Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-11, 21:45   #181
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nei, det var argumentasjonen om "men hvor er engasjementet når man sender hjem barn/når man sender hjem ofre for menneskehandel" som var korttenkt og lite konstruktiv.

Det trodde jeg selvfølgelig var opplagt, men mulig at det var en mulighet for å misforstå der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:47   #182
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, det var argumentasjonen om "men hvor er engasjementet når man sender hjem barn/når man sender hjem ofre for menneskehandel" som var korttenkt og lite konstruktiv.

Det trodde jeg selvfølgelig var opplagt, men mulig at det var en mulighet for å misforstå der.

Den kom nå ganske raskt etter at jeg skrev at denne saken ser ut til å løse seg - fint om engasjementet kan brukes til neste som trenger det. Jeg synes ikke det var veldig rart å koble det.

Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:49   #183
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, kanskje ikke så rart hvis man kun går etter rekkefølgen på innlegg, men ikke spesielt logisk om man ser på innholdet.

Gammel 14-01-11, 21:50   #184
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er faktisk direkte og virkelig uenig. Rett og slett.

Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:51   #185
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jaha. Det er forsåvidt så sin sak, jeg forklarte hva jeg mente, om du ikke tror det - so be it.

Det er da viktigere ting å engasjere seg i, har jeg hørt.

Gammel 14-01-11, 21:59   #186
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick apropos det jeg skrev med hvithet i huden, grad av søthet og påfølgende engasjement så snakker jeg om på nasjonalt plan. Ikke om det engasjerte rockemiljøet rundt henne som setter fokus på et viktig problem, at norske myndligheter lar barn integreres ulovlig i årevis - og deretter plutselig kaster dem ut. Jeg synes det er ironisk at det er de samme som er hyperengasjert i å hive Mulla Krekar ut av landet - om han blir drept eller ikke, helst i samling med alle andre mørkhudede asylsøkere, som nå engasjerer seg på vegne av Maria Amelie. Og som skriver i FB-statusen at de ikke kan skjønne hvorfor man skal hive ut folk med utdannelse, hvorfor ikke hive ut alle tullingene som subber rundt eller lever på trygd i stedenfor. Jeg får rett og slett en vond smak i munnen av en slik tankegang, hvor det ikke er behovet for asyl/beskyttelse eller flyktningestatus det settes fokus på, men hvor ressurssterke de er. Dette tillater jeg meg å si på tross av at jeg har sympati med Maria Amelie i hennes situasjon, og er åpen for en oppmyking ifht. regelverket vedrørende barn som blir integrert mens de oppholder seg ulovlig i Norge. Er det noen de skulle ha grepet tak i først, hvis det var for å statuere eksempler, så måtte det være foreldrene hennes.

Gammel 14-01-11, 22:01   #187
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja, det er jeg (selvfølgelig ) helt enig i. Men, det er jo litt det typiske hylekoret som kommer i enhver sak, og som blir så enda mye mer synlige takket være sosiale medier. Bullshitfilteret blir tykkere og tykkere, jeg vet ikke om det egentlig er en bra ting. Kan de ikke bare holde kjeft?

Gammel 14-01-11, 22:04   #188
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

D-nummer brukes av de som ikke har fast opphold i Norge, men som har behov for å være "offentlige" personer i landet. Særlig gjelder dette utlendinger som må levere selvangivelse/betale skatt til Norge fordi de har inntekt eller formue her, eller de som har en rolle i en organisasjon registrert i enhetsregisteret. Svensker som jobber (mer eller mindre midlertidig) i Norge har typisk D-nummer. Filipinske au-pairer med midlertidig opphold får fnr. Det er et lite helvete når personer med D-nummer blir "oppgradert" til fnr, DSF er derfor restriktive med å utstede D-nummer.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:10   #189
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Hvithet i huden skaper mer sympati?

Gammel 14-01-11, 22:13   #190
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg føler at denne saka (ikkje nødvendigvis på FP, men generelt blandt folk) har meir og meir vridd seg mot "kva verd har ein som menneske". Det at Maria Amelie skal få bli fordi ho har utdanning, men ein "slubbert på trygd" skal ut. Det kan ikkje bli slik at Noreg kun skal ta imot personar som er fagleg sterke, eller som utpeikar seg på nokre områder. Ein treng mangfold for eit sunt samfunn.

