Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avsporing fra Amelie-saken – fri innvandring, er det gjennomførbart?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 23:49   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing fra Amelie-saken – fri innvandring, er det gjennomførbart?

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Interessant perspektiv. Har hun da vurdert det slik at velferdstaten bygges ned og dette i sin tur vil avmagnetisere fjellapelandet mtp på velferdshopping-strømmen?

Ut fra det jeg forstår så mener ekte liberals som Clemet og Philip Le Grain at migranter ikke nødvendigvis skal ha samme rettigheter som borgere av et land. Derimot er det umoralsk å nekte folk rett til å søke et bedre liv, så lenge vi har fri flyt av varer og tjenester så bør vi også ha det av mennesker.

Jeg definerer meg ikke som liberaler som Clemet men jeg synes hun har noen gode poenger. I hennes verden så må jo ikke nødvendigvis folk behandles helt likt, eller ha samme rettigheter. Men som hun sier, det er jo hyklersk av "oss" å nekte folk å søke et bedre liv om de ønsker det.

Faktum er jo at vi her i Norge også, i fremtiden, er avhengi av massiv arbeidsinnvandring til å bemanne alle yrkene innen pleie og omsorg, men vi nekter folk som ønsker å arbeide her arbeidstilatelse. Husk, vi har hatt innvandringsstopp her i landet siden 70 tallet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.