Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjekker du postlista?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du postlista?
Ja, hver dag! 1 0,88%
Ja, innimellom 4 3,54%
Ja, om jeg leter etter noe spesielt. 11 9,73%
Nei 12 10,62%
Postliste? 85 75,22%
Deltakere: 113. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-11, 19:05   #41
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjekker du postlista?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Nå vet jeg at det kommer opp en ny garasje i gata. Kjekt å vite.

Og det kommer en i gata vår, nemlig VÅR! Siste vinteren med måking av bilen!

Gammel 10-01-11, 19:23   #42
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vel egentlig en teori om at å sjekke postlistene er noe man driver med på bygda, sånn for å være helt, helt sikker på at ikke Leif-Per har fore seg noe man ikke har fått med seg.

:fra bygda:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 19:27   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort det noen ganger. Bla ifbm reguleringsplanarbeider og utbygginger som berører oss.

Gammel 10-01-11, 19:34   #44
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Postliste? Sjekket nå, da, og det var fint lite interessant.

Gammel 10-01-11, 19:55   #45
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Svarte Postlista??? Men burde jo visst at det du mente var offentlige journaler her eller der. Gudsjelov er det ikke postlista de legger ut, selv om mange kaller det det.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

.... Er litt usikker - havner epost også på disse listene?

Det skal være innholdet, ikke formatet eller forsendelsesmetoden som bestemmer om noe havner i journalen, og dermed på offentlig journal.

Jeg sjekker offentlige jornaler av og til, både i kommunene vi har eiendommer i og til diverse statlige virksomheter når jeg leter etter noe, eller bare for å se hva som skjer. Av og til sjekkes offentlige jornaler for å sjekke formuleringstradisjoner i ulike etater og ev. lete artige feil som bør skjerpes inn eller som jeg kan bruke i undervisningen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:55   #46
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er litt usikker - havner epost også på disse listene?

Strengt tatt så skal alt som er gjenstand for saksbehandling journalføres (med noen unntak), så e-poster skal stå på OEP (offentlig elektronisk postjournal). Men det er nok mange kommuner og andre offentlige etater som slurver på dette og dermed har ufullstendige saksarkiver.

Jeg sjekker ikke postlister. I alle fall ikke som privatperson.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:59   #47
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg ante ikke hva en postliste er og hvor det fantes før denne tråden.

Gammel 10-01-11, 21:00   #48
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har vel egentlig en teori om at å sjekke postlistene er noe man driver med på bygda, sånn for å være helt, helt sikker på at ikke Leif-Per har fore seg noe man ikke har fått med seg.

:fra bygda:

Jeg tenkte også det, men sa ikke noe om det i stad.
gså fra bygda:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:01   #49
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh den postlista. Nei det gjør jeg ikke. Men jeg oppdaget at slike eksisterer på styggmåten. Jeg hadde søkt ny jobb og sjefen for gamlejobben fant det ut på den lista. Han følger med for å si det sånn.

Gammel 10-01-11, 21:09   #50
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Men, hvor privat skal det være for at det ikke havner på lista da?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:12   #51
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er litt usikker - havner epost også på disse listene?

Du har jo allereie fått ein del svar på dette, men eg kan i alle fall sei at epostar som eg får inn på jobb blir arkivert slik at dei hamnar på postlista som min jobb genererer. Ein del epostar havnar ikkje på listene fordi sakshandsamar gløymer å arkivere dei. Skrevne brev blir ført i det dei kjem til postmottak, men epostar går jo litt uvanlege veier - direkte til sakshandsamar.

Det er forresten kinkig med epostar - eg kan f.eks få epostar som : "Det gjelder sak den og den, men før jeg går videre må jeg bare få gratulere; hører du skal ut i svangerskapspermisjon snart!". Eg nøler litt før eg trykker "til arkiv" da ja

Eg sjekkar postlister av og til - ikkje til min eigen arbeidsplass, for der har eg jo tilgang, men til kommunen eg bur i. Eg sjekka seinast i kveld, for eg var nysgjerrig om ein kommunedelplan for tettstaden eg bur i var kommen på høyring. Eg er spent på korleis dei har tenkt å utvide butikken, og om der er gjort gode grep i forhold til eit fint naturområde like ved.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.