Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

En undersøkelse om hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Spørsmål om hår!
Aldri hatt langt hår, jeg 8 3,94%
Hadde vel langt hår en eller annen gang, hatt det kort for det meste 16 7,88%
Hadde langt hår da jeg var veldig ung&lovende, hatt det kort siden 15 7,39%
Hadde langt lenge, men klippet meg før jeg fikk barn 10 4,93%
Hadde langt lenge, klippet meg mens barna var små 31 15,27%
Har langt nå, skal kaaanskje klippe meg 15 7,39%
Har langt hår, men skal ikke klippe meg, nei! 90 44,33%
Har ikke tenkt over mitt lange hår. Hvem vet? 15 7,39%
Jeg er mann, har langt hår, og skal selvfølgelig beholde det sånn 1 0,49%
Jeg er mann, har langt hår og vurderer å klippe meg 0 0%
Jeg er mann, hadde langt hår, men det er kort nå 1 0,49%
Jeg er mann, og har aldri hatt langt hår 2 0,99%
Jippi, snart jul! 15 7,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 23:40   #101
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En undersøkelse om hår

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Siden dere diskuterer kort og langt hår og alder, hvor ille er det da av meg å tenke på å farge panneluggen blå?

Eneste som er mer gammel dame enn det er en hvit slynge som er litt lengre enn resten av håret.

Gammel 09-01-11, 15:05   #102
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har langt og skal ikke klippe meg.

Noen kler virkelig kort hår, men de må være typen til det, hvis ikke kan det lett bli sånn døll kjønnsløs kjerringsveis(sitat Zoe).

Samtidig synes jeg langt hår som bare henger der nedover til rompa også lett kan se kjedelig ut. Da får jeg litt sånn budeie eller medlem i religiøs sekt vibber.

Gammel 09-01-11, 16:54   #103
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg veksler. De siste 20 årene har jeg hatt alt fra pinnekort til langt hår ned til korsryggen, og alle mulige variasjoner derimellom. Håret mitt er for tynt og pistrete til å være så langt, men til skulderbladene er det fint. Nå har jeg Meg Ryanish hår og er litt i tenkeboksen om jeg skal la det vokse litt ut eller om jeg skal klippe det litt kortere.

Gammel 09-01-11, 17:14   #104
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har langt hår og kommer til å ha det helt til det evt blir så grått at det ikke går lenger. Å farge håret mitt sliter veldig, så om det blir grått må jeg nok klippe meg.

Jeg syntes det er mest praktisk med langt hår jeg da. Det er mye mindre vedlikehold og selv den verste hårdag kan bli bra med en hårstrikk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:22   #105
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt langt hår det meste av livet men klippet meg kortere da jeg fikk storebror. Er håpløs til å gå til frisør så det vokser seg halvlangt mellom hver gang.
Får ofte høre at jeg ser mye freshere ut med kortere hår og oppklipt sveis.
Klippet meg kjempekort i sommer men trivdes ikke med det så nå er det på vei til skulderlangt igjen.

Gammel 12-01-11, 20:22   #106
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har langt hår og ønsker å klippe meg. Hovedsaklig fordi håret på vinteren blir elektrisk og flatt, samtidig som jeg røyter avsindig mye. Jeg synes også kort hår er mer typete og stilig på de fleste damer. Jeg føler meg kjedelig med langt, krøllete hår. Mannen derimot, griner blod hvis jeg klipper håret.

Gammel 12-01-11, 20:33   #107
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har langt hår og blir ikke å klippe meg før jeg må. Jeg har hatt kort hår for noen år tilbake, men det er ikke helt meg. Kan ha halvlangt kanskje? Så lenge håret holder seg pent forblir det et stykke på ryggenlang.

Gammel 12-01-11, 20:40   #108
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg veksler mellom bob og halvlangt. Nå sparer jeg, så det er vel over i langt nå. Pinnkort har jeg ikke hatt siden barnehagealder.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 12:58   #109
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vekslet mellom langt og kort hår siden femte klasse. Nå er det langt, og både sønner og mann er så glad i korketrekkerne at alle hint om å "klippe seg litt" blir mottatt med furting (mannen) og "Nei!" (barna).

Farge håret gjør jeg ikke (lenger), det er litt grått her og der, men det er greit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:01   #110
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde veeeldig langt hår for noen år siden. Så ble jeg lei av det, og klippet det helt kort. Sånn plutselig. Alle fikk "sjokk".

