Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke allværssett finnes?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 20:05   #21
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke allværssett finnes?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Har du prøvd å reimpregnere den ved bruk av tørketrommel? Drypptørk til den er halvtørr, og kjør den ti minutter i tørketrommel.

Ja, og strøket den.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:09   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke alllværssett finnes?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

HH har holdt mål her i alle fall, og hvertfall om man setter prisen opp mot hverandre. Skolebarn er jo heller ikke SÅ mye ute, så holder her. Mulig vi da har Bergans til fritid, ser ann behovet.

Hos oss har de uteskole en dag i uken annenhver uke samt turdag med SFO, så der er de endel ute. De har i tillegg noen lange friminutt i stedet for flere korte.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:11   #23
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det er allværsbuksen jeg har bestilt nå og det er den jeg har hatt før.
Liker forsterkingen på knærne. Hva som er forskjell, det vet jeg ikke. Var bare den som var i vår str uansett, han min må ha 140. (Blir 9 år.)
Ang str og pris, så går den ofte opp etter hvert som str går opp.

Jeg synes begge buksene så helt like ut på nettet, dvs allværsbuksen og shelter. Men prisen var forskjellig, også i samme str.

Gammel 18-01-11, 22:40   #24
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hos oss har de uteskole en dag i uken annenhver uke samt turdag med SFO, så der er de endel ute. De har i tillegg noen lange friminutt i stedet for flere korte.

Min gutt er mye ute på fritiden han altså, men har ikke SFO lengre. Heller ikke fast utedag på skolen. Men HH holder nok og ikke er prisen avskrekkende. Å sende han i en jakke til 1200kr, for å ikke vite om han får den med seg hjem, nei, det gidder jeg ikke før jeg vet han passer på den. :BTDT: Så da får, i mine øyne, ei lekker jakke til 699kr holde.

Jeg synes begge buksene så helt like ut på nettet, dvs allværsbuksen og shelter. Men prisen var forskjellig, også i samme str.

Da ville jeg kjøpt den rimeligste.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:40   #25
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Ser mange er nevnt allerede, kan også trekke fram: Didriksons, Reflex (er faktisk ganske god), Nordheim har også muligens.

Hvor langt opp i str går reflex? Er det helt vanntett? Har ikke planer om å ha regntøy i tillegg nemlig.

Gammel 18-01-11, 22:41   #26
millact

Standard

Min gutt er mye ute på fritiden han altså, men har ikke SFO lengre. Heller ikke fast utedag på skolen. Men HH holder nok og ikke er prisen avskrekkende. Å sende han i en jakke til 1200kr, for å ikke vite om han får den med seg hjem, nei, det gidder jeg ikke før jeg vet han passer på den. :BTDT: Så da får, i mine øyne, ei lekker jakke til 699kr holde.

Er sånn jeg også tenker. Hun skal på skolen i august, så det blir mer enn nok nytt for henne om hun ikke skal forsøke å huske på å få med seg klærne hjem også. Så får hun heller få noe dyrere når hun er litt eldre og har vist at hun kan ta vare på tingene (noe jeg egentlig tror hun kan nå, men.).

Gammel 18-01-11, 22:42   #27
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Har du prøvd å reimpregnere den ved bruk av tørketrommel? Drypptørk til den er halvtørr, og kjør den ti minutter i tørketrommel.

Berganstøy skal vel ikke reimprigneres ved vask eller tørketrommel? Du skal stryke på noe greier med strykejern. Jeg dro for å kjøpe imprignering og da sa de på butikken at jeg skulle være forsiktig med å impregnere Berganstøy, men hvis jeg absolutt måtte gjøre det så skulle jeg bruke sånn som skal strykes på.

Gammel 18-01-11, 23:01   #28
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Er sånn jeg også tenker. Hun skal på skolen i august, så det blir mer enn nok nytt for henne om hun ikke skal forsøke å huske på å få med seg klærne hjem også. Så får hun heller få noe dyrere når hun er litt eldre og har vist at hun kan ta vare på tingene (noe jeg egentlig tror hun kan nå, men.).

Han min byttet skole i høst, den gamle blei nedlagt.
Han har aldri mistet noe før det. Så, først i 3. klasse opplevde vi at noe forsvant.
Selv sier han at jakken hang på knaggen hele tiden, men borte er den. Kjipt, men sånn kan skje.
Jeg digger forøvrig utseende på HH jakkene, spes den jeg har bestilt nå, så det kjennes igrunn helt greit.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:17   #29
millact

Standard

Han min byttet skole i høst, den gamle blei nedlagt.
Han har aldri mistet noe før det. Så, først i 3. klasse opplevde vi at noe forsvant.
Selv sier han at jakken hang på knaggen hele tiden, men borte er den. Kjipt, men sånn kan skje.
Jeg digger forøvrig utseende på HH jakkene, spes den jeg har bestilt nå, så det kjennes igrunn helt greit.

Ja, jeg synes og de var fine, spesielt den rød. Min jente kler rødt godt. Men hun selv sier hun ønsker seg lyseblå jakke, så mulig det blir den turkise selv om jeg synes den er litt guttete.

Gammel 19-01-11, 18:20   #30
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Berganstøy skal vel ikke reimprigneres ved vask eller tørketrommel? Du skal stryke på noe greier med strykejern. Jeg dro for å kjøpe imprignering og da sa de på butikken at jeg skulle være forsiktig med å impregnere Berganstøy, men hvis jeg absolutt måtte gjøre det så skulle jeg bruke sånn som skal strykes på.

Jo, på våre Bergans Stalloklær sto det på lappene som fulgte med klærne at man kunne reimpregnere ved å bruke tørketrommel.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 18:34   #31
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde stallo-bukse og jakke til begge mine store. Der fikk buksa huller og ble slitt veldig fort. Jakkene har vært veldig gode og slitesterke.

Gammel 21-01-11, 16:12   #32
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Jo, på våre Bergans Stalloklær sto det på lappene som fulgte med klærne at man kunne reimpregnere ved å bruke tørketrommel.

Okay, da gjelder det kanskje bare disse Dermizax klærne

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.