|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?
Det er jeg ikke sikker på - kanskje du skal rope på Allium igjen?
|
|
|
#22 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, ikke i dette tilfellet.
|
|
|
#23 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Jeg vet jo hvor kjapp du er, men jo mer jeg funderer jo mer tror jeg at du må ta meg med på shopping så jeg også får meg et sånt sjal en vakker dag. Er dt håp for at jeg kommer i mål med det, tror du?
|
|
|
#24 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Det hadde vært glimrende det du skrev i prikken |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Jeg har kjøpt garn i dag, men i grått og lilla, selv om jeg synes det du hadde Fløyel var utrolig lekkert. I forhold til tøyet mitt forøvrig passer det med andre farger. |
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Grått og lilla ja, håper det blir fint, for det er litt det jeg også tenker på! Lekre farger.
|
|
|
#29 |
|
|
Tusen takk for svar! Jeg tror ikke jeg har pinne 4 her i USA, men jeg skal se etter, hvis ikke må jeg kjøpe (det er jo andre mål her også). |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Det blir veldig fint med lilla i flere nyanser og grått + offwhite og koksgrått. |
|
|
|
#31 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Lurer på om jeg skal velge fargene som Fløyel sitt eller om jeg skal gå for brun og beige nyanser jeg,
|
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Kan noen forklare hvordan jeg strikker mønsteret? U\U\U Det var så lenge siden jeg strikket etter mønster. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Sitat Pelen: Kan noen forklare hvordan jeg strikker mønsteret? U\U\U Det var så lenge siden jeg strikket etter mønster. |
|
|
|
#35 |
|
~~~~~~~
|
Ett lite tips når man holder på med denne type prosjekter - jeg strikker fortiden en kåpe med maaange trådskift. Hver kveld jeg er ferdig med å strikke fester jeg trådene sånn at jeg slipper en giga monteringsjobb når jeg er ferdig.
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Spørsmål på dette:
Vridd r sammen. Da strikker jeg to sammen og stikker inn pinnen bak den andre masken og mot den første masken? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
~~~~~~~
|
Du skal felle av masker som følger: 1 på begynnelsen, 2 på midten (her får du 4 "midtmasker" og 1 til slutt. Da får du denne v-formen. Og jeg mener jeg gjorde dette den runden jeg strikket rettmasker - vrangmaske-runden strikket jeg helt ut. Det feltet midt på strikket jeg alltid 4 rett (evt 4 vrang på tilbakeveien) - da får du en rett linje midt på sjalet.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Mønster på fint strikket eller heklet sjal?Ja, slik er jo naturlig å gjøre det. Men hva med det i bold på brangen oven? Det skjønte jeg ikke helt, men jeg tror vel at jeg bare hopper over det. |
|
|
|
![]() |
|
|