Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vekt i hus?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-11, 10:46   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vekt i hus?

Vi har vekt i hus, men det er utelukkende jeg som bruker den, med ujevne mellomrom. Jeg veier bare yngstemann dersom det er en grunn til det (fylle ut vekt i et skjema eller noe), men ellers ikke. Vi snakker fint lite om slanking, overvekt og veiing hjemme hos oss, men det er ikke tabu heller. Eldstemann er fullt informert om vektoperasjonen min, mens vi valgte å ikke fortelle yngstemann, ikke for å holde det skjult, men fordi vi mente han ikke ville forstå konseptet, og kanskje bare bli redd og forvirret. Ungene mine er slanke som siv, så jeg tenker svært aldri på vekt og "å passe på maten" i forbindelse med kostholdet deres.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:46   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Dei spør meg etterpå, ikkje foran. DET har dei fått med seg at dei ikkje gjer.

OK, men da er det jo greiere. Da går det an å si noe om at folk er veldig forskjellige, både i fasong og høyde og farge og sånt, fordi alle er født forskjellig, og de fleste ligner litt på foreldrene sine, men ikke bare det. Og så spiller det også litt rolle hva man gjør selv, for hvis man spiser veldig mye, blir man tykkere (enn man ellers ville vært), og hvis man trener veldig mye, får man mer muskler (enn man ellers ville hatt), og hvis man soler seg blir man brunere, og hvis man klipper håret, får man kort hår. Men man kan ikke gjøre så mye med hvor høy man er eller hva slags farge man har på øynene, for eksempel.

Gammel 14-01-11, 10:55   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

De vil tidsnok skjønne hva foreldrene driver på med på badet om de går inn og kommer ut med tårer i øynene og finner seg en agurkbit til frokost.

Gammel 14-01-11, 10:59   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også praktisert full åpenhet rundt sammenhengen mat-overvekt-helse. Samtidig er min kjepphest å lære barna matglede ved å ha mye kos og hygge rundt måltidene kombinert med lite tvang og mas om å spise opp.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 11:01   #25
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me har vekt i hus, og eg veger meg ein gang i veka. Normalt sett er eg åleine då, men det hender at ungane er der. Og då ender det som regel opp med at heile familien må på vekta. Storesøster veger seg av og til fordi ho håper på å få slutta med bilstol, men eg er streng der, og ho er lita av vekst. Lillesøster veger gjerna, men ho står helst og hopper for å sjå tala forandra seg.

Ellers veger me dei oftast i båtsesongen, for å halda eit auga med om dei treng nye redningsvestar.

I periodar veger eg maten min, og det ser av og til ungane. Dvs. eg veger middagen. Til dei har eg sagt at eg prøver og spisa mindre middag, for om eg spiser for mykje får eg vondt i magen. Og siden dei er skjønt enige om at mamma spiser mykje middag, synest dei det er heilt forståelig. Jaja...

Gammel 14-01-11, 11:01   #26
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnatten:

Jeg kjøpte meg vekt for rundt to år siden, før det veide ungene seg bare hos mormor eller farmor, og da syns de det var kjempegøy. Nå står vekten oftest på badegulvet, og har fullstendig mistet nyhetens interresse, så jeg er helt enig i at om man har badevekt eller ikke spiller ingen rolle, det er fokuset på den som teller.

Gammel 14-01-11, 11:08   #27
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vekt og jeg veier meg når de passer meg. Ungene ser at jeg veier meg, men de bryr seg ikke om det. Storebror veide seg i jula og var stolt over å endelig ha gått opp i vekt (og ikke minst i høyde.) Vi veide lillesøster før jul for å beregne vekten når slalombindingene skulle stilles inn.
Mellomsøster er litt overvektig og hun nekter å veie seg etter at hun ble tvangsveid av helseøster på skolen. (Ja, jeg har selvfølgelig fortalt helsesøter hva jeg synes om saken. Med store bokstaver og med mange utropstegn.) Det synes jeg er helt greit, det kunne aldri falle meg inn å pushe henne opp på vekten. Hun klager av og til over at hun er "feit" og da snakker vi om å være glad i og ta vare på kroppen sin, at kroppen forandrer seg i puberteten, sunn mat, lite snop og masse bevegelse. Vi snakker ikke om vekt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 11:09   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten elsker å veie seg han. Eller snu vekten opp ned (litt lite begeistret dersom den faller på tærene hans da...) Han skjønner ikke noe av det da, hans alder har visse begresninger på forståelsen av f.eks hva vekta egentlig måler...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.