Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvor ofte veier du deg?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvor ofte veier du deg?
Flere ganger om dagen 7 4,93%
1 gang hver dag 25 17,61%
Annen hver dag 6 4,23%
2-3 ganger pr uke 19 13,38%
1 gang pr uke 18 12,68%
1 gang hver 2. uke 7 4,93%
Hver mnd 8 5,63%
Sjeldnere 52 36,62%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 11:12   #61
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte veier du deg?

Det varierer. I perioder hver dag, og perioder kan det bli én gang i uka eller sjeldnere. Jeg har ingen rituale på det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:57   #62
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurderer å ha et hus uten vekt når jentene våre blir tenåringer eller deromkring. Jeg vokste selv opp uten vekt, og kan ikke huske det var et tema noensinne. Egentlig like greit med mindre man har en tilstand der det er viktig å følge med.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 13:16   #63
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

-Egentlig- ein gang om dagen, om morgonen. Men dietten sklei ut heftig rundt nyttår så no later eg som eg ikkje har vekt, fram til eg tør gå på igjen. Det eg ikkje veit etc.

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 13:19   #64
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Ca tre ganger i året, når jeg er på besøk hos mine svigerforeldre. De har vekt på badet og av nysgjerrighet går jeg som oftest på den. Selv har jeg ikke vekt. Jeg har en sånn ca ide om hva jeg veier.

Samme her, bortsett fra at det skjer hos mor mi. Har ikke vekt, ser ikke behov for å skaffe det heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 13:55   #65
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

En gang i måneden eller sjeldnere. Kjøpte vekt da jeg ble gravid med nummer to og hadde hypermesis, for å følge med på at jeg ikke gikk alt for mye ned.

Gammel 13-01-11, 13:59   #66
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nå når jeg er gravid er det en gang i uka sånn ca, om vekten er i fokus sånn ellers så blir det også en gang i uka (aldri oftere, det har ingenting for seg). Men så kan det gå flere mnd mellom hver gang i andre perioder igjen.

Gammel 13-01-11, 14:04   #67
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Stort sett hver morgen, men aldri så barna ser det!
Jeg har gått så mye ned i vekt og er undervektig, vil bare påse at det ikke går for langt ned. Må ha den kontrollen.
Når vekten stabiliserer seg, da skal den settes vekk.

Selv om det egenlig ikke er nødvendig å veie hver dag da, hadde holdt med en gang i uka. Men sånn har det nå blitt. . .

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:11   #68
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me hadde aldri badevekt heima, og eg har aldri hatt det så lenge eg har budd for meg sjølv. Men da eg flytta saman med mannen for 8 år sidan kom det mykje rart med på lasset, også badevekt.

Likevel er det først dei siste åra at eg har byrja å bruke badevekt på fast basis. Grunnen til det er at eg er omtrent blind på dette med å legge på seg, men også på dette med å gå ned i vekt. Folk skal ta av eller legge på seg svært mykje før eg ser det. Eg er alltid den siste til å sjå sånt. Dessverre har det også vore gjeldande for meg sjølv. Plutselig hadde eg lagt på meg 12 kg. Heilt ut av det blå. Sånn kjendes det. Og 12 kilo er mykje når utgangspunktet var rundt 60 kg.

Sjølvsagt sneik kiloane seg på litt etter litt, men eg merka det ikkje! Virkelig ikkje. At eg til slutt omtrent utelukkande gjekk vide treningsklær gi eit hint. At eg såg framand ut på ale bilder burde også gi eit hint.

For å komme til poenget; no veger eg meg med ujamne mellomrom for å hindre at det sniker seg på ein kilo her og ein kilo der. Da kan eg ta grep før det brått blit 12 kilo sånn som sist. Forøvrig er eg tilbake til "normalvekt" etter å ha gått ned fem kilo i tre omgangar, altså 15 kg.

Veit ikkje heilt kva eg skal svare i pollen, for det er så tilfeldig kor ofte eg veger meg. Det kan gå mange månader der eg ikkje veger. Så kan det vere periodar der eg gjer det kvar dag.

Sist redigert av Bergensis : 13-01-11 kl 14:25.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:20   #69
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Nå veier jeg meg hver dag, jeg går på lavkaloridiett før vektoperasjon. Men ellers veier jeg meg 3-4 ganger i uka, bare for å pine meg selv tydeligvis, vekta hopper jo ikke 10 kg nedover sånn brått uansett. Tiltross for veiing etter tissing, uten klær, med tom mage, med tørt hår, etter negleklipping og uten bodylotion.

Gammel 13-01-11, 19:25   #70
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Veier meg mange ganger om dagen.
Usunt forhold til kroppen min.

forandrer vekten din seg mye eller nevneverdig i løpet av en og samme dag da?

Gammel 13-01-11, 20:50   #71
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er avhengig av korleis du definerer nemneverdig, men det kan skille opp til ein kilo hjå meg, ja. Ikkje så ulogisk det.

Gammel 13-01-11, 22:01   #72
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sjelden, bortimot aldri. Vi har ikke vekt hjemme. Hverken vi eller barna er tjent med å følge med på hva vi veier til enhver tid. Vi har ikke helfigurspeil heller. Så her i huset hverken veier vi eller speiler vår eventuelle over-/undervekt.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 22:03   #73
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Kanskje 3-4 gng i året.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 22:13   #74
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg veier meg 1 gang i uken...

nå er batteriene tomme så jeg har ikke veid meg siden jul..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 22:38   #75
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Et par ganger i året kanskje?
Det har blitt litt flere ganger det siste året siden jeg har måttet veie meg selv først for å overbevise knøttet at det ikke er farlig å stå på den.

Gammel 13-01-11, 23:00   #76
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Så og si aldri...

Gammel 13-01-11, 23:20   #77
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Par ganger om dagen, morgen og kveld som regel. Vet ikke helt hvorfor, men blitt en vanlig rutine på badet, selvom jeg aldri har slanket meg...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 23:21   #78
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg går opp en- to kilo på en dag, og ned igjen over natten. Ikke så veldig spennende egentlig... Dag ut og dag inn

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.