|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Selvsagt. Forsikringene våre blir gjennomgått 1-2 ganger i året.
|
|
|
#62 |
|
er her
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Ja vi er forsikret, dobbelt opp i flere varianter også, det er sikkert ikke spesielt lurt, men orker ikke gjøre noe med det. Dog har vi ikke forsikret garasjen vår ennå (ny i høst) for jeg fikk opp en feilmelding når jeg forsøkte å legge den inn og har helt glemt det etterpå...
|
|
|
|
#63 |
|
er her
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?
Får dere spesialbehandling, vi får bare mail.
|
|
|
|
#67 |
|
Passiv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Irma - jeg har stor forståelse for at livet ikke alltid er enkelt for alle. |
|
|
|
#68 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Når folk ikke betaler viktige regninger, ligger det gjerne en historie bak. (Noen er selvsagt bare dumme, men det å unnlate å betale regninger, er gjerne et av symptomene på at man sliter med ting på andre områder.) |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Epikur
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg ville kanskje latt være å kommentere dette i media, om jeg var Helge og ikke gadd/ville/kunne betale forsikringen.
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Ja, det var litt snodig det der. |
|
|
|
#73 |
|
Bedreviter
|
Jeg synes det er helt kurrant å diskutere saken, men jeg synes godt man kan ta innover seg at det finnes mange grunnen til at folk handler dumt og/eller ubetenksomt. Det er lett å sitte på sine høye, friske, velstående hest og se ned på folk som ikke har orden på det samme som en selv synes er en selvfølge. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Bedreviter
|
OK, hvis han er filmet, så har har selvsagt sagt det han har sagt. Jeg har bare lest avisartikkelen. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom" Tre stk! Sist redigert av Daisy : 23-01-11 kl 00:34. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Passiv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg har ikke lest noen artikler om ham. Jeg så ham bare på nyhetene på tv jeg. Var derfor jeg ble så sabla fascinert av at de ikke virka så mye som ørlite stressa engang. |
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Eg er ikkje forbausa dessverre.
|
|
|
#78 |
|
Ekvilist
|
Det der kan du jo si om det meste. "Man må jo bare sånn og slik", det være seg budsjett og økonomi, renhold i heimen, rusproblemer, kostholdsproblematikk osv. Faktum er at det finnes en hel del mennesker som faktisk ikke evner å ta den type kloke vurderinger, og det kan være mange årsaker til det. F.eks at man har ekstremt dårlig råd, at man er lettere tilbakestående eller har lav iq (det finnes jo en del i den kategorien som har barn), at man har gjennom oppveksten aldri sett foreldre som gjøre kloke avgjørelser og derfor ikke helt vet hva den type ting er. Det betyr ikke at jeg skal synes at man skal begynne å definere dumme avgjørelser kloke, altså. Jeg synes det er helt greit å reagere på at folk skylder på forsikringsselskapet når de selvforskyldt står uten gård og grunn og fullt opp med lån. Men jeg personlig kjenner ikke behov for å latterliggjøre. Jeg føler vel aller mest at jeg synes synd på ungene, og håper at familien følges opp videre. Etter min mening burde det å stå ansvarlig for at barna mister tak over hodet i seg selv utløse en bekymringsmelding til barnevernet, men erfaringsmessig er barnevernet lite interessert i å ta tak i foreldre som på grunn av ukloke økonomiske disponeringer rammer barna sine hardt.
|
|
|
#79 |
|
Epikur
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg bryter sammen og tilstår. Jeg har ikke en ren sti på røykefronten, selv om jeg ikke røyker for tiden og nesten bare røyker til fest når jeg røyker. Men jeg betaler forsikringen min og en mengde andre ting før jeg evt. skulle kjøpe en pakke røyk. Og ja, jeg vet at det er pga kompetanse at jeg tar de valgene. Og ja, jeg vet at kompetansen er ulikt fordelt.
|
|
|
#80 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg ser jo at det kan være mange grunner til at man ikke betaler regninger, og at alle sikkert ikke er like rasjonelle, men likevel kan være forståelige.
|
![]() |
|
|