Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 15:03   #61
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Nei, nå fant jeg.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:04   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilseter til baby vet jeg ingenting om lenger, men jeg har likt å ha følgende:

Treningsmatte som både kan brukes til trening for mor, leking for baby og som er myk å sitte på for den som sitter på gulvet med baby.

Soveskinn fra nøstebarn som brukes i senga og på gulvet. Isolerer godt, og er mykt.

Snørrsuger for å få ut gjenstridige buser fra knøtteneser.

Myke gaskluter. Babyshop har noen fine med farget søm langs kanten for å skille mellom ansiktskluter og kluter til bleieområdet.

Weleda babyolje. I stedenfor såpe. Et par dråper på en fuktig klut løser opp de seigeste flekker, holder huden myk og tørr, og irriterer ikke. Fin til bruk i badevann også.

Vegghengt stellebord med lommer eller hyller innvendig. Vi hadde en ulekker sak fra IKEA, men som passer til store barn, har høye kanter og mye oppbevaringsplass.

Sprinkelseng hvor du kan senke ene siden. Med nedsenket eller fjernet side og senga i samme høyde som deres er det lett å flytte barnet for amming, uten at man trenger å reise seg opp.

Trekantet ammepute med kulefyll. Kan også brukes som støtte for barnet når det ligger i sofaen, og senere når det sitter på gulvet.

Tripptrapp. Ingen over, ingen ved siden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:05   #63
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hvor får man kjøpt de nyfødtgreiene til Stokke og hvor mye koster det?
Og er vinterpose til bilen bedre enn vinterdress? Har dress, men lurer på det geniale med posen...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:06   #64
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ja, der er den! Jeg synes den ser veldig, veldig lur ut. Når poden var nyfødt ble det ofte slik at han lå i vognbagen på gulvet eller slikt når vi spiste, og når han ble eldre lå han på matten på gulvet eller under babygymmen, men det hadde jo vært mye hyggeligere om han kunne "sittet" med oss rundt bordet under måltidene. Da kan babyen ta mer del, selv om han ikke spiser selv.

...ser jo riktig så hyggelig ut det der

Sist redigert av Vianne Rocher : 22-01-11 kl 18:18.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:08   #65
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det koster en tusenlapp. Alt tilbehøret til Stokke er jo rimelig dyrt, samtidig har det god kvalitet og er lett å selge videre til en god pris når man er ferdig med det.

Gammel 22-01-11, 15:08   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den stokkestolen med babysetet falt jeg for!
Hvor finner man tripptrapp og sånt der? Jeg vil ha baby som kan underholdes mens jeg spiser varm middag!

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:08   #67
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ingling: Husk å måle dørkarmer v.s. bredde på sleepien. Jeg tenkte også at trilling fra soverom til stue var lurt, men med smale dørkarmer har vi måttet demontere senga for å flytte på den, selv med baby-kitet
Den er visst en god del bredere enn vanlige sprinkelsenger.

Takk for tipset! Nå har vi sjekket målene og målt dørkarmene, sengen er 67 cm bred og dørkarmen er 81, så det går finfint.

Gammel 22-01-11, 15:09   #68
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du kan legge fra deg babyen i vognbaggen, på et saueskinn på gulvet, på sofan og det er ok å ha en vippestol. :bidrar:

Vi hadde vippestol, samt lekegrind. Lekegrinden ble brukt som sovested for babyen i stua. Det var veldig praktisk på grunn av hunden.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:11   #69
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvor finner man tripptrapp og sånt der? Jeg vil ha baby som kan underholdes mens jeg spiser varm middag!

Jeg må innrømme at jeg også falt veldig for denne. Men jeg tror ikke lommeboken min er helt enig ..

Gammel 22-01-11, 15:11   #70
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Barnas Hus fører iallefall Stokke.

Og jeg tenker som deg, rett og slett en genial liten nyhet som gjør Tripp Trapp til en enda bedre investering :frelst:

Ingling: Fint! Det er en veldig flott seng og jeg angerer ikke for at vi kjøpte den! Poden, snart tre, sover fremdeles fint i den. Nå har vi fjernet en del av sprinkelsengen, slik at den er blitt "storseng" og i og med at den er så romslig har han fremdeles god plass. Neste steg er juniorkitet og jeg tror vi kjøper det også. Den er jo så fiiin

Gammel 22-01-11, 15:13   #71
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg må innrømme at jeg også falt veldig for denne. Men jeg tror ikke lommeboken min er helt enig ..

