Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fine barneklær til 7-åring? (jente)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 22:39   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

PdL har masse fint i str 146/152 som passer alderen og stilen til mi jente i alle fall. Ho elsker tightsene, skjørtene, kjolene og (pose)buksene fra der Kommer nok litt an på hvilke klær man liker Syns ikke det er Marikken-kjoler

Er det smalt eller vidt? Min åtteåring (snart ni) er ikke mer enn 122-128 i livet, men 146 i lengde. Hun er langt over 140 cm (lenge siden jeg målte), men hun veier bare 27 kg. Name It funker relativt bra. Og alt som er tunika-aktig, men det er ikke så godt å ha jakke over, spesielt ikke om vinteren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:45   #42
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme erfaring som vi har gjort oss. Jeg lar henne stort sett velge selv, men hun vil ikke ha sort, nagler og ruteskjorter, eller t-skjorter med masse trykk. Vi har såvidt begynt å bevege oss inn i 134 sfæren, men så langt har billigkjedene visstnok bestemt seg for at fra og med denne størrelsen skal man pønkes opp. Ser at vi kan komme til å bruke langt mer på klær fremover, for det er helt andre butikker hun har funnet seg tøy i nå. Heldigvis har hun noen større venninner med samme smak, så vi arver mye fint fra disse.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:56   #43
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg er såå enig.. jeg nekter å kle min 7 åring i "sexy" tenåringklær.. hun bruker 134-140 nå.. jeg syns de har mye fint til jente på... tja hva heter den... en sånn fargerik butikk.. herreguuud hva heter den...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:58   #44
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

WOW tror jeg den heter..

og pomp de lux på nettet er jo bare fantastisk.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:18   #45
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min 7- åring bestemmer stort sett sjølv, og ho elsker butikkane no. Ho er på veg inn i 134 no, og har kanskje ein litt røffare stil. Basketsko, leggvarmere, jeans/ thights, t-skjorter og cardigan går da i her. Og selvfølgelig sjal. Einaste er at ho liker farger då, men er veldig flink til å leita fram turkis, lilla, rød, grønn og gult i stedet for grått og svart. Ho bruker svart også, og kler faktisk den fargen. Så lenge ho kler seg fornuftig og ikkje som "utfordrande tenåring", lar eg ho ta seg ut. Elsker klær gjer ho i alle fall.

Søstera nekter å gå i bukse, men ho bruker heldigvis 110/116. Lettare å finna noko då.

Gammel 29-08-10, 23:21   #46
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

WOW tror jeg den heter..

og pomp de lux på nettet er jo bare fantastisk.

Jeg var inne på den siden, men jeg fikk ikke opp noen kolleksjon? Selges det bare på homeparties?

Gammel 29-08-10, 23:53   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg var inne på den siden, men jeg fikk ikke opp noen kolleksjon? Selges det bare på homeparties?

1. september er datoen vi alle venter på.

Gammel 29-08-10, 23:55   #48
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det smalt eller vidt? Min åtteåring (snart ni) er ikke mer enn 122-128 i livet, men 146 i lengde. Hun er langt over 140 cm (lenge siden jeg målte), men hun veier bare 27 kg. Name It funker relativt bra. Og alt som er tunika-aktig, men det er ikke så godt å ha jakke over, spesielt ikke om vinteren.

Det er normalt i vidde vil jeg si, men likevel vidt. Alle klærne fra der (utenom tights o.l) har mye stoff om du skjønner. Posebukser, kjoler med mye vidde i "flere lag" oppover.

Grunnen til at du ikke kommer inn der nå er at de "slipper" høst-/vinterkolleksjonen på onsdag 1.sept.!

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:16   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ahh...

Gammel 14-01-11, 00:14   #50
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Samme erfaring her også. Har ei jente som fyller 6 neste mnd. Nå går det kun i ull, men jeg ser jeg får problemer til våren. Lindex har grusomme klær i avd for større barn, en altfor voksen stil for henne, samme med H&M. Hender jeg finner litt hos KappAhl faktisk og Cubus.

Må nok handle litt på Benetton, kanskje Reflex, Barnas Hus og WOW fremover, ja og så Exit.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 00:18   #51
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg gutter, men jeg synes at hos kleskjedene er endringen merkbar allerede etter babyavdelingen. Om ikke før. Selv babyene ser ut som små tenåringer. Man må faktisk gjøre en innsats for å få tak i ok klær.

Gammel 14-01-11, 00:25   #52
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(ja, jeg ser det er en gammel tråd, men svarer allikevel)

Jeg bestiller endel klær til lillegutt fra boden.co.uk fordi de har større klær i freshe farger og kule print uten at det blir for "ungdommete" (han er nettopp 8, bruker str 11).
Det gjelder også jenteklærne, såvidt jeg kan se
Størrelsene virker romslige, forøvrig.

Gratis blir det ikke, men.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 02:47   #53
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har kjøpt en del fine basisplagg på www.villervalla.se. Jeg handlet mest da søsteren min bodde i Sverige, men jeg fikk også med meg litt fra salget de har nå. Fine og fargerike klær!

Trekker de fra svensk moms ??

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 08:17   #54
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer ikke lenger å gå inn på disse butikkene, det blir rett og slett for mye av alt Jeg handler mye klær som Jean Paul, MeMini, Claire, Tina W. Molo, Hummel etc på salg, da blir ikke prisene så verst.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:18   #55
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Samme erfaring her også. Har ei jente som fyller 6 neste mnd. Nå går det kun i ull, men jeg ser jeg får problemer til våren. Lindex har grusomme klær i avd for større barn, en altfor voksen stil for henne, samme med H&M. Hender jeg finner litt hos KappAhl faktisk og Cubus.

Må nok handle litt på Benetton, kanskje Reflex, Barnas Hus og WOW fremover, ja og så Exit.

Signerer...men så handler jeg sjelden barneklær på disse kjedene da... Handler egentlig mest på nett, i barnebutikker og noe brukt her inne. Men handler litt sommerklær pp HM, for de har endel fine sommerkjoler, shortser, capribukser og topper.....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:04   #56
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Jeg har handlet på wow idag; daffedress, vårjakke, joggedress, to sommerkjoler, singlet, to gensere og 4 par sokker til den nette sum av kr 639 70% avslag på nesten hele butikken + at daffedressen (grå med cupcakes over det hele) kostet bare 99! Frøkna er storfornøyd

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 19:51   #57
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pomp de Lux, Bennetton og NoaNoa har klær som skiller seg litt fra naglestilen.

Gammel 14-01-11, 20:29   #58
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster trengte ny garderobe frå innerst til ytterst, så eg storshoppa på salget til Pomp de lux. Så no vil ho kun ha slike klær, og med Cubus, Lindex, HM og Kappahl i nærheten, så blir det jo utrulig enkelt og kombinera dei klærne.
Og nettshopping er ikkje det store for ein 8- åring.

(Selvfølgelig kunne jenta tenkt seg å gå med bar mage og nagler, men ein plass går grensa.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.