siste karantenedagen med ellers frisk bleieunge tror jeg at jeg synes det er greit gitt at barnet ikke forstyrrer.

Ja, smittsom diarè.

Gammel 05-01-11, 23:17   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Ja, smittsom diarè.

Men seriøst, stakkars barn som må være på forelesning med diare? Man føler seg jo ikke akkurat pigg med omgangssyke heller, og jeg vil tro at forelesning i timesvis i utgangspunktet er ganske kjedelig for en treåring. Sånn helt bortsett fra smittehensyn liksom.

Gammel 05-01-11, 23:17   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Nei - nei - nei!!

Gammel 05-01-11, 23:19   #12
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Ja, min 3-åring hadde i hvert fall kjedet vettet av seg etter kort tid. Jeg vet ikke så mye mer enn det jeg har sagt over her, og blir overrasket at noen faktisk planlegger å ta med sitt barn på en offentlig plass mens det er smittsomt.

Gammel 05-01-11, 23:19   #13
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Lukt? Mange 3-åringer bruker ikke bleie.

Det gjør ikke saken bedre. Løpe ut og inn av do, og kanskje går det galt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:20   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. At man kan ta med et forkjølet og litt redusert barn på forelesning, tenker jeg at kan være greit hvis det er ok for barnet selv, men det er noe annet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:20   #15
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men seriøst, stakkars barn som må være på forelesning med diare? Man føler seg jo ikke akkurat pigg med omgangssyke heller, og jeg vil tro at forelesning i timesvis i utgangspunktet er ganske kjedelig for en treåring. Sånn helt bortsett fra smittehensyn liksom.

Det tenker jeg også. Og det er jo helt unaturlig for en treåring og sitte i ro over lengre perioder.

Gammel 05-01-11, 23:21   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det er selvsagt ikke greit. Aller minst for barnet. Egentlig er det helt hårreisende at noen i det hele tatt vurderer det.

Signerer. Det hadde vært helt uaktuellt å gjøre noe annet enn å daffe hjemme i slappisklær om det var jeg som var syk. Ingen grunn til å behandle sykt barn annerledes.

Gammel 05-01-11, 23:22   #17
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:22   #18
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Man drar da ikke syke barn med seg på forelesning,enten de har diarè eller er syke på annen måte.. Nei,nei og atter nei.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:31   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars unge ...

Gammel 05-01-11, 23:45   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt ikke, og det er like mye av hensyn til barnet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.