Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat ved refluks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-11, 23:03   #16
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat ved refluks

Hun må rett og slett finne ut hva hun tåler. Noen tåler ikke melk, mens andre mener de må ha fløte (!) for å hindre kvelning pga syre. Det er veldig individuelt.

Har hun prøvd å heve hodeenden av sengen? Min pappa fikk rett og slett fikk et nytt liv etter å ha bygd opp sengen slik at han sov med hodet mye høyere. Det gjorde at syren ikke kom opp i spiserøret om natten, han fikk sove mer sammenhengende, som gjorde at kroppen generelt sett var mer rolig på dagen og dermed mindre stress og mindre syre i magesekken.

Andre ting som funker for min far, er å unngå krydret mat på kveldstid. Han prøver å få spist middag før kl. 18, slik at måltider etter dette er brødskiver. Hvis han merker at han er plaget, spiser han mange tørre brødskiver samt drikker fløte. Det funker for ham.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.