Gammel 14-01-11, 22:17   #191
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eg føler at denne saka (ikkje nødvendigvis på FP, men generelt blandt folk) har meir og meir vridd seg mot "kva verd har ein som menneske". Det at Maria Amelie skal få bli fordi ho har utdanning, men ein "slubbert på trygd" skal ut. Det kan ikkje bli slik at Noreg kun skal ta imot personar som er fagleg sterke, eller som utpeikar seg på nokre områder. Ein treng mangfold for eit sunt samfunn.

Absolutt. Nå var hun heller ikke faglig sterk da hun kom hit for mange år siden, og det er det som er poenget i denne saken. Hun kom hit for mange år siden, som et barn, tatt med av sine foreldre. Hun skapte seg et liv her, og hun hadde da aldri noe valg. Hva skulle hun gjort, dratt tilbake til Kaukasus alene som 16-åring? Ikke blitt med foreldrene som 12-åring?

Sukk.

Gammel 14-01-11, 22:25   #192
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strengt tatt burde dei vel blitt uttransportert med det same dei fekk endeleg avslag. Så ein kan vel sei har staten gjorde eit lite klokt valg, og det gjorde foreldrene hennes og. På bakgrunn av det burde ho fått saken opp på nytt, men ikkje fordi ho kan norsk og er integrert. Staten har rotet det til, foreldrene har rotet det til, og ho må ta konsekvensane. Problemet er vel at det må ei regelendring til, og det har vel ikkje ho tid til. Og siden den ikkje vil få tilbakevirkande kraft, vil ei evt. endring ikkje hjelpa ho uansett.

Gammel 14-01-11, 23:00   #193
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Det er jo i tråd med for eksempel norsk flyktningepolitikk å plukke ressurssterke personer som skal få lov til å komme hit. De 1000 kvoteflyktningene Norge tar imot etter forpliktelsen i FN's flyktningekommisjon er håndplukket etter lange intervjuer og nøye vurderinger. Jeg sier ikke at det er en positiv ting altså, bare konstaterer at innvandringspolitikken fungerer sånn på andre områder.

Hvis hun får oppholdstillatelse på bakgrunn av en av jobbene hun er tilbudt (noe som er høyst tvilsomt), så er det et resultat av at da gjelder andre regler enn de hun blir kastet ut etter nå. Og de siste avisartiklene levner relativt liten tvil om at hun hvert øyeblikk befinner seg på et fly til Russland.

Ellers er jeg veldig enig med Maverick i at argumentet om alle de andre som har det fælt og som kastes ut er temmelig nytteløst. Maria Amelies sin sak setter fokus på en gruppe som behandles uverdig og det er fantastisk for henne og andre i hennes situasjon om hun oppnår noe med å ha vært så åpen som hun har. Det finnes mange mennesker i Norge som legger store deler av livet sitt i engasjement for flyktninger, og som sikkert gjerne skulle sett tusener av mennesker i demonstrasjon både støtt og stadig, men det er nå en gang slik at pressens og befolkningens oppmerksomhet ikke er like lett å vekke for alle. Dette har med følelser å gjøre, og hvor uverdig det enn er, så vekkes følelsene lettest når det skjer noe fælt med dem som ligner oss.

Jeg må også bare nevne at det er mange fantastiske mennesker der ute som gjør en kjempeinnsats for andre Maria Amelier, for enslige mindreårige asylsøkere og for mange andre grupper asylsøkere og flyktninger. Det er bare så synd at når man møter en vegg av urettferdighet og motgang i sak etter sak så er det grenser for hvor lenge man orker å engasjere seg. Jeg vet om flere som har gått på en smell og måttet gi opp engasjementet for å kunne leve sitt eget liv på en forsvarlig måte. Det koster dyrt å knytte seg til faktiske mennesker, bli glad i dem og så oppleve den enorme bekymringen og sorgen når de må reise. All ære til de menneskene som driver med dette i år etter år.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 14-01-11 kl 23:11.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:26   #194
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

D-nummer består av fødselsnummeret, men de første to sifrene plusses med 40, og så fem sifre, ja.

