Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket bæresjal velger vi?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 18:40   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket bæresjal velger vi?

Vi hadde lånt et bæresjal (som jeg ikke aner hva var for noe), og rakk aldri å teste det ut, før eierne ville ha det igjen.

Men jeg tenker jo at sjal må man ha, så nå skal vi kjøpe et. Men hva velger vi? Ungen er ca to mndr. nå, om det har noe å si.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:00   #2
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket bæresjal velger vi?

Da ville jeg valgt et vevd sjal, evt en meitai eller en formsydd sele. Hvis du vil ha sjal, så er vevd tingen når babyen allerede er så "stor". Elastisk sjal begynner å sige når babyen veier +/- 7 kg er min erfaring.

Gammel 19-01-11, 13:41   #3
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Men stemmer det at et vevd sjal er vanskeligere å knytte enn et elastisk? Jeg er helt grønn på dette rett og slett, men er nødt å ha noe å bære ham i hjemme, ellers får jeg ikke gjort en ting når jeg er alene. Og Ergoen er veldig fin til turer og sånn, mindre praktisk hjemme.

Gammel 19-01-11, 13:42   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke prøvd mitt vevde så mye ennå, men forskjellen ligger vel helst i at man ikke får knytt ferdig før barnet er plassert i sjalet? Jeg har ikke prøvd meg på ryggbæring ennå, men jeg klarer fint å knyte ham fast på magen.

Gammel 19-01-11, 13:46   #5
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

didymos indio f eks, gode sjal :-) Eller waves. De er vevde.

Gammel 19-01-11, 13:46   #6
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg er så redd for å prøve noe som er veldig vanskelig, og så ende opp med å ikke få det til. Om det er veldig mye enklere med elastisk, kjøper jeg heller det nå, og et nytt om noen mndr. når jeg har fått teken på det.

Men om forskjellen ikke er veldig stor, er det jo best å kjøpe bare ett.

Gammel 19-01-11, 15:19   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville heller valgt mei tai. Det er behagelig å ha på, og kan knytes på flere måter. Ikke vanskelig å få til når du har fått teken på det. Kan brukes lenge.

Gammel 19-01-11, 15:26   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke mei tai er noe særlig, jeg har båret med elastisk sjal til ungen er 6 mnd (dvs at du har noen gode bære-mnd igjen) og deretter gått over til ergosele. Det finnes jo spedbarnsinnlegg til ergoen også, så hvis du vil begrene deg til en dings, så kan du kanskje vurdere ergo?

Gammel 19-01-11, 15:29   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var helt blank på sjalbæring før minsten ble født, men vi trivdes begge veldig godt med Moby Wrap-sjalet. Jeg fikk raskt dreis på knytingen, og det ga en fantastisk følelse å ha minsten så godt og tett innpå kroppen.

Da han var 4-5 måneder kjøpte vi en Manduca, og jeg er veldig fornøyd med den også, selv om den på ingen måte kan måle seg med bæresjalet i komfort.

Gammel 19-01-11, 15:30   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis ikke du har et veldig stort barn, ville jeg kjøpt et elastisk sjal og dersom du liker det gått over til vevd. Vi bar i elastisk til lillesøster var 8-9 kg, selv om det ble mest kosebæring hjemme mot slutten. Nå bærer jeg henne i vevd, og jeg synes ikke det er vanskelig, men jeg hadde jo lært meg det elastiske først og knyter likt med vevd (jeg har alltid knytt med barnet oppi).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:32   #11
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg var helt blank på sjalbæring før minsten ble født, men vi trivdes begge veldig godt med Moby Wrap-sjalet. Jeg fikk raskt dreis på knytingen, og det ga en fantastisk følelse å ha minsten så godt og tett innpå kroppen.

Da han var 4-5 måneder kjøpte vi en Manduca, og jeg er veldig fornøyd med den også, selv om den på ingen måte kan måle seg med bæresjalet i komfort.

Hehe...
Akkurat slik har jeg også gjort det. Mobywrapen er herlig, han sov som en stein i den.
Manducaen har vært genial på fjellturer og på kjøpesenter og mange andre plasser.

Gammel 19-01-11, 15:34   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte en Moby her inne og lurer på om alle er like lange? Jeg klarer mesten ikke knytte den rundt foran, den er liksom for kort og jeg har ikke så stor livvidde altså.

Hadde den vært litt lenger hadde den vært god, jeg kjenner at han sitter godt og at det ikke tynger og klemmer noe sted.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:37   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da må det nok finnes flere lengder. For mitt hovedankepunkt mot Moby Wrap må være at det er litt langt, så jeg måtte en ekstra gang rundt livet for å ikke ha for lange ender hengende etter meg etter knyting. Jeg er ikke så bitteliten, heller.

Gammel 19-01-11, 15:43   #14
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sjal finnes i mange forskjellige lengder. 3,6 m, 4,2 m, 4,7 m, 5,2 m. Om akkurat Moby Wrap finnes i alle de størrelsene tror jeg ikke.

Det er ikke vanskelig å knyte vevd sjal i forhold til elastisk. Jeg startet min sjalkarriere med vevd sjal. Jeg vil anbefale deg å øve på knytinga med en bamse eller dukke i starten. Det er lettere å "slippe seg løs" da enn når man har en liten baby som skal hemses på.

Du bor ikke i nærheten av noen som har sjal som kan låne ut til deg da? Hvis ikke kan du få låne et av meg.

Gammel 19-01-11, 16:01   #15
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det finnes jo spedbarnsinnlegg til ergoen også, så hvis du vil begrene deg til en dings, så kan du kanskje vurdere ergo?

Vi har allerede Ergo, og den er helt super! Men jeg synes den er for klumpete og tung til å bruke hjemme, så den blir mest brukt på tur og handling og sånn. Da vi flydde (fløy?) i romjula var den helt uvurderlig, spesielt med spebarnsinnlegget, jeg hadde han oppi der under flyturen, og da sov han bedre enn jeg tror han ville gjort uten siden han måtte sitte med ansiktet fremover.

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Du bor ikke i nærheten av noen som har sjal som kan låne ut til deg da? Hvis ikke kan du få låne et av meg.

Åh, for et hyggelig tilbud! Nå bestilte jeg et sånt og tenker at det var så billig at det får bare stå til.

Gammel 19-01-11, 16:16   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

I begynnelsen syns jeg elastisk sjal og ringslynge var det optimale, så det går vi nok for denne gangen også. Takket være deg fikk jeg jammen ut finger'n, så nå er det et rødt et på vei hjem til meg også. Sist fikk vi låne.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 16:39   #17
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg bestilte 13:36, og 13:43 fikk jeg ny mail om at de hadde sendt pakken. Imponerende!

Gammel 19-01-11, 18:03   #18
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg henger her og ser om du blir fornøyd. Vi har fått elastisk sjal i gave og lånt ett, så jeg regner med at vi holder oss til det og så kjøper sele litt etterhvert. Vi skal få demonstrasjon av sjalet vi fikk i gave på fredag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.