Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Får du religiøse assosiasjoner til dette smykket?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 15:26   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Får du religiøse assosiasjoner til dette smykket?

vekke

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 23-01-11 kl 00:23.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:27   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Får du religiøse assosiasjoner til dette smykket?

Ja.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:28   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ja absolutt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:30   #4
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sukk. Jeg har så lyst på det, men jeg er ikke kristen, ikke med i statskirken en gang. Må det utgå? Ville aldri gått med kors.

Tre stk!
Gammel 08-01-11, 15:32   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Man trenger ikke være kristen for å bruke et symbol med en religiøs betydning synes jeg. Jeg ville heller aldri gått med kors - men det der er jo et feministsmykke - Eva finter Adam og sånn.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:36   #6
Left
Passiv

Standard

Jeg finnes heller ikke religiøs, og jeg kunne gått med det uten å blunke. Har du lyst har du lov.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:38   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs hva du mener med religiøse assosiasjoner.

Tenker jeg på bibelfortellingen? Ja. Tror jeg at den som bærer smykket er kristen? Nei.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:42   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dog at det passer bedre for en ikkekristen enn en kristen jeg da men - Det er mer et historisk symbol enn et religiøst symbol. (Ja, historisk var kanskje feil begrep....men det hører til en historie, men ikke en religion slik jeg ser det da)

Gammel 08-01-11, 15:50   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Tenkte ikke tanken en gang. (Hater slanger så jeg hengte meg nok opp i den, og vil selvsagt aldri gå med et slikt smykke.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:59   #10
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Å jippi! Jeg tenkte jeg ble dømt nord og ned her!

Tre stk!
Gammel 08-01-11, 15:59   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, det blir du. Men det er fordi det er en slange der. :har alvorlig fobi:

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:00   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Tenker jeg på bibelfortellingen? Ja. Tror jeg at den som bærer smykket er kristen? Nei.

Nemlig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:00   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Gammel 08-01-11, 16:19   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Når de henger sammen blir det litt for "Adam og Eva" for min del. Men bare eplet kunne jeg glatt brukt. Det minner meg om Twilight.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:27   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er det et religiøst symbol. Jeg tror derimot ikke en kristen ville gått med det. Ei heller skjønner at damer vil gå med det i det hele tatt; symbolet på at damer er svakere enn menn og ledes lettere inn i fristelse?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:28   #16
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Man trenger ikke være kristen for å bruke et symbol med en religiøs betydning synes jeg. Jeg ville heller aldri gått med kors - men det der er jo et feministsmykke - Eva finter Adam og sånn.

Det er nærmere å tenke at slangen finter Eva, synes jeg.

Det er jo helt klart kristne symboler, men det er et snudd kors også og dette blir noe i samme stilen, bare på en litt mer humoristisk måte.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:29   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Det er nærmere å tenke at slangen finter Eva, synes jeg.

Det er jo helt klart kristne symboler, men det er et snudd kors også og dette blir noe i samme stilen, bare på en litt mer humoristisk måte.

Det er jo riktig. Det er jo ikke noe feministsmykke i det hele tatt.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:30   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smilefjes; jeg tror du bør lese deg opp på bibelhistorie. Jeg vil kalle det smykket (og historien om Adam og Eva) det motsatte av feministisk.

... Og der svarte du mens jeg skrev, ja.

Gammel 08-01-11, 16:31   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Smilefjes; jeg tror du bør lese deg opp på bibelhistorie. Jeg vil kalle det smykket (og historien om Adam og Eva) det motsatte av feministisk.

Jeg burde vel heller slutte å uttale meg om ting jeg ikke kan noe om.

Men - er jeg meg da? Næ. Dere får ta meg med en klype salt. :ansvarsfraskriver:

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:32   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.