|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Textrovert
|
Sv: Vekt i hus?Vi har vekt i hus, men det er utelukkende jeg som bruker den, med ujevne mellomrom. Jeg veier bare yngstemann dersom det er en grunn til det (fylle ut vekt i et skjema eller noe), men ellers ikke. Vi snakker fint lite om slanking, overvekt og veiing hjemme hos oss, men det er ikke tabu heller. Eldstemann er fullt informert om vektoperasjonen min, mens vi valgte å ikke fortelle yngstemann, ikke for å holde det skjult, men fordi vi mente han ikke ville forstå konseptet, og kanskje bare bli redd og forvirret. Ungene mine er slanke som siv, så jeg tenker svært aldri på vekt og "å passe på maten" i forbindelse med kostholdet deres.
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Sv: Vekt i hus?
OK, men da er det jo greiere.
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Vekt i hus?
|
|
|
#24 |
|
Borte
|
Sv: Vekt i hus?Vi har også praktisert full åpenhet rundt sammenhengen mat-overvekt-helse. Samtidig er min kjepphest å lære barna matglede ved å ha mye kos og hygge rundt måltidene kombinert med lite tvang og mas om å spise opp.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vekt i hus?Me har vekt i hus, og eg veger meg ein gang i veka. Normalt sett er eg åleine då, men det hender at ungane er der. Og då ender det som regel opp med at heile familien må på vekta. Storesøster veger seg av og til fordi ho håper på å få slutta med bilstol, men eg er streng der, og ho er lita av vekst. Lillesøster veger gjerna, men ho står helst og hopper for å sjå tala forandra seg.
|
|
|
#26 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Vekt i hus?Fnatten:
|
|
|
|
#27 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Vekt i hus?Vi har vekt og jeg veier meg når de passer meg. Ungene ser at jeg veier meg, men de bryr seg ikke om det. Storebror veide seg i jula og var stolt over å endelig ha gått opp i vekt (og ikke minst i høyde.) Vi veide lillesøster før jul for å beregne vekten når slalombindingene skulle stilles inn. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekt i hus?Knerten elsker å veie seg han. Eller snu vekten opp ned (litt lite begeistret dersom den faller på tærene hans da...) Han skjønner ikke noe av det da, hans alder har visse begresninger på forståelsen av f.eks hva vekta egentlig måler...
|
![]() |
|
|