Hva er forskjellen på at de to første plusses med 40 og at det første plusses med 4? Det var da usedvanlig oppfinnsomt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:44   #195
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir litt dårlig av hele saken. Kan liksom ikke huske at det har vært liknende engasjement rundt saker av samme karakter, hvor personen har vært mørkhudet? Men jeg kan selvsagt huske feil? Det blir jo fremstilt som at denne ene saken er helt forferdelig, men slike tilfeller er jo langt i fra unike. Det finnes jo mennesker som sendes tilbake til langt verre omstendigheter enn dit hun skal...

Nei det blir jo bare synsing så klart. Men jeg nekter å svelge hele den tåredryppende farsen fra media.

Gammel 14-01-11, 23:46   #196
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hva er forskjellen på at de to første plusses med 40 og at det første plusses med 4? Det var da usedvanlig oppfinnsomt.

:host:

Ikke noe annet enn at det er sånn jeg har tenkt, det er min huskeregel. Fordi da er det alltid "minst 41". Ellerno'. Jaja.

Gammel 15-01-11, 01:36   #197
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

De aller aller fleste papirløse er helt usynlige for samfunnet. Maria Amelie var ikke det. Hun var modig, turde å stå frem med sin historie og har på en måte nå måttet ta konsekvensen av dette. Hun har engasjert seg sterkt i andre papirløse sine saker og hun har gitt denne gruppen mennesker et ansikt - hun har frontet deres sak og for det fortjener hun all honør.
Og selvfølgelig har denne jenta bare blitt mer og mer belastende for rejeringen. De følger jo bare folket, som i det ene øyeblikket skriker at "vi må stramme inn", men så står ei jente der som ser ut som "oss" og som ikke passer inn i denne boksen av "helvetes kriminelle asylsøkere som vi skal kaste ut av landet". Total forvirring. Faktum er at et stort flertall av det norske folk skriker etter en enda strammere linje i asyl og innvandringspolitikken, men når slik urett skjer som med Maria Amelie lyder pipa annerledes.

Husker dere Fathia og sønnen hennes i sommer? Hva skjedde med de? Er det noen som vet? Det norske folk var jo så opptatt av denne kvinnen og sønnen og TV2 var jo i denne parken de sov i flere dager. Så ble det stille. Hvorfor ikke samme støtte?
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/f...9bd1ada5%252C0

Jeg er opprørt over hva som skjer med Maria Amelie men jeg føler også et stort ubehag over hvordan vi prioriterer hvem "vi" orker bry oss om. Ja, det går an å ha to tanker i hode på en gang men det blir så tydelig i slike saker som denne, det faktum at noen mennekser rett og slett bare er verdt mer en andre.

Denne står i Aftenposten i morgen og har veldig mange gode poenger.
Pen, smart, hvit pike vekker følelser.
http://blogg.aftenposten.no/zahid/20...kker-følelser/

Gammel 15-01-11, 01:49   #198
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg blir litt dårlig av hele saken. Kan liksom ikke huske at det har vært liknende engasjement rundt saker av samme karakter, hvor personen har vært mørkhudet? Men jeg kan selvsagt huske feil? Det blir jo fremstilt som at denne ene saken er helt forferdelig, men slike tilfeller er jo langt i fra unike. Det finnes jo mennesker som sendes tilbake til langt verre omstendigheter enn dit hun skal...

Nei det blir jo bare synsing så klart. Men jeg nekter å svelge hele den tåredryppende farsen fra media.

Jeg er litt enig med deg. Det er litt for mye hauset opp. Selvsagt har jeg sympati med jenta, og jeg synes innerst inne at hun godt kunne ha fått blitt værende, men hvis så bør det skje innenfor det gjeldende regelverk, det kan ikke skje på tvers av regler, for da er det jo bare å gå under jorda og hente premien etterpå.

Jeg synes det er mye mer vondt smak av den mammaen som jobbet uten at hun visste at hun kunne, som sitter her med mann og barn, men må flytte ut av Norge - etter å ha sjekket om det var OK at hun jobbet.

