Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Freya skrur

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 03:52   #1
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Freya skrur

Jepp, jeg er en kløpper på skruing. Jeg elsker å sette sammen møbler, og jo fler deler, jo morsommere.

Vi kom hjem fra Trondheimstur (IKEA) kl 23, og var ferdig med å bære inn alt kl tolv. Jeg var ikke så veldig trøtt, så vi starta liksågreit med å sette sammen skyvedørsgarderoben til vårt soverom. Eneste som gjenstår der inne er å få flyttet et kontaktstøpsel, sånn at garderoben kan skrus fast i veggen. Hele tre timer tok det.

I morgen skal vi få gjort så mye som mulig av det vi har igjen.

Dette er prioritert rekkefølge:
En kommode til stua
Et skap til ungens rom
Kommode med plastkkasser for leker på ungens rom
En bokhylle til soverommet
4 lave bokhyller til musikkrommet

Dere kan tro jeg gleder meg (til å bli ferdig!)

Wish me luck.

Gammel 16-01-11, 04:04   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Freya skrur

Imponerende innsats! Lykke til med morgendagen!

Gammel 16-01-11, 07:48   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ein sjelefrende! Eg elskar også å skru! Håpar du har elektrisk skrujern - det gjer det heile enda gøyare

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 09:45   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Slekta som kjenner Josef! Jeg er sånn som skrur IKEA-møbler klokka to om natta, bare fordi jeg har gleda meg sånn at jeg ikke kan vente. Det var også bare stas å skru 20 skapstammer til kjøkkenet vårt, samt innmat, takhøy skyvedørsgarderobe og en del stuemøbler i løpet av få uker. Når vi blir ferdige med å pusse opp i gangen, venter en garderobe til. Egentlig burde jeg vært møbelsnekker, tror jeg.

Gammel 16-01-11, 09:47   #5
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vet jeg hvor jeg skal sende PM neste gang (en som ikke liker å skru...)

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 09:53   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ah. Jeg også elsker å skru sammen møbler!

Det er så morro å få det ferdig med en gang.

Gammel 16-01-11, 10:14   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mester i å skru sammen ikea-møbler og synes faktisk at det er veldig morsomt. Og så blir jo resultatet så bra.

Jeg har skrudd sammen et helt kjøkken helt mutters alene.

Gammel 16-01-11, 10:17   #8
Albertine
Passiv

Standard

Jeg skrudde sammen to kommoder og en hylle i går jeg også. Lå på gulvet og herjet mens skiskytinga rullet over TV-skjermen. Egentlig ganske morsomt.

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:20   #9
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ein sjelefrende! Eg elskar også å skru! Håpar du har elektrisk skrujern - det gjer det heile enda gøyare

Selvsagt, den står på lading as we speak.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Slekta som kjenner Josef! Jeg er sånn som skrur IKEA-møbler klokka to om natta, bare fordi jeg har gleda meg sånn at jeg ikke kan vente. Det var også bare stas å skru 20 skapstammer til kjøkkenet vårt, samt innmat, takhøy skyvedørsgarderobe og en del stuemøbler i løpet av få uker. Når vi blir ferdige med å pusse opp i gangen, venter en garderobe til. Egentlig burde jeg vært møbelsnekker, tror jeg.

Klokka var tre da vi var ferdig i natt. Gleder meg til å sette i gang med resten nå.

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Da vet jeg hvor jeg skal sende PM neste gang (en som ikke liker å skru...)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg skrudde sammen to kommoder og en hylle i går jeg også. Lå på gulvet og herjet mens skiskytinga rullet over TV-skjermen. Egentlig ganske morsomt.

Ja, det er bare å sette på tv'n eller musikk, finne verktøyet og sette i gang.

Gammel 16-01-11, 13:44   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gøy, ja! Men, jeg skal innrømme at jeg begynner å bli lei av å sette sammen Expedit-hyller. :har min andel and then some:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:46   #11
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gøy og gøy... men jo, jeg liker til en viss grad å montere IKEA-greier ja.
Og så fryder det meg hver gang at jeg finner ut av det kjappere enn mannen, fordi noen prioriterer å lese hele bruksanvisningen først, og ikke bare kaster seg over det "fordi det er så enkelt".
Denne tråden fikk meg faktisk til å ønske at det var jeg som hadde noe å skru sammen, for det ville jo betydd noe nytt.
Lykke til med skruingen.

Gammel 16-01-11, 14:50   #12
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Bilder er vel på sin plass her. Her er garderoben og kommoden.

Gubben hadde skrudd sammen CDhyllene før jeg sto opp. Nå skal jeg ta garderobeskapet til ungens rom.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ikea00.jpg (111,9 KB, 18 visninger)
Filtype: jpg ikea01.jpg (147,3 KB, 17 visninger)
Gammel 16-01-11, 15:09   #13
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Freya har skrudd sammen bokreolen min.
Så flotte møbler! Gleder meg til å se stua når det er ferdig!

Gammel 16-01-11, 15:36   #14
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Fnis. Gærning!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.