|
Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
pappa
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Tilleggsutstyr til speilreflekskamera
Jeg ville heller kanskje ha kjøpt et 35 mm objektiv. 550D er et såkalt APS-kamera med 1,6 crop, som betyr at et normalobjektiv for dette kameraet vil være på mellom 30 og 35 mm brennvidde. I de filmbaserte speilreflekskameraene var det 50 mm som var normalobjektiv.
...som ydmykt innrømmer at han er pappa til verdens mest praktfulle jenter, født 2008 og 2010 ![]() Sist redigert av Hulemannen : 22-01-11 kl 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilleggsutstyr til speilreflekskameraDet var jeg ikke klar over. Har selv Canon 5D Mark II og der er jeg veldig fornøyd med 50mm-objektivet. Det funker til det meste.
![]() |
#3 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilleggsutstyr til speilreflekskameraJeg ville kjøpt en zoom, f.eks denne som er 18-200 mm:
![]() |
![]() |
#4 |
pappa
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Tilleggsutstyr til speilreflekskamera
5D-en er ikke et APS-kamera men et fullformat-kamera, som innebærer at et objektiv med 50mm brennvidde er et normalobjektiv. Bildebrikkene er større og kvaliteten på bildene blir dermed litt bedre.
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilleggsutstyr til speilreflekskameraFotokurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|