Gammel 15-01-11, 02:22   #199
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Dette er tanker jeg også har gjort meg i denne saken. Hva om Maria hadde vært mørkhudet..hadde hun da fått denne enorme mediadekningen, og denne støtten fra folket? Jeg tror dessverre ikke det...

Og det tror jeg på mange forskjellige nivåer.

Jeg tror at en av årsakene til at Maria har vært her så lenge som hun har, og slått seg frem på den måten hun har, er mye takket være hudfarge. Hun skiller seg ikke ut fra Ola Normann, og ingen stiller spørsmål om hvorvidt hun har lov til å være her. Hadde hun vært mørk, så tror jeg nok spørsmålet hadde kommet på ett eller annet tidspunkt. Kanskje i forbindelse med studiene, eller ett eller annet. Hun har, pga sin hudfarge, ikke havnet i noens søkelys.

Søkelyset stilte hun seg selv i, da hun gikk åpent ut med sin tilstedeværelse her. Da ble myndighetene klar over henne, og da måtte de selvfølgelig slå til.

Den støtten hun får fra venner og bekjente, den tror jeg ikke dreier seg om hudfarge. Maria har vært her lenge, hun har gjort mye, og hun har fått masse venner. Dette har nok en mørkhudet også oppnådd, om han fikk være her så lenge, og der ville nok vennene støttet like mye opp som det vi ser nå.

Den støttet hun derimot oppnår fra resten av landet, altså de som kun kjenner henne fra media, den tror jeg nok dessverre ville vært annerledes om hun var mørk. Da hadde hun nok, for mange, bare blitt den snyltende og forferdelige innvandreren, som kun er her for å utnytte Norge, og folk ville ropt ut om å få henne vekk, fort som fy.

Media hadde nok heller ikke vist en så glødende interesse for henne, og viet så mye spalteplass for henne, om hun var mørk.

Og sist...Maria har fått mengder med jobbtilbud de siste dagene, og hun har takket ja til flere, i håp om at det skal være redningen hennes. Hadde hun fått det om hun var mørk? Neppe...

Så alt i alt så synes jeg denne saken stinker. Mye pga mine tanker når det gjelder hudfargen hennes.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 03:02   #200
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Det er mange faktorer i hvordan man får medias "gullys". Jeg synes det er merkelig at media fortsetter å bruke hennes "dekknavn" i stedet for hennes (kanskje?) egentlige navn - Madina Salamova. I tillegg til å ikke være mørkhudet og ikke muslim, er et "norsk" navn med på å påvirke følelsene? Hvorfor brukte de andre navn ved forsøk på asyl i Finland?

Jeg tror nok en irakisk eller somalisk mann nok måtte jobbe mye hardere for å oppnå den samme omfavnelsen. Eller, jeg tror ikke han hadde klart det ganske enkelt.

Og hvorfor vil hun ikke si noe om bakgrunnen? Har noen sett artikler i media hvor det er gjort noen store forsøk på å finne ut om hva situasjonen var og evt. er?

For andre type flyktninger har man også muligheten til å gi en midlertidig beskyttelse, for så å endre dette ut i fra hvordan situasjonen i hjemlandet evt. endrer seg.

"Man kan jo bare gjøre et unntak nå"? Skal man da drive en generell forskjellsbehandling? Hvordan står man her da i henhold til tilbakevirkende kraft? Skal alle andre saker gjennomgås slik at de det gjelder evt. kan få komme tilbake? Skal det holde med en jobb for å komme tilbake? Er det nok at en venn da har et firma som kan tilby jobb? eller må det være jobb i prestisjetunge selskaper som f.eks. Statoil?

Saken er på mange måter naturlig trist, men samtidig blir det konsekvensene av rettspraksis ellers man her også må tenke på. Skal det være likhet for loven eller ikke?

"Men hun er jo allerede integrert"? Skal det bare være å "leve som norsk i skjul" i noen år for å få beskyttelsen? Har hennes situasjon for å leve på denne måten vært forenklet gjennom at ikke er "like ikke-vestlig som de fleste andre asylsøkere"?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.