Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise alene med barn til sydligere strøk

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-11, 22:35   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Reise alene med barn til sydligere strøk

Noen har som har vært alene med barn på "sydenturer"?
Jeg er ikke aleneforelder og er ikke vandt med å reise på ferie uten mannen, men i år vurderer jeg en uke uten han.
Han er så lei av syden og vil heller reise på hytta og fiske, jeg har mere ferie enn han og vurderer derfor å ta med ungene en uke mens han jobber.
Jeg eeelsker sol og strand, skulle gjerne ha hatt to uker, men ikke uten mannen(vil heller ikke bruke så mye ferie uten han).
Dere som har reist sånn, har det blitt litt ensomt som eneste voksen?
Har dere blitt kjent med andre?
Var dere med på utflukter og lignende?
Ungene her er 6 og 7 år så de er ganske selvstendige og greie å ha med seg!
Synes det er litt skummelt, men er egentlig ganske sikker på at vi vil få det fint.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:47   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk...

Jeg har ikke noen gode råd, men jeg skal også reise alene med LilleVenn (7) til sommeren. En knapp uke før LøveManne joiner oss. Ser for meg at det skal bli koselig, hun er jo så stor nå

Jeg ser for meg at du kan få en flott tur alene med barna dine, de er jo så store at du får my selskap i dem også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:49   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres deilig ut. Jeg kunne fint reist på tur alene med min 7- og 8-åring. Jeg hadde da bestilt et sted med barneunderholdning de kunne melde seg på, så hadde jeg kunnet sløve med ei bok mens de var der og så hadde vi kost oss sammen resten av tiden. Og å spille kort på verandaen med dem om kvelden er veldig fint synes jeg.

Gammel 10-01-11, 22:50   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt ok. Ferien blir veldig på barnets premisser, men det gikk veldig fint her.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:10   #5
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Det kunne jeg gjerne ha gjort.
Har selv en mann som elsker slike reiser så jeg hadde aldri fått reise uten han.
Ungene dine er jo såpass store at det sikkert går kjempefint

Gammel 14-01-11, 11:21   #6
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg har gjort det. Blir på barnets premisser og det gikk veldig bra.
Hun koset seg i vannet, i park med klatrestativer, på stranden og ellers. Jeg slappet av på kvelden med en god bok og litt potetgull eller noe annet godt. Deilig ferie for oss to.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:18   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk ...

Jeg har reist alene til Syden med datteren min mange ganger. Det er kjempekoselig Vi bor stort sett på Sunwing og der er det plenty av foreldre som reiser alene med barna sine som man lett kommer i kontakt med om man vil, men ellers har jeg aldri følt meg ensom eller noe på ferie alene med barn.

Gammel 14-01-11, 22:30   #8
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Da tror jeg valget har falt på Kypros og Callisto(Blue village) de har best tilbud for de som reiser alene med barn og det så veldig fint ut.
Det at ferien blir på barnas premisser er for meg selvsagt uansett, ungene er veldig
selvstendige, har lært seg en del engelsk nå og liker å nyyyte ferien, de også.
Tenker de er oppe like lenge som meg og at vi kommer til å sove oppå hverandre
Begynner å glede meg og er ikke lenger bekymret, de gleder seg også og vi har sett på film fra stedet og er litt

Gammel 14-01-11, 22:34   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjort det. Det eneste jeg kan tenke meg ville vært litt pes er å overvåke begge barna i bassenget på en gang, og det ville nok ikke blitt så mye lesing i solsengen, tenker jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:46   #10
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg kunne gjort det. Det eneste jeg kan tenke meg ville vært litt pes er å overvåke begge barna i bassenget på en gang, og det ville nok ikke blitt så mye lesing i solsengen, tenker jeg.

Jeg har veldig forsiktige gutter, så det blir nok ikke noe problem.
Kommer selvfølgelig til å passe nøye på uansett

Gammel 14-01-11, 23:27   #11
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg har reist alene med ungene til sydlige strøk noen ganger når mannen har vært i nordsjøen.
Det har gått kjempefint. Men jeg har reist en uke da, jeg blir altfor lagsjuk til å være alene på kveldstid i 14 dager.....hehe.

Kypros er nr 1 og Callisto er helt topp. (Har vært der 5 ganger.)

