Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

En undersøkelse om hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Spørsmål om hår!
Aldri hatt langt hår, jeg 8 3,94%
Hadde vel langt hår en eller annen gang, hatt det kort for det meste 16 7,88%
Hadde langt hår da jeg var veldig ung&lovende, hatt det kort siden 15 7,39%
Hadde langt lenge, men klippet meg før jeg fikk barn 10 4,93%
Hadde langt lenge, klippet meg mens barna var små 31 15,27%
Har langt nå, skal kaaanskje klippe meg 15 7,39%
Har langt hår, men skal ikke klippe meg, nei! 90 44,33%
Har ikke tenkt over mitt lange hår. Hvem vet? 15 7,39%
Jeg er mann, har langt hår, og skal selvfølgelig beholde det sånn 1 0,49%
Jeg er mann, har langt hår og vurderer å klippe meg 0 0%
Jeg er mann, hadde langt hår, men det er kort nå 1 0,49%
Jeg er mann, og har aldri hatt langt hår 2 0,99%
Jippi, snart jul! 15 7,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 22:07   #61
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Jeg har langt hår og har ingen planer om å klippe det. Jeg tror ikke at jeg kler kort hår.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:17   #62
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Du har en grum fortid som BKV, altså? Tsk, tsk.

Fikk min andel av groping i russetida, for å si det slik.

Gammel 07-01-11, 22:17   #63
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ikke svare. :fornærmet:

Jeg har hatt en halvlang bob i mange år. Enkel og grei, lettstelt og forholdsvis kledelig. Jeg har veldig lyst på langt hår, men blir lett "70-talls" (tungt og glatt). Nå har jeg begynt å la det vokse ut og har vært hos frisøren og fått det klippet litt opp, skal snart igjen, og har et håp om at en flink frisør kan klippe meg slik at jeg kan ha langt hår uten å bli for kjedelig. Men vi får se. Akkurat nå er det ikke pent, men det håper jeg at det blir. Hvis ikke så er jeg dømt til livsvarig bob.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:33   #64
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Mitt bare gror det, har frisørfobi.
Har hatt kort hår noen ganger innimellom fordi jeg plutselig får rare innfall og klipper vekk halvparten, men jeg kler det ikke, og så får jeg helt hetta hvis det er for kort til å slenges i en hestehale, eller for langt så det er i veien for meg.
Så sist jeg sjekka var det vel litt nedenfor skuldrene eller noe sånt.
Tror jeg kommer til å vente lenge med å klippe meg igjen, men jeg burde nok hatt en eller annen form for kur eller behandling i det, for nå er det litt vilt og uregjerlig med krøller og ingen krøller i uskjønn forening.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:43   #65
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville sett ut som en mann med kort hår, har ikke planer om det med det første nei.

Gammel 07-01-11, 22:44   #66
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har langt hår, nedenfor midja, og har ingen planer om å klippe det, nei.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:49   #67
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har langt hår og det vil forbli langt!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:56   #68
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker fortsatt med gru da moren min overtalte meg til "pigg"-sveis som 8-åring. Etter det har aldri håret vært kortere enn rett over skuldrene. Nå er det litt i lengste laget, jeg liker det ca skulderlangt.

Mannen min insisterer forøvrig på at hår (håret mitt) ikke betyr noe særlig for han.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 00:51   #69
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Håret mitt har variert mellom kort, halvlangt og litt langt i alle de år. Akkurat nå begynner det å bli langt igjen, men mest fordi jeg ikke har somlet meg til frisøren siden før minsten kom til verden. Det burde absolutt fått seg en klipp, selv om jeg nok kommer til å beholde litt lengde en stund. Har fått en rar idé om at jeg må beholde det langt og i min naturlige farge inntil det blir for tynt/grått til at det er pent. Mannen liker meg nok best med langt hår. Selv syns jeg det blir litt kjedelig når hverdagsfrisyren er hestehale, samtidig som det er uhyre praktisk når man rett og slett ikke har tid til noe annet enn å sette i et strikk.

Gammel 08-01-11, 00:52   #70
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fra begynnelsen av 20-årene har jeg hatt hår lenger enn skuldernivå (hvis jeg ikke husker helt feil). Har variert med kort og lang lugg. Nå er den på vei til å bli lang igjen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 01:00   #71
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har halvlangt hår - og jeg trives best med den lengden jeg har nå. Da krøller det seg litt og ser tykkere ut enn når det er skikkelig langt. Jeg har for merkelig hår på krøllefronten til å noen gang kle kort hår.

Gammel 08-01-11, 01:19   #72
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Jeg har vært korthåret siden rundt 1997, og kommer til å fortsette med det.

Slår deg, korthåret siden 1964!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 01:25   #73
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har langt hår, og har hatt det i årevis.
Kunne tenke meg å klippe det opp litt, men beholde lengden,- eller få lugg,
men har frisørfobi, så jeg bare utsetter det....

Gammel 08-01-11, 01:27   #74
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hva er langt hår da. Alt som kan settes i strikk og lengre?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 01:27   #75
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Kunne ikke stemme. Har hatt halvkort og vekselvis kort hår siden tenårene og fram til nå. Nå begynner jeg å få langt.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 01:29   #76
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Mitt er litt kortere enn skulderlangt, men jeg har masse krøller så det ser kortere ut enn det.

Jeg vet at mannen liker det litt kortere enn nå forresten, sånn at det ikke kan gå i strikk og med masse krøller rundt ansiktet. Men han liker det også oppsatt. Fleksibel, han mannen min.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 01:34   #77
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har stort sett hatt skulderlangt, krøllete hår, men så vart eg vaksen og klipte hanekam i staden.

Gammel 08-01-11, 01:36   #78
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte at "jag hadde langt lenge, men klippet meg mens barna var små", fordi det hvertfall stemmer sånn halvveis.
Da eldste var 10 mnd var jeg drittlei av tynt og pistrete tjafs som ikke gikk an å frisere i noen retning, så jeg barberte av meg alt.
Nå derimot, er det ganske langt, og det skal det få være.

Gammel 08-01-11, 01:38   #79
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant plutselig ut at mange kvinner på min alder (38 + -) så utrolig kjip&kjedelig&slitt ut med langt hår (), så jeg klippet meg kort. Jeg har alltid hatt langt hår, eneste unntak var et snev av vil_se_tøff_og_kul_ut i 1999.
Jeg hadde langt, krøllete hår til godt ned på ryggen, nå har jeg lang lugg og hår til kragen.

Sist redigert av 007 : 08-01-11 kl 11:12. Årsak: Ryggen, ikke tyggen
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 03:25   #80
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Synes alle driver og klipper seg kort om dagen. Jeg liker langt hår veldig godt, det samme gjør mannen min (på meg, han har omtrent ikke hår), så det er jo greit. Synes mange damer klipper seg når de får barn, så jeg tar i den forbindelse og kaster inn en uhøytidlig spørreundersøkelse om hår.

Det mangler flere alternativ her:

-Jeg er opp i åra og har bare hårvekst på andre kroppsdeler enn hodet.

-Jeg er sikh og har derfor aldri klippet meg.

-Jeg er muslimsk kvinne/jentunge og må derfor gå tildekket for ikke å vekke attrå, slik gud (dvs mennene i min religion) vil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.