Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ulykker og kjørekultur

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-11, 22:30   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Ulykker og kjørekultur

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes fokuset på enkeltansvaret er stort, jeg. Kjørte forleden 70 mil, og hadde naturligvis radioen på. I hver eneste reklamepause, og gjerne flere ganger pr. pause, var veidirektoratet innpå og advarte om høy fart og fordelene med å senke farten mtp evnen til å kunne stoppe for en hindring, og hvor høy hastighet menneskekroppen klarer å takle ved en evt. ulykke. Men jo, at det blir store oppslag om "Dødsveien" og hvorfor politikerne ikke prioroiterer vei snart, er tåpelig. Jeg ser behovet for å ventilere og finne syndebukker, men det som dreper er fart.

Jeg kan en del om utforming av vei med tanke på sikkerhet. Det har avgjørende betydning for antall trafikkdrepte å faktisk utbedre ulykkesstrekninger. Det er slettes ikke irrelevant å snakke om å gjøre noe med veistrekningen altså.

Men fart dreper også - jepp. Her er det dog snakk om en betydelig økt risiko på grunn av dårlig vei som forverrer.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.