Sv: Togtur Singapore - Thailand med barn
Tja. Jeg har tatt den togturen, men ikke med barn. Det er jo mange standard-alternativer å velge mellom. Fra Bangkok til Hat Yai tok vi nattoget. 1. klasse. Fin kupe, men toalett på deling med alle andre, og hull i gulvet. Husker det godt, jeg hadde magesjau. Men fin tur.
Fra Butterworth til KL tok vi også business class. Men det var en dagtur på få timer. Helt fin standard, men litt kjedelig. Masse mannfolk med aviser og ellers en helt normal tur. Turen fra KL til Singepore husker jeg lite av, men jeg har ingen traumatiske minner. 
Jeg vet ikke om jeg ville tatt med småbarn på en sånn tur, men det kan jo hende at det hadde funket.
Motsatt vei tok vi også. Da hadde vi 2. klasse på en dagtur fra Butterworth til Hat Yai. Det var en lang vogn med masse senger i lengderetning på rekke og rad. Ikke noe privatliv. Vet ikke om jeg ville hatt med barn på det. Og så tok vi en liten distanse på 3. klasse. Det var trebenker og uten vinduer. Interessant, men det var greit at det ikke tok mange timer.
|