Reis du, og kos deg i varmen.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:41   #12
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Jeg har reist alene med ungene til sydlige strøk noen ganger når mannen har vært i nordsjøen.
Det har gått kjempefint. Men jeg har reist en uke da, jeg blir altfor lagsjuk til å være alene på kveldstid i 14 dager.....hehe.

Kypros er nr 1 og Callisto er helt topp. (Har vært der 5 ganger.)

Reis du, og kos deg i varmen.

Blir bare en uke her også, det holder nok det

Gammel 14-01-11, 23:47   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg blir kjempefint! Med så store barn hadde jeg ikke nølt altså. Jeg hadde gjerne dratt alene med min femåring, tror det hadde vært veldig kos.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:52   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg har veldig forsiktige gutter, så det blir nok ikke noe problem.
Kommer selvfølgelig til å passe nøye på uansett

Det vil nok gå bra. Jeg hadde også gjort det, altså, uten å nøle, selv om jeg har en villmann som ikke ser sine egne begrensninger i vann, og en annen som er særdeles svømmedyktig og derfor befinner seg i andre enden av bassenget.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 00:50   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to greie jenter, de var 5 og 8 år nå i sommer, og jeg dro til Spania alene med de. Vi hadde det knallfint. Min anbefaling er å reise selv om man er alene, utrolig koselig å dra på en slik tur! Og det skal sies at jeg er vant til å dele på alt ansvar i hverdagen.

(Eneste ankepunkt var at jeg følte meg skikkelig gammel til tider, de la seg sent og jeg sovnet sammen med de, alenetid hadde jeg sånn 8-9-10ish om morgenen til de våknet. Så da satt jeg der med kaffen min. )

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:35   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var en uke i Tyrkia alene med ungene i fjor, og planlegger 2 uker i år.
Ikke noe problem.
Nå er mine ganske store da, men jeg synes det var veldig deilig og avslappende jeg.
Det mest slitsomme var at det var veldig varmt......

Gammel 15-01-11, 23:38   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hermer og har reservert tur til meg og de to eldste, er dog litt usikker ennå. Men tror egentlig det kan bli veldig koselig, det er godt for dem å få være bare store uten å dra på minilillebror hele tiden.

Gammel 15-01-11, 23:47   #18
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg hermer og har reservert tur til meg og de to eldste, er dog litt usikker ennå. Men tror egentlig det kan bli veldig koselig, det er godt for dem å få være bare store uten å dra på minilillebror hele tiden.

Så bra!
Jeg ser bare lettere og lettere på dette, eneste jeg gruer meg litt til er de innsjekkingsautomatene på flyplassen,
finne riktig sted å levere kofferten og ha ansvar for pass, og billetter
Her er det nemlig mannen som pleier å ha fullkontroll og ansvar for det.
Jeg kan være litt surrete og glemsk, det går nok helt fint når jeg MÅ.

Gammel 15-01-11, 23:53   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Så bra!
Jeg ser bare lettere og lettere på dette, eneste jeg gruer meg litt til er de innsjekkingsautomatene på flyplassen,
finne riktig sted å levere kofferten og ha ansvar for pass, og billetter
Her er det nemlig mannen som pleier å ha fullkontroll og ansvar for det.
Jeg kan være litt surrete og glemsk, det går nok helt fint når jeg MÅ.

Akkurat DET trenger du ikke grue deg til. Du bare kommer tidlig så dere får sitte sammen og finner den køa som er lengst av alle. Det pleier ikke være maskininnsjekk på charter. Og så lenge man har billetter, pass og penger kan alt annet ordnes underveis. Det er mitt mantra når jeg reiser.

Gammel 16-01-11, 00:09   #20
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Akkurat DET trenger du ikke grue deg til. Du bare kommer tidlig så dere får sitte sammen og finner den køa som er lengst av alle. Det pleier ikke være maskininnsjekk på charter. Og så lenge man har billetter, pass og penger kan alt annet ordnes underveis. Det er mitt mantra når jeg reiser.

Joda, vi reiser hvert år og ihvertfall de to eller tre siste årene(Oslo lufthavn)har vi sjekket inn på automat,
men det går kanskje an å gjøre begge deler.
Men dette går nok helt fint, typisk meg å bekymre meg for sånt.

Gleder meg til å ha en skikkelig mor og barn uke, vet at ungene setter stor pris på det

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.