|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?
Denne vannparken ble vi anbefalt, det er visstnok den nyeste: |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Jeg drømmer om å snekre sammen en Floridatur til neste år og suger til meg alle tips. Vil gjerne lese blogg. |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Jeg vil også gjerne få lese blogg. Savner virkelig de flotte årene jeg hadde der og har fortsatt mange venner der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det lønner seg veldig. Det er mye dyrere å kjøpe der og da, og så sparer du mye tid. Det finnes mange forskjellige løsninger (f.eks. 3 av 10 dager, 14-dagersbillett, årskort), så du må først tenke litt på ca. hvor mange dager dere har tenkt å være der. I 2003 kjøpte vi hotell og billetter gjennom et amerikansk firma - Our Laughing Place. http://www.ourlaughingplace.com/default.aspx Nå vet jeg at dere har ordnet overnatting selv, men jeg ville nevne at når hotellet tullet med bestillingen vår, ordnet reisebyrået det med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Vi kjøpte på stedet, dette fordi vi ikke visste helt hva vi ville og hvor mange dager vi orket. Vi tapte vel 5-7 dollar pr park pr person, (dvs. 140,- totalt for hele familien), men da hadde vi valgfriheten. Det er mange som selger billetter, men ikke alle tilbud er tilsynelatende like gode. Det er slitsomt både for store og små å gå i park hele dagen. Og de spektakulære lysshowene som enkelte parker har mellom 21-23 om kvelden er verdt å få med seg. "Feilen" mange gjør når de reiser til Orlando er at de skal ha med seg alle parkene som er der, men vi har innsett at det er faktisk heeeelt umulig.
![]() |
#27 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Nytt spørsmål: vi vurderer noen dager på et hotell ved strand, men hva er da å foretrekke: Atlanterhavskysten eller Mexicogulfen?
![]() |
![]() |
#28 |
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Absolutt vestkysten, mye flottere strender! Sanibel Island/Naples området er flott. Sist redigert av millact : 10-01-11 kl 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Ja, nå leste jeg akkurat at strendene og farvannet på vestkysten er mer barnevennlig, så da er nok det mest aktuelt. Noen som har erfaring med Clearwater? Det er ikke så langt unna Orlando.
Sist redigert av Niobe : 10-01-11 kl 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
Det er vestkysten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Beklager, tenker helt feil. Takk for at du rettet opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fantastisk flott der! Lange, hvite, brede strender, hotell langs strendene, koselig by. St.Petersburg/Tampa er rett i nærheten. Anbefales! Rundt en time unna Orlando, kanskje bittelitt mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Takk for nok et svar, millact!
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Jeg har ikke vært i Orlando i oktober, men her i Miami har de to oktobrene jeg har vært her vært helt topp! Det er jo "regneperiode" så det kan regne litt (mest vanlig på ettermiddagen) og det kan komme en orkan eller to |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Høres jo bra ut! En orkan eller to... Pyttsann!
![]() |
![]() |
#36 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Da har vi vært i Clearwater - fantastiske barnevennlige strender og det kryr av rimelige hoteller der. Søk på Clearwater Beach - så får du opp noen hundre
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 28-07-11 kl 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#38 |
Nei, men jeg tror det er rimelige greit altså. Bahamas skal være flott!
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?Jeg har vært på flere korte cruise til Bahamas. Det er hyggelig detog spesielt de som går mandag til fredag kan man få rimelig. Noen av de eldste skipene går her, men det gjøt ikke då mye. Generelt foretrekker vi RCCL sammenlignetmed NCL, men om det er samme skip som i vår og tidligere så tror jeg ikke skipet til RCCL har balkonger. Ncl er bare hakket under så helt greit. Det er deilig med cruise! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|