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:04   #111
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde veldig langt, de siste årene har jeg hatt halvlangt. Har ingen umiddelbare planer om å klippe meg kort.

Gammel 04-02-11, 14:09   #112
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg virkelig hater intenst å sitte i frisørstolen og glo på mitt eget bleike gorrhysetryne oftere enn jeg må, så jeg lar håret gro langt-langt før jeg klipper det skulderkort igjen. Hvert 3. år eller noe slikt

Gammel 04-02-11, 15:42   #113
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har langt hår, og har ingen planer om å klippe meg foreløpig. Har klippet meg fra ca korsrygglangt hår til ca øre/-hakelangt en del ganger etter å ha blitt skikkelig lei, men har blitt misfornøyd samtlige ganger så det bruker å gå noen år mellom hver gang. Siste gangen jeg klippet meg kort var da jeg var gravid med tvillingene, for da var jeg så dårlig i svangerskapet at jeg ikke klarte å vaske håret mens jeg dusjet så jeg måtte dusje først og så legge meg nedpå et par timer før jeg orket å vaske håret. Hvis ikke ble jeg så kvalm at jeg begynte å kaste opp, og jeg hadde hetta for å gjøre det i dusjen

Nå er det veldig praktisk å kunne slenge håret i en hale eller spenne og få det bort fra ansiktet når jeg står så mye bøyd over barna mine hele dagen så det er ikke aktuelt å klippe det kort nå. Det er ikke nok med de korte hårtufsene som er igjen etter håravfallet fra amminga..

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:01   #114
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hatt både langt og kort og pinkort og halvlangt og synes det er moro å forandre hårfrisyre. Ingen svaralternativer for meg, med andre ord.

Gammel 05-02-11, 09:51   #115
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kort hår fram til ungdomsskolen, deretter en periode med varierende halvlengde fram til jeg var 20. Nå har jeg ganske langt hår og masse brønner. Føler ikke at jeg kan klippe meg kort igjen pga krøllene.

Gammel 05-02-11, 10:33   #116
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brønner, Cherry? Cherry har for øvrig nydelig hår.

Jeg er sånn midtimot HI-hypotesen. Jeg har hatt det stort sett skikkelig kort frem til jeg fikk barn. Nå er det langt, nedenfor BH-en.

Jeg kler kort-kort hår, men jeg synes det er kulere på litt yngre jenter, og er livredd for å bli sånn asymmetrisk gøy-på-håret-dame. Alt mellom skikkelig kort og skulderlangt blir kjedelig på meg, så det blir nok langt en god stund til.

Her på Westkanten har man gjerne langt hår opp til tidlig 60-årene, ser jeg, men da i en praktisk lett bustete topp.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:19   #117
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har halvlangt, oppklippet hår.
Hvorfor er det forresten galt å være gøy på håret? Jeg synes generelt mange voksne damer kler det bedre enn halvlangt hår som de ikke har gjort noe som helst med.
Og hva er "gøy på håret?" Kort på den ene og langt på den andre siden? Lilla striper?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:33   #118
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde langt hår så lenge min mor bestemte.
Nå: noen ganger på grensen til kort og noen ganger på grensen til langt, som regel midt i mellom.

Gammel 05-02-11, 16:43   #119
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ganske langt hår, helt til ungen kom. Da gikk jeg til frisøren og ba henne klippe det av, men hun var redd jeg skulle angre, så det ble bare skulderkort-ish. Håret mitt var veldig tykt fra før, og ble veldig mye tykkere i løpet av graviditeten, så jeg orket ikke ha det løst. Da kan det likegodt være kort, så neste gang jeg skal til frisøren skal jeg ha det enda kortere.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 16:47   #120
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett alltid hatt det langt, med unntak av noen år med hockeysveis i tenårene () og noen kortere, oppklippet i nakken-greier midt i 20-årene. Jeg har også drevet og glattet det i perioder.

Men nå er det som det stort sett alltid har vært: langt, krøllete og rufsete. Jeg er temmelig sikker på at det er det jeg kler best. Frisøren min har lovet å si fra når jeg bikker Vibeke Løkkeberg, og har sagt at fra nå av så kreves det nok at jeg klipper det hakket oftere enn hvert halvtannet år for å unngå den fella.

Jeg syns også at mange som klipper seg kort etter 40 blir litt "konete" av det, men det krever også mer å holde håret fint da. Blæ. :snev av 40-årskrise:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.