Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva synes du om klesmerkene OddMolly, Cream og ChillNorway?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva synes du om klærne til OM, Cream og Chill?
Rett og slett elsker dem! 13 5,99%
Liker dem godt 20 9,22%
Liker dem, men har dessverre ikke selv 10 4,61%
Liker dem, men ville ikke gått med dem selv 3 1,38%
Liker noe av det 97 44,70%
For søte og snuppete for min smak 36 16,59%
Liker ikke 14 6,45%
Kunne aldri brukt penger på så dyrt tøy 48 22,12%
Småpike-tøy, ser ut som noe 7-åringen kan gå med 22 10,14%
Kjerring-tøy 24 11,06%
Annet 5 2,30%
Hva for no'? / Dustepoll 12 5,53%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 22:19   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva synes du om klesmerkene OddMolly, Cream og ChillNorway?

Ja det lurer jeg på...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:20   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om klesmerkene; OddMolly, Cream og ChillNorway?

Jeg syns de er dyre.

Gammel 16-01-11, 22:30   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker noe av det, men det er altfor dyrt.

Gammel 16-01-11, 22:30   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg syns de er dyre.

Enig, og særlig Odd Molly og Chill - det er ikke ting jeg ville finne på å kjøpe til full pris. (Jeg har ett plagg fra hvert merke, en enkel OM-genser kjøpt på salg og en Chill-kjole kjøpt brukt her inne til en tredel av full pris.) En del av klærne er fine, mens andre ikke er helt "meg". Særlig OM blir ofte for lite fasongsydd til at jeg kler det.

Cream liker jeg nok best av disse tre merkene. Det er heller ikke like dyrt. Jeg har et par plagg derfra, tror jeg. Det er min stil i ganske stor grad, men likevel er det sjelden det blir full klaff.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:30   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cream liker jeg, OM er litt spes og veldig dyrt, CN er greit nok, men dyrt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:32   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er en sånn type klær som jeg aldri kjøper fordi jeg er så gjerrig og fordi jeg syns de er litt i overkant søte, men som jeg skulle ønske jeg hadde et og annet plagg av for å få variasjon i garderoben. Jeg ville dog følt meg temmelig latterlig blonder, volanger og velour, så jeg måtte hatt noe å komplettere antrekket med som var litt motsatt.

Bortsett fra endel av de kjolene som har kommet fra Cream de siste par sesongene, så syns jeg i grunnen ikke de minner så mye om Chill og Odd Molly. I grunnen er alle tre merkene ganske forskjellige i mange deler av kolleksjonene. For meg er det variasjonsplagg og ikke min "hovedstil".

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:33   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hva for no'?

Jeg vet forresten hva ChillNorway er, sånne velurtunikare med hette og skrift på ryggen. Ikke stygge, men definitivt ikke meg.

Gammel 16-01-11, 22:36   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker veldig godt Chill og har endel derfra. Synes noe fra OM er fint, men mye av det blir for lite fasongsydd for meg. Empirefasong er veldig lite kledelig på meg. Synes også at enkelte av plaggene er litt vel dyre. Cream er greit nok, noe er fint, men må innrømme at jeg synes noe er litt 'kjerring' også (kan være fordi det stort sett er kjerringbutikker som selger det der jeg bor).

Er generelt sett ikke glad i blonder og volanger, samt empirefasong.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:37   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Grunnen til at vi synes de er dyre er at vi er vant til å kjøpe klær lagd av kinesere som får 2 kr timer. Når jeg ser hvor mange detaljer det er på en OM tunika, tenker etter hvor lang tid det tar å lage den og sammenligne det med hva jeg selv har i timelønn (i det offentlige), så blir det ikke så dyrt. På de tunikaene jeg har er stoffene uvanlig gode også.

Jeg liker disse merkene veldig god. Cream er forresten ikke spesielt dyrt.

Gammel 16-01-11, 22:39   #10
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker Odd Molly og Chill Norway veldig godt og har mange plagg fra begge merker. Det er en del av det som er for dillete, fargerikt og flagrende for meg, men i hver kolleksjon er det flere plagg jeg synes er kjempefine og noen av disse kjøper jeg.

Når det gjelder Cream, har jeg ingen plagg herfra. Hovedårsaken er at jeg synes kvaliteten virker middelmådig, mange av kjolene har stoff som krøller lett og jeg er ikke så glad i å stryke. Jeg synes plaggene ellers er helt ok, men ikke helt meg. Det er for øvrig ikke så ofte jeg ser Creamplagg i min str. (XS), mange av plaggene virker store i str.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:40   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns mange av plaggene ser ut som overprisede frottehåndklær/badekåper.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:40   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Det er for øvrig ikke så ofte jeg ser Creamplagg i min str. (XS), mange av plaggene virker store i str.

Enig. Det meste finnes i 34/XS, men det er sjelden å se i butikkene. Det samme gjelder Container.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:42   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker noe av det, men gidder ikke betale full pris for det. For det syns jeg ikke det er verdt.
Nå syns jeg merkene er ganske forskjellige da.

OM blir litt for flagrete for min del. Og så er jeg litt for kort til å kle mye av det. For mange plagg krever litt lengde.

Chill Norway har hatt litt for mye hjerter og greier for min smak. Og så syns jeg det er sykt mye penger de skal ha for en stakkars velourkjole. Men har faktisk funnet noe jeg liker. Bla en helt enkel kjole i mørkeblått jeg så forleden. Mener i alle fall det var Chill N.

Cream er vel det av de merkene jeg kanskje liker best, men jeg prøvde masse derfra før en dag, og da var det kun en genser som ble klaff. Og den gadd jeg ikke kjøpe. Men jeg har to underkjoler derfra da.

Gammel 16-01-11, 22:43   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om klesmerkene OddMolly, Cream og ChillNorway?

Dillete og übersøte. Liker ikke.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:52   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

De er for søte og snuppete for min smak, men det er enkelte plagg jeg liker.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:52   #16
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Cream har masse fine klær, har endel derfra.
Chill har dyre klær, har vel 2 plagg derfra men de er kjøpt på salg/brukt.
OddMolly har noen fine plagg, jeg har noen plagg derfra også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:53   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker Cream, de to andre har jeg mindre sansen for.

Gammel 16-01-11, 22:55   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chill
Cream driver jeg og ser på for tiden, det er mye fint, men litt for tynne i stoffene. OM liker jeg noe av, men på langt nær alt, det er litt mye voldsomme mønster der.
Ane mone er et annet klesmerke jeg liker godt som ikke er så dyrt, men har veldig mye fint.
Jeg kjøper relativt dyre klær. Det er slik jeg bruker minst på klær, da får jeg noen basisplagg jeg trives ordentlig godt i. I motsetning til min søster som kan komme ut med 20 bukser fra bikbok til 100 kr stykket. Fordi det er så billig. Helt greit det også, men jeg vil heller ha de 2 plaggene jeg ønsker meg enn de 20 buksene.

Gammel 16-01-11, 23:00   #19
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker noe av det, men på langt nær alt. Slik er det med de fleste merker.

Gammel 16-01-11, 23:00   #20
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker Cream og har noen kjoler, underkjoler og en tunika derfra.
OM og Chill er ikke min meg, hjerter og tekst er ikke meg. Og så er det dyrt.
Container derimot er et merke jeg liker veldig godt. Dyrt det og men verdt pengene.

Sist redigert av Christa : 16-01-11 kl 23:09.
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.