Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

New York med barn. Reisetips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 18:55   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York med barn. Reisetips

New York ...

Jeg vil jo si at en tur opp Empire State Building er ganske obligatorisk også da, og på denne årstiden er det jo heller ikke så altfor mye folk. Men lurt å være rimelig tidlig ute allikevel, en klarværsdag. Det ligger bare et steinkast fra 5th Avenue, Macy´s og Times Square. Fantastisk utsikt - en riktig opplevelse!!

Ripley´s Believe it or not er ikke særlig å skryte av nei, men det er jo flere musikaler som kan være tilrettelagt for barn, og ungene mine synes det var vel så morsomt på den gigantiske M&M´s butikken ved Times Square som på Toys R´Us - sistnevnte skuffet faktisk med tanke på utvalg, selv om den absolutt er stor og fin. Pariserhjulet er gøy for de minste!

Med ni dager til disposisjon kan dere jo evt. leie bil en dag eller to og dra ut til f.eks Woodbury´s i New Jersey, ca 1 times kjøring nord for NYC. Gigantisk outlet med masser av butikker og litt ekstra pene priser, og flere lekeplasser og lekeland, spiseplasser mm. Ellers anbefaler jeg å kjøre utover og se langs kysten av Long Island, mot JFK. Long Beach og alle disse områdene er det veldig flott å se. Skal dere nærmere badesesongen er det jo absolutt et must vil jeg si.

Det er forøvrig ikke mye dere får sett av Ground Zero, ettersom det er en diger byggeplass, men hvis ungene er litt historieinteresserte, så kan det jo være artig med en tur ned på Wall Street og gå innom minnesmuseet for å se bilder, lære mer om hva som skjedde og se hvordan det kommer til å bli når alt er gjenoppbygget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.