|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Watch out USA; here I come!Dette er slett ingen hypotetisk situasjon uten rot i virkeligheten. Men la oss nå si at en snart-førtiåring har fått USA-tur i gave av sin mann og planlegger noen dager over there. Hun har fått lov til å overnatte på en hypotetisk sofa hos en hypotetisk venn i Miami noen dager og vil ta direktefly dit, men har lyst til å få med seg noen dager i New York også når hun hypotetisk nok befinner seg i dette forjettede land. Flybillett til NY koster bare seks hundrelapper og er overkommelig. Hva gjør man alene i NY? Hvor bor man? Tør man å snakke til noen der borte? Hva annet lurt bør man tenke på? Hvor lang tid tar det å få maskinlesbart pass og visum og innreisetillatelse og sånne formelle ting? Sist redigert av Albertine : 18-01-11 kl 15:34. |
|
|
|
#2 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Et lite tankeeksperimentDet er vel bare å sette i gang med pass og visumsøknad når du har dato og slike ting klare. NY alene i noen dager høres så vanvittig deilig ut. Kos deg, over there
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Et lite tankeeksperimentRent hypotetisk ville jeg anta at NY er en fantastisk by å være alene i; det er så mye å se og beundre at det er vidunderlig å slippe å måtte bruke tid på det ANDRE har lyst å se/shoppe/beundre...
|
|
|
|
#4 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et lite tankeeksperimentAlenetid i New York!
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentPass tar ti dager maks. |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentTar i mot hotelltips med stor takk! Helst under hundre gærninger pr. natt. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentOg ting å gjøre? Definitivt spasere over Brooklyn Bridge og nesegrust beundre en av de første, store kvinnelige ingeniørbragdene som var å sluttføre prosjektet - og en av tidenes største ingeniørbragder gjennom tidene totalt sett. Brooklyn Bridge er kort og godt helt utrolig. Man kan se den på film og tenke at jøsses - det var mye mas for ei bru. Men så ser du den og da skjønner du poenget for alvor. |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentMan tipser alt og alle ja. De sier fra hvis du glemmer deg bort. |
|
|
|
#9 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et lite tankeeksperiment
Ja, i grunnen. Særlig ekornene.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentDu får et nytt syn på ekorn etter et par dager. De er ikke mye pene mer - da er de rotter med hale på. |
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentEn brunerd. |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentFolk er utrolig hyggelige i NY. Det er bare å skravle i vei. Noen av dem vil ønske å partere deg, men det er sjelden det faktisk parteres nordmenn i NY så oddsene er på din side. |
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentÅh, jeg har mageknip her jeg sitter. Jeg har aldri vært så nær drømmen min før. |
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentEr hoteller å foretrekke fremfor Bed & Breakfast? |
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Et lite tankeeksperimentNY er fantastisk! - Jeg tror nesten at jeg har likt byen bedre alene enn sammen med andre. Jeg har valgt et hotell sentralt. Jeg har rådet deg til å ta en sånn dobbeldekkertur - selv om det er veldig turist - man går av og på som man vil og får sett endel. *Jeg gjorde ikke det sjøl men anbefaler det likevel - i ren anger på vegne av meg selv*
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentFrokost er på deli, ja. Og på de der typiske kaféene som er akkurat som på film hvor du bestiller pancakes og får en barneporsjon som man kan slå ihjel en hest med. En megastabel pannekaker som de gjemmer bak en mengde bokser med sirup og sjokoladepålegg og hva har du. |
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperimentÅh, jeg kommer til å få kjempeproblemer med å klare å spise mer enn en fjerdedel av porsjonene... |
|
|
|
#19 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Et lite tankeeksperimentDet er jo det som er så fint med delis - man plukker maten selv og veier og betaler. SÅ om du kun vil spise blåbær med cottage cheese (som forøvrig er kjempegod), så kan jo andre spise en halv kalkun og 20 pannekaker.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Et lite tankeeksperiment
På steder hvor du ikke velger porsjonen så kommer du til å ha vansker med mer enn 1/8 av porsjonen. :spår: |
|
![]() |
|
|