Jeg likte den også. Men hvor lenge bruker de den, liksom. Husker ikke helt når vi begynte med Stokkestolen til Storebror. Men tiden går fort til de kan sitte selv med sånn bøyle. : holder på lommeboka:

Gammel 22-01-11, 15:14   #72
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Bleiebøtte skal vi ikke ha, nei. Bare tanken på å tømme den bøtta.

Jeg er tilhenger av hundeposer til det der.

Bleiebøtte var faktisk veldig greit Jeg er ganske var på vonde lukter, men det gikk veldig greit med bleiebøtte. Sikkert lurt å bruke hundeposer til de verste bæsjebleiene da.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:14   #73
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sånn tripptrapp med babysete ser genialt ut, det skal vi også ha. De selger dem på Baby shop i hvert fall, selve nyfødtsettet koster fra 369 ser jeg. De passer visst ikke på gamle stoler, men vet ikke hvor gamle. Selve stoleen koster 1499 ny.

Gammel 22-01-11, 15:14   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ah. Fant på alle møbelbutikkene. En sånn en skal jeg ha etterhvert altså. Virkelig. Noe så smart.

Jeg tror igrunnen jeg drøyer vippestol litt. Vogn, bilsete, seng og mulig jeg kjøper ammepute, men jeg tror jeg ser an. Også alt det Tally listet opp av småting og tang.

Stellebord må jeg tenke mere på. Jeg glemte at jeg må kunne bade denne krabaten på et vis. Jeg må finne ut hvor og hvordan jeg skal gjøre det før jeg velger stellegreier.

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:16   #75
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg likte den også. Men hvor lenge bruker de den, liksom. Husker ikke helt når vi begynte med Stokkestolen til Storebror. Men tiden går fort til de kan sitte selv med sånn bøyle. : holder på lommeboka:

Jeg innser at uansett hvor mye jeg har lyst på den babydelen, så tror jeg mannen setter seg hardt på bakbeina. Men den var fiiiiin. Veldig fiiiin.
Vi har en sånn vanlig barnestol og den mener jeg storebror brukte fra 6 mnds alderen. Storebror fikk først tripp trapp da han var 2 år.

Gammel 22-01-11, 15:16   #76
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

De skal jo egentlig ikke sitte i barnestol før de kan sitte selv. Min sønn satt ikke selv før han var "stor", 8-9 mnd., så jeg savnet definitivt en slik løsning.

Gammel 22-01-11, 15:18   #77
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du kjøper den tripptrappen kan det jo godt være du greier deg uten vippestol. Det var i hvertfall i den situasjonen vippestolen ble brukt hos oss, ikke mye ellers. Da var det gymmatte på gulvet som var tingen.

Badebaljer fungerer utmerket på gulvet også. Ikea har gode baljer. Og så har barneutstyrsbutikkene noen gode på stativ hvis du foretrekker å stå. Jeg synes bare det er knølete (er det et bokmålsord?) med badekaret under plata på stellebordet, mye bedre med separat balje. Fra 6 mnd alder har han badet i det store badekaret.

Gammel 22-01-11, 15:18   #78
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Hmpf. Da kan jeg bruke den i 6 måneder da. Vil jeg savne den i 6 måneder? Ja.

Gammel 22-01-11, 15:20   #79
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Sånn tripptrapp med babysete ser genialt ut, det skal vi også ha. De selger dem på Baby shop i hvert fall, selve nyfødtsettet koster fra 369 ser jeg. De passer visst ikke på gamle stoler, men vet ikke hvor gamle. Selve stoleen koster 1499 ny.

Nyfødsettet er nok ikke den newborn stolen, men bøylen ser det ut som. Tipper at stolen koster en del mer.

Gammel 22-01-11, 15:20   #80
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der nyfødtsetet på tripptrappen skal jeg ønske meg hvis vi får en til, det ser jo genialt ut.

Bading kan gjøres i badekaret (evt. balje oppi badekaret) om dere bare har et slikt badesete. Kan brukes fra nyfødt til de setter seg opp selv. Kunne ikke klart meg uten. Har begge hendene fri til å vaske og leke med babyen. Og slipper skuldervondt pga babyholding.

Fås kjøpt for en slikk og ingenting på Biltema.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.