Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Troll vintertøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 10:34   #21
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Troll vintertøy

Jeg har kjøpt todelt foret for første gang i år. Jeg synes ikke den er stor i størrelsen i forhold til den hele dressen.
Her brukes det str 122 i bukser og gensere. Trolldressen har vi i str 128 og den er virkelig ikke for stor, kunne ikke hatt den i mindre. Alt annet vintertøy av todelt og hele dresser (Isbjørn og TTH) har vi i str 122 og det er like stort.

Gammel 12-01-11, 11:55   #22
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dem er ikke såå store i str vil jeg si? Ganske normale, ikke store iallefall.

Har ikke vert fornøyd med trolldress med utgabart ullfor. Revnet i sømmene og lakk som en sil.
Vårdressen har derimot vert bra.
Regntøyet gikk hull på etter kort tid. Det er ganske tynt.. og jeg synes det er lite i str.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:14   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes heller ikke at Troll er stor i størrelsen Lillebror på 93 cm bruker str 104 i trolldress nå - ellers har den blitt kort i ryggen synes jeg.

Gammel 12-01-11, 12:37   #24
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Admini har Troll vinterdress med seperat ullfor nå. Både han og vi er veldig fornøyde.

Gammel 12-01-11, 12:57   #25
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har hatt noen trolldresser med løst fór. Her hvor vi bor holder ikke disse som vinterdress, men de har vært gode til milde vinterdager og som vår og høstdress.

Til kalde vinterdager har vi brukt fóret fra trolldressen inni Reima Kiddo eller tilsvarende tykke dresser.

Helt enig med deg. For meg er trolldress med løst for synonymt med parkdress. Vi har ikke brukt den på kaldeste vinteren, har hatt den vår og høst her også. Trolldressen med fast ullfor derimot er en kjempegod vinterdress.

Gammel 12-01-11, 12:59   #26
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På de kaldeste dagene har han hatt masse annet ull under ulldressen og foret, og han har vært varm og fornøyd, selv i minus 14. (Men de har ikke vært lenge ute når det har vært så kaldt heller da.)

Gammel 12-01-11, 13:02   #27
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

På de kaldeste dagene har han hatt masse annet ull under ulldressen og foret, og han har vært varm og fornøyd, selv i minus 14. (Men de har ikke vært lenge ute når det har vært så kaldt heller da.)

Poden her har 2 lag ull under dressen med løst for og har vært ute i 20 minus i flere timer, han har aldri vært kald.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:14   #28
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det hadde IKKE gått på mine gutter. Da hadde de frosset seg fillete.
Trolldressen er jo bare en vanlig parkdress og ullfóret er ikke veldig tykt. Det blir som å putte noen ulldresser under en Reimatec. Det blir for lite isolasjon til gutta boys her.

Nå er de ikke ute i lange tider i 20 minus heller. De er ute mange timer opptil 15 minus.

Av ullfór synes jeg også at Reflex sine dresser har et bedre ullfór.

Det går på min gutt og de andre som har Troll dress i barnehagen, skjønner ikke at det kan være så kaldt jeg da med 3 lag under en dress.Trodde det var helt vanlig med 3 lag jeg.
Reflex sine likte hverken poden eller jeg , så her går det kun i troll eller hjemmestrikket.
Under Reima tecen bruker vi 2 lag ull , det holder for poden her hvertfall.

Gammel 12-01-11, 13:20   #29
Chablis
Drømmer

Standard

Det er jo helt greit om man har barn som ikke fryser.
Ingen i vår barnehage bruker Troll med løst fór på kalde dager. De fleste har en tykk dress til slike dager og om de har Troll eller Reflex ulldresser så brukes disse inni en tykkere dress.

Ok, her bruker veldig mange Troll dress, det samme gjorde de i naturbarnehagen poden gikk i før.

Gammel 12-01-11, 14:07   #30
Chablis
Drømmer

Standard

Men seriøst.. Er barnehagen ute i timesvis i 20 minus?

Her må naturbarnehagen være inne mesteparten av tiden når det er kaldere enn 15-16 grader. Det hadde med regler å gjøre forstod jeg + faren for forfrysninger i ansikt.

I fjor var barnehageungene nesten inne 2 mnd i strekk pga. temperaturer ned mot noen og tredeve minus.

De har vært det her ja. Når det er mer enn 20 minus så er det bare korte perioder de er ute.
I fjor var det mye 30 minus så da ble det veldig korte turer ut , de gikk vel stort sett til idrettshallen å det tok 5 min.

Gammel 12-01-11, 22:49   #31
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Tror dere da at et to delt sett egner seg for en andre klassing? Vi bor i Oslo, men er ute i allslags vær.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:01   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Tror dere da at et to delt sett egner seg for en andre klassing? Vi bor i Oslo, men er ute i allslags vær.

Vil tro det er helt supert, jeg! Jeg har ei niese i Oslo, også 2. klassing. Hun har også todelt, men ticket. Alle i hennes klasse har todelt, ingen hele dresser der.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:03   #33
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Absolutt. Buksa er høy og god i livet og jakka er tight. Den er super. Virkelig super.

Gammel 12-01-11, 23:47   #34
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Så bra! Tror du at en da 7 åring som ikke er så høy passer i str 122? Hun bruker 110/116 i det meste av klærne sine, begynner så smått på 122 nå.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 23:59   #35
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Poden har Troll med fast for, str 116, jeg syns ikke den er stor i str. Den er akkurat like stor som Ticket i 110 Min gutt er 109 cm.

Hvis du skal kjøpe til neste år, ville jeg gått for 128.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.