|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyEg ville ikkje ha begrensa jenta dersom det er snakk om slitasje frå leik. Eg var sjølv ein slik unge, og eg elska den friheten eg fekk til å herja rundt ute. Mine to jenter er også skikkelege uteunger som herjer og leiker, klatrer og sklir. Og eg tilpasser det med å kjøpa gode, men rimelege bruksklær til dei.
|
|
|
#42 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøySnuppa har for vane å slite fælt på kantene av ermer på genserene sine. Dette er noe hun gjør med "vilje", ved å forsøke å dytte tommelen gjennom stoffet. Nå kaster vi alle gensere hvor det faktisk har blitt hull. Hun vil ikke at vi skal kaste dem, så derfor prøver hun å slutte. Denne typen bruk av klær er det lot vil å si fra om at de kan slutte med.
|
|
|
|
#43 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenta sliter ut alt tøyTurbo har brukt å slite ut dresser men da han begynnte i førsteklassen så kjøpte jeg en vinterdress på europris til 200-300 kr. den som var finner for noen år siden. Og først nå har han fått et hull på leggen og et slitasje hull på rompa. Kjøpte bare svart reprasjons tape ting på sy butikk og den er like hel. Holder ut vinteren. Og da er den brukt i 2 år.
|
|
|
|
#44 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyHun aker på fjell, henger i trær, krabber rundt på alle 4. og jeg vet ikke hva mer hun gjør. Har sagt at klart hun må få leke, og utfolde seg, men hun behøver ikke henge i trær eller krabbe rundt på stein/fjell osv..
|
|
|
#45 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøy
Så europris kan være bra det altså..? Må skjekkes ut...
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyEuroprisdressen er en corduradress i hvertfall, jeg vet ikke hvor vanntett og lett den er, men den burde være rimelig slitesterk i tøyet.
|
|
|
#47 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Den turbo har har vært veldig så vanntett og kjempe lett.Og myk.
|
|
|
|
#48 |
|
Øyboer
Sv: Jenta sliter ut alt tøyEuropris sin dress er til og med fin i år. Hadde lett kjøpt den om jeg hadde en som sleit veldig på dressene. Her er det ikke tegn til slitasje engang på reflex dressene. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Jenta sliter ut alt tøyW har vært sånn. Absolutt alle klær ble utslitt.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Vil jeg tro, ja. Og fordelen er jo da at hun har ny dress flere ganger i året og at dressen da ser OK ut. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Jenta sliter ut alt tøyMine er også sånn. Minste har et todelt sett fra Name It som faktisk holder på andre sesong. Det er første gang det har skjedd. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenta sliter ut alt tøyHer blir det fort hull i rompa. Det blir hull langs sømmen. Tror det kommer av at de sklir på is, glatt fjell eller noe. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyog jenta mi er stor, så det er dritvanskelig å kjøpe dresser til henne for hun må ha minst str 140. Hun er ikke så glad i 2 delte sett.
|
|
|
#54 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Her bruker alle skolebarna todelte sett. Jeg ville kjøpt europris dress til henne nå og så gått for rimelig todelt fra H&M el til neste vinter. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Vaklende
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyDet er noen barn som omtrent bare trenger å snu seg for at et skal bli hull i klærne. Jeg var (og er) sånn, og barnet mitt er slik. Fra egen erfaring vet jeg at det nyttet ikke å være forsiktig. Det eneste resultatet av formaninger eller forespørsler var en følelse av å være helt håpløs og udugelig, siden jeg faktisk ikke klarte å holde klærne i orden. Jeg ser på min egen at han for eksempel ubevisst går og drar armen langs vegger og gjerder, og selvsagt går det hardt utover klærne. Jeg klarer ikke alltid å bite meg i tunga heller, enda jeg ser at han ikke har sjanse til å kontrollere disse ubevisste bevegelsene. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyDet er forskjell på formaning og forespørsel. Man kan foreslå for barnet å ake med rumpeakebrett på de glatte stenene, og man trenger ikke å oppgi den ordentlige grunnen til forespørselen heller. Man kan si at da går det fortere og man vil ikke få vondt i rumpa.
|
|
|
#57 |
|
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenta sliter ut alt tøyFriends dressen til coop og Bergans skallbekledning er deg jeg har vært mest fornøyd med til min lille. Hun har også ødelagt alt av dresser og uteklær tidligere. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
I mål
|
Jeg er tydeligvis kjerringa mot strømmen her, for jeg ville sagt at hun ikke fikk lov å ake på fjell uten akebrett og heller ikke krabbe på alle 4 i hytt og pine. Fordi det ødelegger klærne. Dersom jeg hadde sett lignende hos min femåring, hadde jeg da sagt det til ham også. Dette har ikke noe med å begrense lek å gjøre, det har med at man prøver å unngå å ødelegge det man har på seg å gjøre. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Jenta sliter ut alt tøyMannen her er veldig tilhenger av å be ungene begrense seg. Det hjelper ikke. Muligens litt fordi de vet at jeg ikke bryr meg, og det er jeg som er klesansvarlig, men dog. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Øyboer
Sv: Jenta sliter ut alt tøyJeg synes heller ikke noe om å begrense barn. De stopper tidlig nok å leke som det er. Men å foreslå noen ikke så ødeleggende måter å leke på kan jo kansje hjelpe, men det forsvinner vel ut av bevistheten med en gang leken blir spennende. |
|
|
|
![]() |
|
|