Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 00:40   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg må bare si jeg er oppgitt over medias siste oppslag om løslating av narkomann for å ha plass til henne.

At det er fullt for en mann tilsier da vitterlig ikke at det er fullt for kvinner. Normalt holdes kjønn atskilt.

Jeg har selv jobbet mange år med offentlig forvaltning, og så langt er min medieerfaring med saker der jeg har kjent hele historien at media ikke EN gang har fortalt hele sannheten (enten det er moren som er sint på barneveret fordi barna er fratatt henne - og så sitter hun selv i fengsel uten at dette nevnes med et ord i intervjuet eller det er noen som klager på behandlingstid og det ikke fremgår at de ikke har levert all dokumentasjonen som staten krever og har purret på gjentatte ganger). Jeg stiller meg derfor alltid superskeptisk til det meste av ulike dekninger, så også i denne saken.

Hun er en mediaynglig. Dagbladet selger forresten boken hennes via deres "egen nettbokhandel". Med andre ord tjener enkelte medier på flere måter på dekningen. I tillegg kjører de da reklame for salget av boken rundt sakene som har med henne å gjøre.

Jeg synes fortsatt det er merkelig at media driver å benytter hennes dekknavn i stedet for hennes egentlige navn - de vil ikke nevne det. men det henger nok sammen med at et russisk-klingende navn ikke får den samme sympatien?

Ved varetekstfengsling er det vel samme avdelingene som benyttes en del steder. Da er det ikke noe "fellesskap" mellom fangene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.