|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetDet er også fint å gå rundt Steinbruvann- Krutthuset er åpent og serverer kakao og har hoppbakke utenfor.
|
|
|
#22 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetÅ gå til Mariholtet er en fin tur for store og små. Både oppover og nedovere begge veier og inne minst sabla god servering der inne....
|
|
|
|
#23 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-området
Jeg hadde tenkt å foreslå Krutthuset og Steinbruvann. Man kan parkere, og så kan man velge hvilken vei man går rundt vannet, siden Krutthuset ligger omtrent på midten på den ene siden av vannet. Tipper den korteste turen kan gå an for Knerten (da går du til venstre), og at den lengste passer for Snuppa (til høyre). Hvis dere vil dele dere da. Og det kan være greit å sjekke åpningstidene, Krutthuset er drevet av Grorud idrettslag og har normalt bare åpent på søndager kl 11-15.
|
|
|
|
#25 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetHer kan du finne forslag på løyper: http://www.skiforeningen.no/markadb/showloype.cgi |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Fartsfantom
|
Her er beskrivelsen av løypa: http://www.skiforeningen.no/markadb/...loype_fromto=1 |
|
|
|
|
|
#27 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetUten at jeg har gått den selv så hører jeg også at det er fint å gå med barn i den alderen fra Tonsenhagen, der starter lysløypa rett bak skolen.
|
|
|
#28 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetKan anbefale å gå ut fra Øvresetertjern (oppe forbi Frognerseteren - parkeringsplass på venstre side). Der er det en runde på ca. 1,5 km (Kong Olavs løype) passende for en 3åring. Så kan evt. storesøster gå to runder. Man kan også avslutte med å gå ned til Forgnerseteren for kakao og boller..... Og kan også ake ned bakkene mot Øvresetertjern. Etterhvert som man blir litt mer avansert kan man gå til Tryvannsstua som er 2,5 km hver vei. Dette passet fint for våre to ifjor da var de 3 og 6 år (hadde da med pulk til lillesøster for hjemturen....). Ellers kan også skiløypene rundt Haga golfbane i Bærumsmarka anbefales. Ca. 3km totalt, men mange løyper som er godt egnet for småfolk.
|
|
|
|
#29 |
|
Smugleser
|
Sv: Skitur for småfolk i Oslo-områdetBanen går helt til Frognerseteren nå. Jeg tror Sognsvann-Ullevålsseter- Frognerseteren er alt for avansert, for langt og for mye bakker.
|
|
|
#30 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Særlig når bakkene kommer hjemover - jeg husker med gru alle gangene jeg sutret meg opp de bakkene som barn. Et par ganger fikk jeg overbevist min far om å prøve t-krokheisen opp kleiva i stedet, men vi falt alltid av.
|
|
|
#31 |
|
Dragedytteren
|
Høres ut som du har hatt mye av den samme oppveksten som meg.
|
![]() |
|
|