|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg har ei niese som akkurat fylte 7 år, desemberbarn og yngst i klassen. Hun er både yngst og minst, rundt 118 cm og tynn. Søsteren på 4.5 år er i ferd med å ta henne igjen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Minstemor på 5 1/2 er 110 cm og tynn som en flis. Må ha 104-110 for at ermer og bein skal være lange nok, men det blir håpløst stort rundt livet. I skjørt kan hun bruke 98. Sist redigert av konsulenten : 15-01-11 kl 11:36. Årsak: Hjelpes, skrev strekt istedet for strukket. |
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Snuppa som blir 6 år i februar er ikke av de største, men heller ikke den minste på førskolegruppen. Nå er hun som er lavest der nesten et år yngre så hun har jo litt å gå på.
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?
Dette problemet har snuppa også. Lenden bør være 110, men da henger ikke klærne på hoftene. Skjørt passer best i str 92, men da da blir det fryktelig kort. Derfor har hun nesten sluttet med skjørt og bruker kjoler isteden.
|
|
|
|
#25 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Nei, det er sant. Me la nett bort eit skjørt i strl. 104. Strengt tatt passa det framleis, men det vart noko kort.
|
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg har ikke så store og kraftige barn.
|
|
|
#27 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Snorkfrøken er 3,5 og bruker 110 nå.
|
|
|
#28 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg har lange jenter, men lillebror tror jeg vil bli mindre ved skolestart enn de var. Min 1.klassing jente er nå 132 cm og 26kg og bruker str. 35 i sko. Lillebror er 2 1/2 år mindre enn henne og bruker nå str. 104 i klær bare. Klærne hans har hele tiden passet i evigheter føler jeg i forhold til med jentene. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
...og jeg en datter...
|
|
|
#30 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Vel, det er ein fordel med desse små barna i alle fall - dei er lettare å hipse rundt på |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
|
|
|
#32 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg har egentlig alltid vært lav, og mannen min har heller aldri vært av de lengste i klassen. Vår eldste er helt som de andre guttene på høyden, men ganske tynn. Snuppa vår på fire derimot er til vår store forundring et hode høyere enn de andre på sin alder, og bruker litt 116, men også mye 122 i klær allerede. Men det er jo tidlig enda, så det jevner seg vel ut. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Den som gir seg...
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Her er jentene som ble 8 år sist august blitt målt i dag. De er begge 131 cm. De bruker 35 i småsko og 36 i vintersko/støvler i sko.
Mamma til fem Wish It ☆ Dream It ☆ Do It Sist redigert av amor : 15-01-11 kl 00:14. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hertuginne
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?I klassen til storebror er det veldig stor variasjon på høyden til ungene. Storebror har alltid vært en lang gutt (har hele tiden fulgt 97,5 percentilen), men det er faktisk et par andre som er nesten et hode høyere, og bestekompisen hans er liten og spedlemmet og omtrent et hode lavere enn storebror.
|
|
|
#35 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Oj. Jeg tror snart-9-åringen er ca 145 høy. Eller mer. Han bruker str 38 i sko.
|
|
|
#37 |
|
På vei
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Nestminstesøster som fyller 6 om to måneder er ca 105 cm høy og veier rundt 15 kilo. Klær i str 4 år passer henne best, men hun går fint inn i en del tøy i str 3 år, og hun kan bruke enkelte plagg i str 5 år. De fleste bukser ramler av henne, som kortbukser kan jeg gjerne kjøpe langbukser i babystørrelse til henne... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#39 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Høgde og alder på barn (skulebarn) - fleire med små barn?Jeg har en veldig stor jente. Hun har alltid vært lang. (går i 2 klasse) Hun er en av de høyeste i klassen sin og bruker nå str. 140-150 i tøy. Målte henne til 138 cm nå før jul.
|
|
|
#40 |
|
ekstremt trøtt
|
Samme problem har jeg med min 10 åring. Hun er 145cm (30kg) og må ha 146/152 i lengden, men i bredden må hun ha ca 128. Det blir ikke helt samsvar og er egentlig ganske irriterende. Det er vanskelig å kjøpe bukser, truser og skjørt. Tights er faktisk også et problem for hun kan ikke ha større enn 134 hvis det skal sitte litt innat beina, men de blir altfor korte. Hun har heldigvis blitt litt "kraftigere" de siste åra enn tidligere så det hjelper seg. Tipper at når puberteten setter inn så blir det bedre. Jeg hadde samme problem med storesøstra, men det problemet forsvant etterhvert.
|
![]() |
|
|