|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
<*(((<
|
Tax-free drikkevarer gjennom sikkerhetskontrollen neste dag?Jeg skal utenlands neste uke og skal stoppe over i Oslo på veien tilbake, dvs. jeg lander på Gardermoen om kvelden, overnatter i sentrum, er på noen møter neste dag og drar hjem til Barteby på kvelden. Men kan jeg handle vin på tax-free ved ankomst Gardermoen og likevel få meg med flaskene gjennom sikkerhetskontrollen neste dag i forseglet pose?
Men hva mener de egentlig? Samme dag, eller 24 timer? Det kommer til å være ca. 22 timer mellom tidspunktet på kvitteringen og når jeg skal gjennom sikkerhetskontroll på Gardermoen, men det er jo ikke samme dag.
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Tax-free drikkevarer gjennom sikkerhetskontrollen neste dag?Jeg forstår de reglene sånn at så lenge du har en forseglet pose og kvitteringen er stemplet for mindre enn 24 timer siden, så får du varene igjennom sikkerhetskontrollen.
|
|
|
#6 |
|
I endring
|
Sv: Tax-free drikkevarer gjennom sikkerhetskontrollen neste dag?Det som står her er jo ganske tydelig: Ved ubrutt forsegling gjelder kvittering for 24 timer
|
|
|
#7 |
|
<*(((<
|
Sv: Tax-free drikkevarer gjennom sikkerhetskontrollen neste dag?
Jepp, men så står det også dette om samme dag, det er eneste grunnen til at jeg lurer litt på om jeg eventuelt kan få problemer med en ivrig sikkerhetsvakt.
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Ja, for det ville jo være heeelt umulig for deg å sprette opp posen, erstatte innholdet av flasken med noe farlig og forsegle posen igjen slik at det ikke vises at den har vært åpnet. Sikkerheten alltid først – så lenge den ikke går på bekostning av kommersielle interesser, så klart. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tax-free drikkevarer gjennom sikkerhetskontrollen neste dag?Det er mer enn latterlig. Særlig når de selger helflasker ombord også. Hvis jeg skulle tatt ned et fly, ville jeg tatt med sprit fra Tax-Free, kjøpt mer ombord, gått på toalettet og tømt alt opp i plastposen, laget et stort hull i posen og sølt en mengde ut bak i flyet, satt fyr på det og så løpt oppover midtgangen med den rennende posen. Det er ikke mulig å slukke en slik brann i et fly.
|
|
|
#12 |
|
Frafallen
Sv: Tax-free drikkevarer gjennom sikkerhetskontrollen neste dag?Å, jeg har mange planer. Eller i alle fall ideer.
|
|
|
#15 |
|
<*(((<
|
Sv: Tax-free drikkevarer gjennom sikkerhetskontrollen neste dag?I søken etter et fornuftig sted å sende mail kom jeg over dette hos Luftfartstilsynet:
Så nå føler jeg meg beroliget nok til at det er 24 timer som er viktig, og ikke samme dag.
|
|
|
#17 |
|
I endring
|
24 timer og 30 min også for den del.
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Ja, sjansen øker vel fra time til time for at du ville drikke opp varene, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Frafallen
Du sliter med å gå mer enn et døgn uten å tukle med (rogn)posen, ja?
|
![]() |
|
|