Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm
Jeg tror neppe noen mener at foreldre som er selvstendig næringsdrivende, og dermed har mindre sjanse til å ta ut svangerskapspermisjon er dårlige foreldre Olfiga.
Men sånn som Olfiga beskriver i innlegget sitt med at mor må gjøre alt husarbeidet når hun kommer fra jobb er jo det jeg mener må være noe av gevinsten ved at far er mer hjemme - han må han ta mer ansvar på hjemmefronten. Det må vel læres the hard way det som alt annet her i livet. Det går jo ikke å si at man ikke er interessert i barn og husarbeid, vel, det kan vel ikke velges bort når man har valgt å ha et hjem, familie og barn?
Jeg mener som mange andre her at dette forslaget uansett er et gode, det blir mulig for far å ta lengre permisjon uten at dette går på bekostning av den permisjonen som allerede ligger der i dag (som ofte tas ut av mor). Da får man heller bare velge å ikke ta ut hele permisjonen da.
Og Polyanna: er så enig med deg i forslaget om en bonus til de som får flere enn 3 barn. Jeg har 3 barn, og jeg må si vi merker stor forskjell på 2 og 3 barn. (og det enda vi har stor aldersforskjell mellom 2 og 3)
|