|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)
Er det smalt eller vidt? Min åtteåring (snart ni) er ikke mer enn 122-128 i livet, men 146 i lengde. Hun er langt over 140 cm (lenge siden jeg målte), men hun veier bare 27 kg. Name It funker relativt bra. Og alt som er tunika-aktig, men det er ikke så godt å ha jakke over, spesielt ikke om vinteren. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Samme erfaring som vi har gjort oss. Jeg lar henne stort sett velge selv, men hun vil ikke ha sort, nagler og ruteskjorter, eller t-skjorter med masse trykk. Vi har såvidt begynt å bevege oss inn i 134 sfæren, men så langt har billigkjedene visstnok bestemt seg for at fra og med denne størrelsen skal man pønkes opp. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)jeg er såå enig.. jeg nekter å kle min 7 åring i "sexy" tenåringklær.. hun bruker 134-140 nå.. jeg syns de har mye fint til jente på... tja hva heter den... en sånn fargerik butikk.. herreguuud hva heter den...
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Min 7- åring bestemmer stort sett sjølv, og ho elsker butikkane no. Ho er på veg inn i 134 no, og har kanskje ein litt røffare stil. Basketsko, leggvarmere, jeans/ thights, t-skjorter og cardigan går da i her. Og selvfølgelig sjal. Einaste er at ho liker farger då, men er veldig flink til å leita fram turkis, lilla, rød, grønn og gult i stedet for grått og svart. Ho bruker svart også, og kler faktisk den fargen. Så lenge ho kler seg fornuftig og ikkje som "utfordrande tenåring", lar eg ho ta seg ut. Elsker klær gjer ho i alle fall.
|
|
|
#46 |
|
Kontrollfrik
Jeg var inne på den siden, men jeg fikk ikke opp noen kolleksjon? Selges det bare på homeparties? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
maler
|
1. september er datoen vi alle venter på.
|
|
|
#48 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er normalt i vidde vil jeg si, men likevel vidt. Alle klærne fra der (utenom tights o.l) har mye stoff om du skjønner. Posebukser, kjoler med mye vidde i "flere lag" oppover.
|
|
|
#49 |
|
Kontrollfrik
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Ahh... |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Samme erfaring her også. Har ei jente som fyller 6 neste mnd. Nå går det kun i ull, men jeg ser jeg får problemer til våren. Lindex har grusomme klær i avd for større barn, en altfor voksen stil for henne, samme med H&M. Hender jeg finner litt hos KappAhl faktisk og Cubus. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Nå har jeg gutter, men jeg synes at hos kleskjedene er endringen merkbar allerede etter babyavdelingen. Om ikke før. Selv babyene ser ut som små tenåringer. Man må faktisk gjøre en innsats for å få tak i ok klær.
|
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)(ja, jeg ser det er en gammel tråd, men svarer allikevel) |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trekker de fra svensk moms ?? |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Jeg klarer ikke lenger å gå inn på disse butikkene, det blir rett og slett for mye av alt |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer...men så handler jeg sjelden barneklær på disse kjedene da... Handler egentlig mest på nett, i barnebutikker og noe brukt her inne. Men handler litt sommerklær pp HM, for de har endel fine sommerkjoler, shortser, capribukser og topper..... |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Jeg har handlet på wow idag; daffedress, vårjakke, joggedress, to sommerkjoler, singlet, to gensere og 4 par sokker til den nette sum av kr 639
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Storesøster trengte ny garderobe frå innerst til ytterst, så eg storshoppa på salget til Pomp de lux. Så no vil ho kun ha slike klær, og med Cubus, Lindex, HM og Kappahl i nærheten, så blir det jo utrulig enkelt og kombinera dei klærne.
|
![]() |
|
|