Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vogn til stor 2-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-11, 22:53   #1
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vogn til stor 2-åring

Lillebror på to år må ha en ny vogn. Han hadde en Teutonia Y2k eller noe der understellet knakk. Hvilken vogn skal vi velge nå?

Han er to år og ganske lang.
Den må fungere til soving og ha plass til vognpose.
Den må tåle vinterføre.
Vi bruker den daglig, selv om det ikke er så langt så er det bakker her vi bor.
Vi har shoppingvogn.

Jeg hadde tenkt å kjøre den vi hadde til den stupte, men så stupte den ett års tid tidligere enn planlagt. Kanskje fordi jeg slenger oppi storesøster når vi har liten tid.

Barnas Hus har salg på Simo 123 sportsvogn til 2000,- De var utsolgt, men kan ha inne i andre butikker. Så jeg tittet på TFK, men den ligger på rundt 4000,- på salg. Jeg var jo ferdig med å bruke penger på vogn, trodde jeg. De hadde også Mountain Buggy (heter den det?) på salg, men damen mente den kunne bli kort.

Noen med innspill?

Gammel 19-01-11, 22:54   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vogn til stor 2-åring

Baby Jogger City Elite tåler opp til 36 kg. Ei genial vogn!

Gammel 19-01-11, 22:54   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babyjogger city elite. Lett, grei og lang nok i ryggen.

Gammel 19-01-11, 22:57   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har trålet de andre trådene jeg fant og hadde glemt den, ja.

Er den solid? Jeg triller nok ikke så pent og forsiktig er jeg redd. Den er verd sine 5000,-? Ingen småsøsken skal arve den, definitivt.

Gammel 19-01-11, 23:01   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Den er solid nok, synes eg. I fjor sommar trilla me begge barn på denne. Storesøster sat oppå brettet til framhjulet og poden i setet. Finfin løysing når byturane vart litt for lange for korte bein. Det einaste som er øydelagt på vår vogn etter tre år, er plasten i tittelukene. Dei har ikkje tålt kulden.

Gammel 19-01-11, 23:05   #6
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Det er den type søskenkjøring jeg også bedriver innimellom. Det er den vogna der man drar i en hempe i setet?

Jeg kan jo sikkert finne en brukt også.

Er den bedre enn TFK?

Gammel 19-01-11, 23:10   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

BJ City Elite eller TFK.

Gammel 19-01-11, 23:10   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Ja, det er den med hempe i setet. Har ikkje sett så mange BJCE på brktmarkedet, men verdt eit forsøk.

Gammel 19-01-11, 23:11   #9
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Baby Jogger City Elite tåler opp til 36 kg. Ei genial vogn!

Nemlig!

Vår 3.5 åring er 104-105 cm lang, og 19-20 kg, og har god plass i vogna, og elsker vogna si.

Brukes ikke mye nå, men funker som gull, og holder som bare det, og den er brukt mye fra han var 1 år og frem til nå.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 23:12   #10
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Lillesøster har TFK. Jeg liker babyjoggeren bedre enn TFK.

Den er lettere, lettere å trille og ikke minst lettere å legge sammen.

Lillesøster 09
Gammel 19-01-11, 23:28   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Serafin, du som har både TFK og babyjogger. Hvilken synes du har best kjøreegenskaper? Jeg tenker på vinterføre, bakker ol.

Gammel 19-01-11, 23:29   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde kjøpt en brukt en på finn.no, jeg.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 23:32   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg hadde kjøpt en brukt en på finn.no, jeg.

Det må jeg også undersøke mer. Det var så fistende med salget på Barnas Hus, så kunne jeg fått noe nytt til en bra pris.

Vi likte Y2K godt, selv om den er så 2000. Kunne jo funnet en "ny" brukt.

Gammel 19-01-11, 23:40   #14
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Serafin, du som har både TFK og babyjogger. Hvilken synes du har best kjøreegenskaper? Jeg tenker på vinterføre, bakker ol.

TFK vinner på stødighet.
Ellers synes jeg egentlig begge er gode. Babyjoggeren er bedre over skogsstier og sånn egentlig, den er litt mindre stiv.

Dette var no problem med babyjogger, høygravid.
Det hadde vært tyngre med TFK.

Men TFK er stødigere.

Lillesøster 09
Gammel 20-01-11, 07:44   #15
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Jeg synes 5 høvdinger ( + regntrekk etc) er latterlig mye penger for ei vogn.
Så jeg tok en sjekk på nettet.

Fra Joggingstrollers.com så koster vogna 2300,- også kommer moms og frakt i tillegg da. Barnevogner er tollfritt iflg. www.toll.no .

Men så er det jo dette med reklamasjon da.

Noen som har kjøpt BJCE fra utlandet og evt kan anbefale en butikk?

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 09:12   #16
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Simo 124.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 09:19   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Jeg synes 5 høvdinger ( + regntrekk etc) er latterlig mye penger for ei vogn.
Så jeg tok en sjekk på nettet.

Fra Joggingstrollers.com så koster vogna 2300,- også kommer moms og frakt i tillegg da. Barnevogner er tollfritt iflg. www.toll.no .

Men så er det jo dette med reklamasjon da.

Noen som har kjøpt BJCE fra utlandet og evt kan anbefale en butikk?

Enig i at det er mykje pengar. Men om eg hadde visst at eg kom til å bli så fornøyd som eg er, så hadde det vore greit. Eg fekk kjøpt vår da Barnas Hus hadde introduksjonstilbud til 2999 kr. Fullt mogleg å bestille frå utlandet, det var det eg var på veg til å gjere før tilbodet frå BH kom.

Dessutan kjøpte me da Poden var eitt år gamal. Da hadde 2 - 3 år igjen av vognperioden.

Gammel 20-01-11, 09:21   #18
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

TFK, beste vognen jeg har hatt!

Femåringen får plass i den, han ligger ofte og spiller på ipoden i vogna til lillebroren. Noe sammenkrøpet vel og merke...

Han er 120 cm lang og veier 22 kg.

Gammel 20-01-11, 11:45   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Simo 124.

Fortell gjerne hvorfor. Jeg vurderer den.

Er den god å trille? Prisen er et viktig kriterie her. Jeg triller nå sportsvogna til Simo kombi. Den er grei, men stor. Men noe trening må denne kroppen få også.

Gammel 20-01-11, 11:51   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnas hus har fortsatt igjen Simo 124 på nettbuikken. Den er god å trille, lang i liggedelen og absolutt en jeg ville anbefalt om du skal ha firehjuling.

Babyjogger City er en god trehjuling, Easywalker Sky også. TFK og MB har jeg ikke hatt, så de vet jeg ikke så mye om.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.